2.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kan indekatten komme ud? Kan indekatten komme ud?

Hej smiley

Vi er en lille familie, der skal have en British Shorthair killing, den 6. august. Da vi bor i lejlighed, har katten ikke chancen for altid at smutte ud og ind. Men vi har en gård og tager tit i sommerhus, og ud til en der har en stor god have. Er det muligt at vi af og til kan lufte katten med en snor, i vores gård, sommerhus, og ude i den dér store have, uden at den begynder at længtes konstant? smiley

- Emilie.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan indekatten komme ud?
  • #1   31. jul 2013 Tjaa så længe det er i snor tror jeg ikke det er et problem, dog kan det godt være at den når i er i lejligheden vil kræve at komme ud på daglige gåture, men det er forskelligt fra kat til kat, nogle ved at det er bestemte steder eller situationer der gør at de kan komme ud i snar, nogle vil have det som en fast rutine..

Men men der er så en del katte der ikke trives med at blive taget med på besøg som en hund, katte er vanedyr og trives bedst i vante omgivelser, med kendte lyde og lugte og stresser vildt når de kommer fremmede steder..

Så tror lige du skal se hvordan din kat trives med at køre il og møde nye omgivelser, før du planlægger at slæbe den med rundt 3-4 forskellige steder..

• #2   31. jul 2013 må jeg spørge hvad opdrættet hedder?

• #4   31. jul 2013 Da jeg havde koloni have, var mine katte med så snart temperaturen var til det, de elskede den lille løbegård.
    Men jeg ville ikke tage katten med på besøg andre steder, jeres sommerhus vil være som det andet hjem, jeg ved der kan være forskel på katte og katteraser, jeg håber jeres vil trives i sommerhuset.
    Hvis i begynder at gå tur i sele. Skal i blive ved smiley siger jeg og jeg måtte stoppe da der flyttede 2 kernterrier ind på vores rute, min kat blev alt for stressede når de var ude og de var ved at hoppe over hegnet smiley men min havde heldigvis sin have smiley

• #5   1. aug 2013 Min venindes kat (også den hun havde tidligere) fungerer fint med at være inde til daglig og fritløber i sommerhus...

• #6   1. aug 2013 Hej alle, tak for jeres mange svar smiley
    Jeg skal nok tage svarene i betragtning, og vil ikke slæbe den rundt en masse fremmede steder.

• #7   1. aug 2013 Generelt har man jo enten en ude eller inde kat smiley

Simba har været udekat, men er gudskelov glad for at være blevet indekat, men han har stadig adgang til en stor terrasse.

Hvorimod min venindes inde kat der var ude i 2 dage fordi den smuttede ud af lejligheden, nu sidder og har siddet den sidste måned og hylet ved hoveddøren fordi den vil ud igen.

Jeg ville ikke tage chancen, men generelt ville jeg heller ikke tage en kat med mig rundt. Hvis jeg skulle ud på en gård, eller i sommerhus ville jeg ikke tage Simba med, medmindre det var en meget lang periode, da det er stressende for et hvert dyr at blive rykket jo.
    Så ville nok foretrække pasning herhjemme. (et familie medlem der enten bor i min bolig eller som kommer dagligt og besøger Simba og sørger for mad, vand og lign.)

• #8   1. aug 2013 Der er efter min mening forskel på om sommerhuset er et sted man kun kommer nu og da et par dage, eller det er et man ejer og hvor man er i lang tid ad gangen, og det er der man vender tilbage hver sommer og kan indrette til katten, eller tage ynglings hulen med, og måske har en lille løbegård til katten, nej frit løb i perioder ville jeg ikke gøre smiley

• #9   1. aug 2013 Jette: Sommerhuset er et vi har fast. smiley

Og igen tak for jeres mange gode svar! smiley

• #10   1. aug 2013 Det skal lige siges at nogle katte fungere fint med at blive taget med i sommerhus eller med på besøg hvor der er velkendte dufte..

Min ene søsters katte elskede at komme med til hendes svigerforældre, når de besøgte dem en weekend eller hvis kattene skulle passes, kattene opførte sig som var det deres andet hjem, men det var det eneste sted de tog dem med og de elskede det, for der var udgang til lukket terrasse, hjemme kom de ud i snor..

Min anden søster havde en kat som de tog med i sommerhus, det var hendes svigermors sommerhus, så altid det samme sted, han var fritløber hjemme og fritløber i sommerhuset, det var intet problem, men igen det var velkendte dufte, der lugtede af dem, så det var også her som et andet hjem for katten..

Men der er stor forskel på katte, så man må lære at læse sin kats signaler, for man bestemmer sig for noget..

• #11   1. aug 2013 Okay tak, det skal jeg huske. smiley

• #12   1. aug 2013 emilie kan du ikke svare på hvad opdrættet hedder hvor du har købt din britte?

• #13   6. aug 2013 Zafir: Har købt briten hos dreakat smiley
    Felis: Den løb selv altid ude, der hvor den boede smiley

Vi har lige hentet det lille - meget smukke - pus. Hun er selvfølgelig meget skræmt lige nu, og gemmer sig. Vi holder hende inde i ét rum, og har både givet hende Klatretønde, mad, drikke, kurv og bakke derind. smiley Vi sidder oppe i en høj seng og holder gradvist øje med hende, men hun skal jo have lidt fred. Hvor lang tid tror i der ca. vil gå før hun er klar til at komme ud og blive en del af familien? Hun var allerede en meget nervøs kat, der hvor hun boede, fordi hendes brødre var meget 'livlige' ved hende. Vi har prøvet at få hende til at falde så godt til som muligt, og lagt nogen killingegodbidder i kurven. Lige nu ligger lille Nora, og gemmer sig bag mit skrivebord.

• #14   6. aug 2013 Nu nu nu smiley hele huset skal jo være hendes hjem og jeg mener det kan gøre hende usikker, at være lukket inde.
    Åben døren og hav en bakke mere et sted så hun ikke har for langt til et tissested, vælg det/ de steder vand og mad skal stå fremover, og lad hende så undersøge det hele,, det kan være hun først går rundt i aften når i sover, men katte er modige i mørke,, held og lykke med det .

• #15   7. aug 2013 Enig med Jette.
    Åben døren og sæt jer i stuen og se tv. Selvom i er stille er hun meget bevidst om at hun er lukket inde sammen med fremmede og det er jo ikke rart:-\

• #16   7. aug 2013 Nora begyndte at miave som en besat i aftes. Forstod signalet, og hentede kattebakken til hende! Hun gik uden tøven op i den og tissede lystigt. ;D
    Begyndte da at lege med drillepind med hende, og hun var helt vild med det. Kort efter, begyndte hun at gå på rundtur og kigge sig omkring, for at se, hvor hun boede. Senere den aften lå hun sovende ved min side og spandt, mens jeg kælede med hende. Hun var vågen hele natten, og miavede løs som en gal. Når hun mente, det var tid til at lege, satte hun sig for fodenden af min seng og miavede, ind til jeg gav efter. Hun drak ca. 5 skåle vand og spiste en masse mad (deriblandt godbidder). Så, det hele går altså perfekt nu, og hun er ved at falde godt til. smiley

• #17   7. aug 2013 Hvor lyder det dejligt og hyggeligt smiley

Jeg ville så vende det døve øre til, når hun vil lege om natten smiley ellers fortsætter det og i bliver træt af ikke at få jeres nattesøvn smiley

• #18   7. aug 2013 Ja, det er nok en meget god idé, Jette. smiley

Har bare gjort det så behageligt for hende nede i den lille 'hule' hun selv har lavet - eftersom hun selvfølgelig synes det er for varmt i kurven - så hun måske kan beskæftige sig med sine ting dernede om natten, i stedet for at holde hele huset vågent. smiley

Hun er meget stolt hver gang hun selv sætter sig og tisser i sin bakke. Hun miaver tilfredst og kigger på en med et afventende ansigtsudtryk - nu vil hun have ros. smiley

Hun er meget kær, og er allerede ved at blive en del kælen. smiley

Kommentér på:
Kan indekatten komme ud?

Annonce