{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Jakob S
Jakob S
Tilmeldt:
9. maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Generelle gode råd omkring katte(Har fire) {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg søger generelle råd til håndering af fire katte.

Den ene af dem er en indekat, bruger egen kattebakke og er mildest talt dum. Hvis man så den, så ved man hvad jeg mener hehe.

Har tre andre, der er ude katte. De kan gå flere dage uden at komme ind, den ene kan være væk i flere dagen. Også om vinteren.

Det jeg generelt spørger om er, hvad skal jeg holde øje med angående kattenes adfærd, og hvordan holder jeg øje med om hvorvidt de er blevet smittet af flåter? Jeg tænker borellia mest.

De er alle sammen nogle søde og dejlige katte, men det virker nogle gange som en zoologisk have. Og samtidig har jeg været med til at forsvare deres territorium i den forstand, at jeg har jagtet ræve, og andre store katte væk.

Der er muligvis muligt at finde dette, men tænker en situation med fire katte, må der være noget man skal være ekstra opmærksom på, eller er det bare mig, der overtænker?


Hvad med kløerne fx ? Hvor tit skal de klippes? Pelsen, på indekatten fælder ekstremt meget, hvor tit skal han børstes? Uden det er til gene for ham.

Håber i vil hjælpe en ung mand, som syntes at opgaven til tider, kan være lidt i overkanten smiley

Tak fordi i gad at læse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generelle gode råd omkring katte(Har fire)
  • #1   9. maj 2014 Først der er ingen grund til at klippe klør på katten med mindre det er din indekat og den hænger fast i gulvtæpper og stof, ellers lad være med at klippe klør..

    Ja katten fælder på denne tid af året, og børst ( vil nu anbefale at rede med en kam) katten så ofte den tillader det, jo flere hår du reder af katten jo færre ender i katten mave og rundt om i huset smiley

    Hvis du syntes opgaven med 4 katte er for stor til tider, så undre det mig at du har 4 katte, mindre kunne vel så gøre det..

    Jeg har feks selv "kun" 2 da de i sig selv er rigeligt til hvad jeg kan håndtere og har økonomi til..


  • #2   9. maj 2014 Hvad fodrer du med? Katte kan godt fælde hele tiden, hvis de fodres forkert. smiley

  • #3   9. maj 2014 Tjaeh, jeg har pt 5 katte, men antalsmæssigt kan jeg bedst lide at have 3 katte... smiley Men nu bor her jo så altså 5, og så er det bare sådan det er smiley

    Ellers enig med Heidi. Ingen grund til at klippe kløer på dem der går ude, og indekatten kun hvis han hænger fast i tingene.

    Men om du overtænker tingene ved jeg ikke.. Hvis du bliver træt af at jage ræve mv. væk så kan det være du kan finde inspiration her www.katteindhegning.dk

    Og ellers så kan jeg i øvrigt anbefale at have tørkost stående ad libitum, og så give vådfoder 1-2 gange om dagen. Et fast tiltrækkende måltid på bestemt tid kan i øvrigt måske også vænne dine mere strejfende katte til at komme hjem og kigge dagligt? smiley


  • #4   10. maj 2014 svært at overskue med 4 katte, så prøv 17 (har lige aflivet en i dag smiley ) men de er så indekatte med adgang til løbegård

    vedr flåter, så sørg for at de får loppekurer som også virker imod flåter. De skal så have 1 gang om mdr.

    prøv at have faste spisetidere. Og ser om du kan holde de 3 udekatte inde om natten. Der er der ræven oftes er på færden. Har selv set en ræv forsøge sig overfor en stor kat, hvor vi måtte ud af bilen og smide sten efter ræven fordi den ikke ville flytte sig. katten overlevede da heldigvis
    hvis det er et stort problem med ræve så få en jæger ud

    Er alle kattene sterilsede/kasteraret ? ellers er det også en god ting

    jeg tror at alle som har indekatte/og hus/have misser pt har katte som fælder rigtig meget. Prøv lige at have så mange som jeg har. Vi ELSKER virkelig vores støvsuger, og vores børster/kamme/karter mm. Stort set alle mine katte bliver redt/børstet hver dag.


    profilbillede
  • Jakob S
    Jakob S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   10. maj 2014 Kan mærke en fornemmelse af bekymring fra jeres side af, at jeg har fire katte hehe.

    Nå men i kan lige få en lynhistorie til hvordan det er gået til.

    For 7-8 år siden, blev de gamle skilt. Min mor havde dyr, så da min far fik sit eget sted, ville min lillesøster gerne have vi fik kat. Det fik vi så, så desværre fik den killinger. Den blev så sterilliseret, og vi beholdte en killing(De jo er søde) Så havde vi to. Her for et par måneder siden, flyttede min lillesøster hjem igen, og hun havde fået tilegnet sig to katte mere. De kan ikke være hos min mor, grundet allergi problemer. Så min far tog begge katte ind.

    Så det er skam ikke fordi vi bare har tilegnet hos katte vi ikke vil have, men det er omstændigheder der har gjort, at vi nu har fire.

    Jeg siger mange tak for hjælpen, de er alle sterilleriserede. Indhegning er på ingen måde muligt, siden at udlejeren på ingen måde vil tillade det.

    Angående at forsvare mod ræve, var det mere for at vise jer, at jeg holder af mine katte, selvom jeg helst så dem være et andet sted, hvor der var nogle der virkelig vil tage sig af dem. Der mener jeg lege med dem, kæle med dem hver dag osv.

    Jeg er en voksen mand på 23, og har haft dyr hele mit liv.

    Så de bliver altså passet rigtig godt på, det skal i ikke være i tvivl om.

    Da jeg sagde at de kunne være væk i flere dage, mente jeg blot at deres jagnitstinker stadig er fuldstændig i orden, det er ikke tamme katte på den måde. Siden 2 af dem, stikker af overfor fremmede og hvis de er udenfor, har selv jeg svært ved at "fange" dem hehe.

    Ingen grund til bekymring, de har det godt smiley

    Da jeg mente at det kan være lidt meget til tider, er det fordi jeg konstant sidder på nettet, for at finde information omkring dem, og det er altså træls i længden, når det ikke på noget tidspunkt er mig selv der har villet have kat.

    Men jeg tager opgaven til mig, fordi de er dyr, og de skal altså passes ordentligt.
    Håbede i kunne forstå det på min skrivning.


Kommentér på:
Generelle gode råd omkring katte(Har fire)

Annonce