{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Kat prutter {{forumTopicSubject}}

Hej Herinde smiley

Det er mange år siden jeg har brugt min profil herinde, men har nu fået kat igen..

En super lækker lille tilløber killing (har snakket med tidligere ejer, så har ikke bare katnuppet den smiley )

Men HAN PRUTTER????

Det har mine tidligere katte aldrig gjort.. Er det hans foder?

Hilsen en der snart ingen næse har smiley Hahaha


Kommentarer på:  Kat prutter
  • #1   11. aug 2013 Tillykke med din nye kat smiley

    Det kan være foderet. Hvis den har levet af affald fra skraldespande og hvad den tilfældigt har fanget og så er skiftet til et godt foder nu, så skal mave lige rettes op smiley

    Har den fået en ormekur?


  • #3   11. aug 2013 Ja, det har Momo ret i. smiley

  • #4   11. aug 2013 Han boede hos en pige før.. Hun gav mig en stor spand foder med til ham, men det ser kedeligt ud i forhold til det jeg har (blander det lidt for tiden), så tænker om det måske kan hjælpe hvis han kun får det foder jeg har?

    Det ligner hinanden, men hendes er mere gråt i det end mit? Jeg ved ikke hvilket mærke hun har købt..

    Jeg har desværre ikke fået hans papirer endnu, men hun sagde det var ved at være på tide med en ormekur.. Han går ikke og taber sig og er fornuftig nok i foderindtag, humør og det hele.. Så har egentlig ikke tænk orme-tanken..

    Han er en lille fin sort/hvid huskat på lige omkring 5 mdr..


  • #6   11. aug 2013 Jeg købte Select Gold killingefoder til ham, da vi ville prøve om han ville flytte ind her..

    Nu da han ER flyttet ind skal jeg til at sætte mig ind i kattefoder også.. Er det en lige så stor videnskab som med hunde?

    Men hov.. NU kom der totalt til at stinke selvom han ikke var i nærheden.. Måske er det hunden, hun er nemlig på antibiotika for tiden og prutter normalt ikke.. Var bare sikker på at det var ham, for det var hver gang han var i nærheden..

    Men kom gerne med input om kattefoder? Vil gerne give ham det bedste.. Han er inde lige pt, men kommer til at være en del ude når jeg engang om noget tid lukker ham ud igen.. Han skal lige opdage at han er flyttet og det er her maden kommer til ham smiley


  • #7   11. aug 2013 Nej, han er ikke neutraliseret, men det skal han, da vi ikke må have udekatte her som ikke er..

  • #9   11. aug 2013 Nu har hunden lige været inde til dyrlæge her i weekenden (NAS en regning), så hans kasteration haster som sådan ikke lige NU her, da han ikke strinter og ikke skal ud de næste 14 dage smiley Men ormekur skal der da helt klart tjekkes op på smiley

  • #11   11. aug 2013 Hvorfor ikke? Min gamle hankat gik også længe før han blev neutraliseret, der var intet problem..

  • #13   11. aug 2013 Killinger har en tendens til at prutte mere end voksne katte, han er som sådan ikke en killing, men alderen indtil ca 8-9 mdr. der kan nogle katte godt prutte mere end ellers, men det kan også meget vel skyldes fodret, og især når man skifter foder, særligt hvis det nye foder er mere fiberholdigt end det gamle..

    Jeg syntes det er godt du vil neutralisere, men som Momo ville jeg nu heller ikke vente, nej han strinter ikke nu, men han er mdr. altså på vej til at blive kønsmoden lige om lidt, og hvis han først er begyndt at strinte så er der stor risiko for at han ikke stopper efter kastrering..

    Hvis jeg var dig ville jeg nok kontakte dyrlægen og høre om ikke det var muligt at få det gjort nu og så dele regningen op over et par gange..

    Tillykke med din nye mis smiley


  • #14   11. aug 2013 Ja undskyld jeg spørger Momo, men jeg spørger jo kun for at blive klogere.. Jeg har haft kat før, men er udpræget hundemenneske.. Så kan da godt finde ud af at holde kat, men der er nogle ting jeg ikke ved noget om, eller super meget om..

    Jo han skal neutraliseres og det er jo heller ikke fordi jeg vil vente 5 mdr med det.. Han flyttede ind hos mig permanent i torsdags.. Han har det rigtig godt, men han må da gerne lige være 100% tryg ved os, inden jeg udsætter ham for sådan en behandling.. Det er jo en hård omgang at blive neutraliseret...


  • #15   11. aug 2013 Ts bad ikke om formaninget om neutralisering, så hvad med at holde her til emnet. Lad da lige den bette fis komme ind af døren først. Mine 2 prutter også ret slemt for tiden men jeg har også lige skiftet foder. Men en ormekur er helt sikkert en ide. Men ellers skal hans mave nok lige vende sig til st blive ordenlig foderet igen osv smiley

  • #16   11. aug 2013 Ja, lad den lige falde til, men lad den blive inde smiley

  • #17   11. aug 2013 Ja, han bliver holdt inde.. Han har haft svært ved at finde hjem og er ikke flyttet ret langt fra sit gamle hjem, så holder ham inde længe og lukker ham først ud når jeg føler han er sikker på sit hjem og vender tilbage..

    Ormekur bliver selvfølgelig undersøgt med det samme, men får lige talt med tidligere ejer, for at høre om han har fået og hvornår, så jeg ikke laver rav i den..

    Men som jeg skrev tidligere, så var jeg nok lige hurtig nok til at give katten skylden smiley Milo havde siddet helt oppe i mit fjæs, hver gang der kom til at lugte, men på et tidspunkt sad han ovre i vinduet, da der pludselig stank grusomt.. Først der kom jeg i tanke om at hunden er på antibiotika og det genere hendes mave en smule.. Det er jo klart hunden der hørmer smiley


  • #18   11. aug 2013 Stakkels mis! smiley Tænk at få skylden for det hunden gør:)

  • #19   11. aug 2013 Hehe.. Sikke en historie.. Ellers vil jeg da lige sige at mine holdt op med at prutte da de fik vådkost og råt kød dagligt..

  • #20   12. aug 2013 Enig Marianne.. Men for dælen da.. Det er nemt at give katten skylden når han sad på min brystkasse HVER gang der kom en hørmer... hahahah

    Det var virkelig en lugt jeg ikke kunne holde ud, så hvis det var hans foder måtte jeg jo finde en løsning.. Men når det nu er hundens medicin, så går det jo væk igen.. Kan jo ikke fjerne hendes medicin fra hende.. Haha


  • #21   13. aug 2013 Vil lige sige at min dreng hørmede da han havde orm! Det er heldigvis længe siden ny. Giv ham en uge -14 dage til at falde til og så kastrer ham, det var hvad jeg fik af vide ved min dyrlæge og ingen af mine er traumatiserede af den grund, faktisk lige modsat. De fandt jo ud af at jeg var der for dem mens de havde det skidt og at jeg var til at stole på og søge tryghed ved.
    Bare husk at sørge for at du har et par dage hvor du kan tage dig af ham, nogle bliver temmeligt skæve af bedøvelsen :-\


  • #22   13. aug 2013 Ja, han flyttede jo ind i torsdags, så lader ham lige falde til.. Det går rigtig godt her og han er jo tilløber, så det går nok stærkt smiley

Kommentér på:
Kat prutter

Annonce