{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp Min kat kommer næsten ikke mere hos mig.
  • #2   24. aug 2013 En kat flytter normalt ikke fra sin ejer, medmindre den har mangler i hjemmet. Hvad enten det er kattefoder (af rette mængde og kvalitet), kærlighed eller tilfredsstillelse (hvis katten ikke er neutraliseret).
    De kan tage på eventyr men hvis de ikke kommer hjem igen, er der som regel en årsag


  • #3   25. aug 2013 Han er kastreret:)
    Mine forældre er skilt, har hund hos mor og kat hos far:)


  • #4   25. aug 2013 Han får masser af god mad, kærlighed og bliver kælet med meget:)

  • #5   25. aug 2013 Hvad er god mad for en kat i din verden?

  • #6   25. aug 2013 Dåse mad, som han er helt vild med, nogle dreamies, ikke tørfoder til ham, da han er en kræsenpind:)

  • #7   25. aug 2013 Din kat kan måske ikke finde ud af det når du mangler, de voksne har måske ikke så meget tid til den, så den mangler, at blive nusset, og kan den selv komme ind eller må den vente på at nogen lukker op? Det kunne også være en grund?

    Mad er vigtigt, og der er ikke meget mad du kan købe i supermarkedet som regnes for kvalitets foder til kat, en ting som kan købes billigt er LUX fra Aldi, det er dåsemad og med meget kød i, og når der bliver lavet mad med kød, så bed om lidt til katten, hvis den vil spise lidt kød hver dag vil det være godt for den, for meget af det billige kattefoder ( ja også en del af det dyre) har ikke nok kød i til en kat, den er jo et rovdyr smiley


  • #8   25. aug 2013 Ok, jeg forstår det sådan, at han ikke altid har foder stående? For vådmad kan ikke stå fremme hele tiden, så han kan jo komme forgæves efter mad når der ikke er nogen hjemme? Og så går han bare igen.
    Normalt er det jo super godt han får vådmad smiley


  • #9   25. aug 2013 Han har noget tør foder stående nede i vores skur, der er også en seng til ham:)
    Han skal vente på nogle lukker op, men som sagt har han et skur at gå ind i, hvor der også er varmt om vinteren:)


  • #11   25. aug 2013 Han får masser af menneskekontakt tro mig!:)

  • #12   25. aug 2013 Også når du ikke er der?

  • #13   25. aug 2013 Ja

  • #14   25. aug 2013 Jeg tror desværre for dig, at din kat har fundet et bedre sted at komme smiley
    Og det er jo egentligt ikke så mærkeligt, når den hos jer kun har tørfoder og seng i et skur og skal vente på at nogen opdager at den vil ind og oven i købet bor du der ikke hele tiden.
    Og mad og seng i et skur, er jo ikke godt nok hvis katten vil nusses eller ha menneskekontakt.


  • #15   25. aug 2013 Vi ser ham hele tiden hvis han er udenfor en fransk dør, han får ikke kun tørfoder, men han spiser kun det mad han får indenfor, dåsemad ( som han elsker ). Han har en luksus seng at sove i. Flere indenfor 2 på mit værelse, 2 på min brors værelse, 1 på min halvlillesøsters, 2 i stuen. Han har det faktisk rimelig godt.

    Men det jeg mente med spørgsmålet er råd som jeg kan gøre, ikke fornærmelser. Jeg er ikke ligeglad med min kat, jeg elsker ham over alt på jorden!


  • #16   25. aug 2013 Du skal ikke tage det personligt, men mange herinde er for hurtig til at dømme andre og ser sig selv som perfekte katteejere. Ikke at det er en sviner til dem, der har kommenteret herinde. Synes bare det er sjældent man kan søge råd uden man bliver "overfaldet".

  • #17   25. aug 2013 Christina T, du har helt ret. Men det er alligevel hårdt, når man prøver at gøre dig umage med at være en god ejer, da jeg altid har lavet med katte, startede med over 5 katte, og fik et stort tabe. Har nu kun denne ene mis, som jeg ville gøre alt for!:)

  • #18   25. aug 2013 Hvad mener du med **Min kat Gaffel, kommer næsten ikke mere hos mig**?
    Mener du ikke kommer til dig for at blive kælet, eller mener du at han næsten ikke kommer hjem mere?

    Hvis han får masser af kæl og menneskekontakt, og kommer hjem hver dag og spiser, så er det vel ikke nødvendigvis så alarmerende. Men han kommer måske ikke hjem hver dag, eller hvordan?


  • #19   25. aug 2013 Han kommer 1-2 gange om ugen hvis man altså er heldig:/

  • #20   25. aug 2013 Nå, så forstår jeg din bekymring smiley
    Hvis du kun er der hver anden uge, og din far måske ikke er så meget til kattekæleri (?), har han måske fundet et andet sted, hvor folk gider kæle med ham....

    Hvis der har været ændringer i hjemmet (fx uro med håndværkere eller lignende, eller din far har været meget væk hjemmefra) kan det også være en forklaring på, at han er halvvejs flyttet.


  • #21   25. aug 2013 Jeg tror at du elsker katten - ingen tvivl om det.

    Men hvis den har fundet et sted med kattelem, altid adgang til en sofa og lidt lækkerier, så tror jeg desværre at han har valgt det.

    Det er trist, men nogle gange sker sådanne ting bare.


  • #22   25. aug 2013 Eftersom katten er kastreret, tænker jeg, at han også er øremærket (?) og registreret i katteregister. Så hvis nogen har taget ham til sig, er det lidt underligt, at de ikke har kontaktet Nicoles far :-S

  • #23   25. aug 2013 Tro mig min far elsker at kæle med ham!:)
    Min kat har altid adgang til sofa og lækker mad:) der har ikke været ændring i huset, det har været helt rolig og fredeligt:)
    Der har faktisk været en dame der råbte ad min far, fordi hun mente at vi ikke behandle han pænt, og hun tog ham i et stykke tid, men det er heldigvis et stykke tid siden. Men helt ærligt, synes selv det er for dårligt at der er folk der kan se at katten har ejer, men tager den alligevel:/


  • #24   25. aug 2013 Ved du hvad damen mente med, at I ikke behandlede ham pænt?
    Lod din far hende have ham dengang?
    Mon det kan være hende, han holder til hos igen?


  • #25   25. aug 2013 Hun sagde at han ikke fik god mad og den slags:/
    Nej, vi fik ham tilbage igen:)
    Har tænkt på det, min far siger at hvis de står på længe, går vi over til hende og snakker med hende( synes det selv er lidt morsomt, da jeg på et tidspunkt så Athen trak hunden fremad, og den så ked af det ud) smiley


  • #26   25. aug 2013 Gaffel ser da pæn og velnæret ud på billeder, så det kan næppe være hans foderstand, hun har hentydet til :-S og hvordan kunne hun vide, hvad I fodrer med?
    Nå, det lyder lidt mærkeligt med hende damen.

    Håber da I kan få en god snak om hvordan og hvorledes. Men hvis Gaffel selv har valgt at flytte til hende, så må det jo være fordi han synes bedre om at være der.

    (forstår ikke lige det med hunden og Athen)


  • #27   25. aug 2013 Det er han skam også:)
    Tror bare hun forstillede sig noget:)
    Men hun sagde at hun havde holdt ham indenfor, men når han fik "fri" kom han hen til os, og vi har det dejligt sammen, og han kommer når man kalder ( han svare faktisk) smiley
    Hun behandler ikke sin hund som man forstiller sig, når hun selv mener at hun er sååååå god til dyr;) hehe ups, der skulle ikke så Athen, men så jeg hende:)


  • #28   26. aug 2013 Jeg er slet ikke i tvivl om din kærlighed til katten, men tror bare desværre at den har fundet noget bedre, i kattens øjne.
    Og hvad du så kan gøre...I kunne prøve at tale med damen, hvis det er der han holder til når han ikke er hos jer, og måske prøve at få hende til at forstå at hun skal lade katten være, hverken lukke ham ind eller fodre ham smiley
    Jeg var blevet stik idiot hvis nogen havde taget min kat ind!!


  • #29   27. aug 2013 **hun sagde at hun havde holdt ham indenfor**

    Aha, så <i>kan</i> han jo ikke selv gå hjem. Hun må sørme ikke holde andres katte inde!


Kommentér på:
Hjælp Min kat kommer næsten ikke mere hos mig.

Annonce