1.275 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Killing og alder Killing og alder
Vi har taget en lille hittekilling til os. Men da han var meget underernæret og tynd da vi fik ham for ca. en uge siden, så har det været meget svært at sætte en alder på ham, så jeg tænkte at jeg lige ville prøve herinde.
Man kan forholdsvis tydeligt se hans testikler - hvornår bliver de tydelige på en killing? Jeg har søgt på nettet, men synes ikke jeg kan finde noget svar.
På forhånd tak
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 70
jeg har selv lige haft to hitte killinger, du kan stort se i en tidlig alder om det er dreng eller pige, nu hvor han er undernæret er det vigtigt at han får det mad han skal have, udover det er det vigtigt at give ham noget Royal Canin Babycat milk i en periode i dåse der følger flaske osv. men kan han spise og drikke selv kan du give ham det i en lille skål, Royal Canin har foder der går fra de er 4 uger af og det er det du skal gå efter, og spiser han det skal vægten nok komme og når den er det kan dyrlægen skyde en alder på ham... jeg har lige skrevet et indlæg i forum ang. hitte killinger...
okt 2007
Loven siger INTET om at killinger der bliver fundet skal aflives..
men hvis jeg har en missemor med killinger og jeg gir en væk før den er tolv uger skal den aflives fordi det er ulovligt.. vores egen dyrelæge tager os imod hitte killinger og giver dem et liv. det helt utroligt at folk skal jordes fordi de spørg, måske skulle du finde dem som har efterladt disse killinger og jorde dem..
det fandme heller ik for sjov at der bla på facebooks dyresider er folk som søger ammemor eller killinger til en kat som har mistet sine så stop alt det der.
Julie M..
det fandme godt at du gør det du gør og det rigtig godt at du spørg
vi havde to og de blev helt perfekte og de får et specielt forhold til mennesker og især dig fordi nu er du dens mor
feb 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 5
Så vil jeg lige gøre opmærksom på, at hvis killingen er under 12 uger og du ikke har en ammekat der kan overtage moderrollen for killingen, så har du pligt til, i følge loven, at aflevere killingen til en ammekat eller et godkendt internat ,-)"
- Han er under 12 uger ja, og nej vi har ingen ammekat, men vi har en killing på 5 måneder, som han er sammen med og allerede er knyttet til. Og han får modersmælkserstatning to gange om dagen, efter henvisning fra dyrelægen.
Han er tilløber killing til mine svigerforældres nedlagte landbrug, og havde været der i over en uge uden mor. Mine svigerforældre har i forvejen to katte, hvoraf den ene har to killinger på snart 10 uger. Både de to voksne katte og killingerne har været meget dominante overfor ham her i forhold til maden og sovesteder i lade. Og da han var utrolig underernæret, lille og klejn besluttede vi os for at tage ham med hjem - da han tydeligvis ikke ville klare en uge mere derude.
Da vi tog ham med hjem vejede han 720 gram, men nu vejer han lige knapt 800 gram og han har fået en dejlig rund mave og hans rygsøjle er betydeligt mindre tydelig. Jeg vedlægger lige et billede af ham, som er taget for få dage siden.
okt 2007
jeg siger ikke at lov ikke er lov men hvis i går ind på min profil kan i se at jeg selv har katte, jeg søgte med det samme en misse mor her inde og på hestegalleri da jeg modtog killingen og jeg er ikke et menneske der retter mig efter folk som siger afliv dyret hvis de ikke er dyrlæger, den dyrlæge jeg har,,, har virkelig fulgt de killinger jeg tog til mig og hver en regning for killingerne har jeg ærligt talt stået for, killingerne har dog været nær mine egene katte da de var raske nok til det, hvis i læser mit indlæg i forum om hitte killinger kan i også læse at ingen ville tage dem ind jo for at aflive dem,,, og det skal siges at de killinger jeg har haft kommer ikke til at mærke til den dårlig start de havde..
okt 2007
han ser så fin ud og jeg syntes at du skal gøre det der er bedst for jeres lille fyr her, så længe du har dyrlæge ind over alt dette her er det fint, jeg syntes af det er super godt af jer at i har sørget for den lille fyr her .. godt gået og det ser ud til at det nok skal gå frem af, men læg mærke til hvad han tager på pr. uge...
okt 2007
nej det kunne jeg aldrig finde på at gøre eller mene at det er i orden, men jeg kan virkelig ikke se at det er i orden ikke at prøve at hjælpe en som står med et problem og slet ikkenår man selv har prøvet at gøre alt for at finde ud af hvad man stiller op men killinger der er efter ladt og ingen internater ikke vil tage flere, jeg har nu selv købt mine katte som kælekatte og overholdt det jeg har underskrevet og lovet min katte avler, hvorfor kælekatte ja fordi man hele tiden ser og kan følge med i hvor mange der syntes det er sjovt at få killinger, og der er bare ikke hjem nok til dem, i dag er det jo ikke kun det man kaldte vild katte der har brug for hjælp næh der er desværre flere og flere der ikke sørge for at deres katte bliver neutraliseret og hov så der killinger og ender på gaden og derfor er der jo proppet på alle internater i hele landet og de gør helt sikkert hvad de kan, men læser man mit indlæg kan man jo også læse hvordan det kan gå for et dyr hvis man ikke taget ansvaret og ikke mener at tiden er der,, så det er bestemt ikke for at opfordre folk til det er okay at bare at tage en killing eller flere.....
Men nu hvor Julie M nu har katten og dyrlæge er ind over og hun spørg om hjælp syntes jeg bare at man skulle komme men positive råd,, jeg er selv en af dem som er med til at kæmpe for bland andet hundeloven som den er i dag, så jeg er ikke et menneske der syntes at dyr bare er et dyr men er et liv vi har med at gøre og at der er ansvar i det.
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 69
Jeg tror at din killing er omkring 7 uger.
feb 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 5
Vi har også tippet ham til at være 6-7 uger gammel.
Men jeg synes det er svært at regne med vægten, når han var så underernæret, da vi tog ham med hjem.
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 69
Man kan jo aldrig helt være sikker på alderen, når man ikke kender fødselsdatoen.
Men jeg vil skyde på ca. de der 7 uger plus/minus, og det tror jeg, på grund af hans vægt.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Killing og alder