2.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Killing -alder Killing -alder

Hej igen igen igen. Ved godt, at vi får skrevet meget herinde for tiden..

Lille Mogens skulle efter, hvad sælger sagde, være lidt over 11 uger, men han er kun 20 cm høj og vejer 784 gram. Tror I, at man fra sælgers side har løjer om alderen eller tror I bare, at han skal ha en ormekur?

Sælger havde dog sagt, at han havde fået det. Det virker bare mærkeligt hvorfor, at han er så lille så.

Den lille mis har jo desværre også lopper, så der er noget loppemiddel, som han ikke kan få, da han ikke vejer over 1 kg. Er der nogen, som kender noget, som er effektivt, men som kan bruges til killinger under 1 kg?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing -alder
  • #2   26. jun 2009 hmmmm, det er en lille killing for alderen.

I den alder vejer mine aby'er som er små katte 1 kg

• #3   26. jun 2009 Vi prøver at gi ham en ormekur og håber på at det virker:)
    Men synes også at han var rigtig bette.

• #4   26. jun 2009 Din dyrlæge vil - ved at se på killingens tænder - fortælle dig, hvor gammel den er.
    Jeg villenok være varsom med selv at give den for mange medikamenter, da du ikke ved med hvad og hvornår den er behandlet hos opdrætteren. I det hele taget lad være med at stresse den unødigt.

Jeg ville starte med at lade dyrlægen tjekke den.

• #5   26. jun 2009 Hvis jeg lægger et par billeder ind af tænderne. Er der så en herinde som kan sige det sådan ca? smiley

• #6   26. jun 2009 Jeg vil ikke kunne påtage mig det.
    I det hele taget bør du runde dyrlægen med killingen, både mht. aldersbestemmelse, men også et alment sundhedstjek.

Er den under 8 uger gammel, er der nogle loppemidler, den slet ikke må få.

• #7   26. jun 2009 Den skal have sunhedstjek. Men ikke lige nu hvor den har katteinfluenza smiley

Har lige så lige været ved dyrlægen. Jeg fik en pille mod orm. som de skal dele. 1/4 af pillen skal mogens ha..

Så fik jeg noget pudder til lopperne. som killingene godt kan tåle.. Det heddet Vetgross Derisic.. Nogen der kender det?

• #8   26. jun 2009 Har lagt et billede af mogens's tænder in under han profil. Håber det kan bruges. og at der er en som kan sige en ca alder. om det passer med de 11 uger smiley

• #9   26. jun 2009 Jeg har kun én, men til gengæld MEGET dårlig erfaring med det for mange år siden.
    Efter min killing havde fået det i pelsen, gik der en times tid. Så sprang den pludselig afsindigt rundt (blev kvalt, viste det sig), og den døde mellem hænderne på mig, uden jeg kunne gøre noget.

På den dåse, jeg stadig har, står for øvrigt bl.a.:
    "Undgå indånding af pudderet - Vask hænder efter brug - Må ikke opbevares sammen med foderstoffer".

Killingen har sikkert både indåndet og slikket det i sig, og det har lammet åndedrætsfunktionen.

Så ville jeg i stedet for bruge Frontline Spray og komme det på en vatrondel og gnide det godt ind overalt i pelsen (bare ikke ansigtet).

For øvrigt ville jeg lade noget tid gå mellem loppebehandling og ormemiddel. Leveren fungerer nemlig ikke optimalt på en lille killing, og man kan risikere forgiftning.
    Desuden har dens immimforsvar nok at arbejde med, da den er midt i et virusangreb, så der er ingen grund til at overbelaste det.

• #10   26. jun 2009 PS:
    Det virksomme middel i Derrisic er Rotenon, og i min lommebog fra Den danske Dyrlægeforening står om Rotenon:

"Bør ikke anvendes til kattekillinger og hunde- og minkhvalpe."

Kommentér på:
Killing -alder

Annonce