{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.743 visninger | Oprettet:

Alder på killing {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har førhen spurgt mht. til lille killing, lopper og vægt. Og jeg er selv, og flere der har set hende i virkeligheden, kommet frem til at jeg ikke er helt sikker på om hun er 12 uger (13 nu). Så jeg ville høre om der var nogen af jer der kunne finde ud af at vurdere det? Jeg vedhæfter et billede her og har rig mulighed for at tage flere billede af hende i eftermiddag. Hvis du/i har brug for et specielt billede for at vurdere bedre, siger du/i bare til.

Det skal lige siges at jeg ikke er ude på at få kommentarer om at jeg er en dårlig misse-mor, fordi hun er så ung osv. (det har jeg prøvet før andre steder, når jeg har vist billeder af hende), jeg er bare nysgerrig på hvor gammel hun er.

Jeg ved at jeg vil kunne gå ned til dyrlægen og få svar, med hende blev jeg enig om at jeg ikke skulle komme derned medmindre der var problemer med hende, for hun klarer sig godt, og det ville "bare" være at "smide penge ud ad vinduet".

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder på killing
  • #2   28. aug 2014 Lai: Det er jo det. Og det er jo ikke til at vide om hun bare er en lille killing. Er der nogen billeder der vil kunne gøre det nemmere at vurdere? smiley

  • #3   28. aug 2014 Hun kan nemt være en lille killing hvad vægten angår eller hun bare ikke har fået den rigtige mad eller nok mad..

    Men umiddelbart ville jeg tvivle på at hun var 12-13 uger, vil nok mere skyde på at hun er omkring de 10 uger..

    Men et billede hvor man kan se hende i hel figur kan gøre det lidt nemmere at bedømme udfra smiley


  • #4   28. aug 2014 Heidi N: Det er det bedste jeg har lige nu - hjælper det lidt? smiley

  • #5   28. aug 2014 ...

    profilbillede
  • #7   28. aug 2014 Jesper: Hvad mener du med klejn? smiley

  • #9   28. aug 2014 Fruen på Godset: Jeg har ikke fået hende ved dyrlægen, har hentet hende ved en privat. Og hun sagde at for at kunne fastsætte en alder, skulle hun se hende smiley

  • #11   28. aug 2014 Klejn = lille og spinkel..

    Med det andet billede er mit bud stadig 10 uger og bestemt ikke 12 uger, selv ikke selvom hun er en lille kat..


  • #12   28. aug 2014 Jesper og Heidi N: Okay, tusind tak for hjælpen smiley

  • #14   28. aug 2014 hvad vejer hun ?
    hun ser ikke gammel nok nu


  • #15   28. aug 2014 Anja: hun er oppe på næsten 1200 gram smiley

  • #16   28. aug 2014 1200 g.
    Så er det jo lidt både/og. Vægten kunne godt svare til en 12 ugers killing, men jeg synes at hun ser for pjusket ud i pelsen.


  • #17   28. aug 2014 Hvis man kan sige sådan en er pjusket, så vil jeg nok give dig ret. Den er utrolig fin og meget blød i forhold til andre katte jeg har mødt. Har forsøgt at tage er billede af den, måske det hjælper smiley

    profilbillede
  • #18   28. aug 2014 Nå, jamen det er da bare killingepels smiley
    Sådan en pels har Lukas også og han er 13 uger smiley

    Jeg syntes at det var mere udtalt på det første billede.


  • #19   28. aug 2014 Nå okay smiley

  • #20   28. aug 2014 ??? for 4 dage siden da du skrev omkring lopper da skrev du i en kommentar fra den 25 aug.:
    Nå, nu har jeg vejet hende her til morgen og det lille pjok er gået fra 880 onsdag til i dag at veje lidt over 1000 gram, så det er jo rigtig gode fremskridt!

    Så det du siger er at hun har taget yderligere 200 gram på i løbet af 3 dage??

    Så kan jeg kun sige at så har hun godt nok været udsultet, for først tager hun ca. 120 gram på i løbet at 5 dage og så nu 200 gram i løbet at 3 dage, er du sikker på at din vægt virker helt fint??


  • #21   28. aug 2014 Heidi: jeg har vejet hende ad flere gange og den giver nogenlunde samme resultat hver gang, så jeg tror da det er rigtig nok. smiley

  • #22   28. aug 2014 Ok så har hun været udsultet og ikke fået mad nok, hvilket kan gøre at hendes vækst står stille, så er det sådan set ekstra svært at sige hvor gammel hun er..

    For en killing der tager 320 gram på i løbet af en uge det er meget, pææænt meget..

    Men det er da kun godt at hun tager for sig af retterne smiley


  • #23   28. aug 2014 Ja, hun har tørfoder fremme hele dagen og får en lille bitte smule vådfoder til aftensmad smiley

  • #24   28. aug 2014 Må jeg spørge hvorfor kun en lille bitte smule til aften??

    Mine katte har altid, og jeg mener altid fået vådmad 2 gange om dagen og så meget at de blev mæt af det, for så ved jeg at de får en del af den væske de har brug for..

    Og dette gælder også de kuld killinger jeg har haft..


  • #25   28. aug 2014 Med den vægtudvikling, så kan hun i teorien godt være omkring de 12-13 uger...
    Min onkel havde en vildkat boende i sit skur på et tidspunkt som fik killinger.. Og da de var 14 uger lignede de stadig nogle små pjok på omkring 8 uger...
    Han beholdte selv 2 af hankillingerne til at holde mus m.m væk, og fik resten samt moderen fjernet...
    Og de to er i dag omkring 2 år og lige så fine og store som alle andre 2 årige hankatte smiley
    De er aldrig blevet helt tamme, men han kan godt komme til dem.. Men som han siger så betyder det ikke så meget for ham, bare de kan holde mus/rotter væk...
    Og den opgave klarer de til UG smiley



  • #26   28. aug 2014 Enig Lotte..

    Jeg oplevede lidt det samme med min Smilla da jeg hentede hende vurderede dyrlægen grundet hendes vægt hende til at være omkring 14-16 uger og hun vejede da 1,4 kg, hun var en lille splint i mine øjne ca 1,5 mdr efter fik jeg hende steriliseret og da vejede hun 2,4 kg hun havde altså taget 1 kg på i løbet af meget kort tid, og da vurderede dyrlægen grundet hendes tænder/ tandskifte at hun nærmere var 25 uger, altså har hun været langt ældre end først antaget..
    Men hun har også levet næsten uden mad i mindst en uge, så hendes vækst er jo gået i stå, i dag er hun blevet en langt større kat end jeg nogensinde havde troet hun ville hun vejer i dag ca 5 kg. og er ca. 2 år og 3 mdr. (på søndag er det faktisk 2 år siden jeg hentede hende smiley


  • #27   28. aug 2014 Altså nu vil jeg godt forsvare det bette pjok, for "min" Niller spiste og spiste og.... fra han kom ud og til ham og hans søster flyttede i sidste uge.
    Han tog undervejs også nogle ordentlige hop til forskel fra Lukas og hans søster som var næsten lige store og de var pænt meget bagefter vægtmæssigt i de første uger....
    Nogle er bare lidt langsomme i optrækket - ligesom Lukas smiley


  • #28   28. aug 2014 Er glad for at høre jeres svar! Det er dejligt i vil hjælpe smiley

  • #29   29. aug 2014 Mine var begge for unge, da de kom hjemmefra og ud fra dem og deres udseende vil jeg skyde din til 9-10 uger. Sofus blev fundet på motorvejen, mega sulten og fuld af orm og han ÅD også i starten og kom hurtigt efter det. Han havde også den der mærkelige pjuskede pels. Han er nu en stor slank dreng på 5,4 kg

  • #30   29. aug 2014 Så kommer jeg lige med et ekstra spørgsmål - hvis jeg virkelig sørger for at aktivere hende, lege med hende, have kradsetræ, papkasser med huller og godbidder, osv. kan jeg så minimere chancerne, hvis hun er for lille, for at der kommer problemer senere hen? smiley

  • #32   29. aug 2014 Vi kender en anden der også har kat, et par måneder ældre end hende - kan vi evt prøve at tage hende med derud? smiley

  • #33   29. aug 2014 Som fruen siger så at aktivere og lege med hende ændre ikke på om hun udvikler et adfærdsproblem, for det hun mangler er de sidste par uger med sin mor hvor moren lærer killingen at blive selvstændig, sige fra på kattesprog, jage byttedyr og slå dem ihjel, sådan lige de sidste ting for at kunne klare sig selv..
    Du kan læse om det her:
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Kattens-adfaerd.pdf

    Og nej du kan ikke hjælpe noget ved at tage killingen med ud til nogle venner med en ældre kat, en kat kan ikke bare tages med rundt omkring som en hund, der skal sammenføringer til og det sker ikke på få minutter eller timer, det sker gerne over dage og katte husker ikke hinanden fra gang til gang, katte er territoriale og vil gøre alt for at få hinanden væk fra deres territorium..

    Skal du gøre noget der måske kan mindske, så var det nok at få en killing mere, en som er mellem 12 uger og 6 mdr. så vil de lære af hinanden, men stadig vil det ikke være en garanti, men der er jo heller ingen garanti for at hun vil udvikle en adfærdsforstyrrelse, blot en risiko..


  • #34   29. aug 2014 Okay, må prøve at plage manden om en misser mere smiley tror ikke jeg vil kunne få for mange af de søde skabninger smiley

  • #35   29. aug 2014 smiley :D smiley smiley

  • #36   29. aug 2014 Haha Caroline smiley
    Sådan havde jeg det også en gang... Og var faktisk oppe på at have 6 katte...
    Men det viste sig jo at det slet ikke gik, de mistrivedes, var stressede og urenlige, fordi de var så mange, og uden mulighed for at komme ud og lidt væk fra hinanden...
    Nu er jeg nede på 3, og i fremtiden vil jeg ikke have mere end 2 ad gangen...
    Men de 3 jeg har nu få lov at blive, så længe alle trives med det selvfølgelig smiley


  • #37   29. aug 2014 Ud fra de billeder, du har sat ind af din killing, ligner hun ikke en killing på +12 uger - hvis jeg blot så billederne, ville mit kvalificerede gæt ud fra hendes udseende være omkring 8-9 uger. Men billeder KAN altså snyde. Og nogle killinger er altså bare små og spinkle.

    Vi har to katte derhjemme; Alexandra og Albert, som begge slet ikke lignede 12 ugers killinger, da de nåede den alder. De var bittesmå. Og hvad Albert angår VED jeg, at han var 12 uger, da vi hentede ham, fordi jeg havde fulgt ham, fra han var helt lille. Alexandra fik jeg ind som plejekilling via Hittekilling, så med hende var alderen lidt mere usikker.

    Men min pointe er, at selv om en killing ikke ligner en killing på 12 uger, så KAN den altså godt være det alligevel. Ved du ikke, hvornår hun skulle være født? Hvad vejer hun?


  • #38   29. aug 2014 Louise H: Hun skulle være fra sidst i juni - det var i hvert fald hvad han sagde, ham vi hentede hende ved smiley Og hun vejer mellem 1100 og 1200 gram (hun ville ikke stå stille i skålen her til morgen) smiley

    Lotte: Ja, jeg tror det er lidt ligesom med mine fisk p.t. De er vanvittigt flotte, men jeg skal også bare huske på at selvom der er masser af plads i akvariet, må der altså kun gå et par stykker smiley


  • #39   29. aug 2014 Jep kender det godt, har selv fisk smiley

  • #40   29. aug 2014 Lotte: Hvordan har dine missere det så med dem? Lille Mille ELSKER at sidde og kigge på dem. Hun virker ikke til at være interesseret i at ville op til dem, men hun kan sagtens sidde en time hver dag bare og kigge på dem! smiley

  • #41   29. aug 2014 Hahahahaha et akvarium det må da være ynglings TV for katte, der er jo aktivitet døgnet rundt, og så kan man sidde der og drømme om stegt fisk smiley :D smiley :D smiley :D Muuums smiley

  • #42   29. aug 2014 Heidi: lige præcis! smiley

  • #43   29. aug 2014 Misse og Bøllemis er TOTALT ligeglade, dog synes Bøllemis at det er fantastisk at ligge oven på og blive stegt af undervarmen fra lysstofrørene smiley

    Gizmo til gengæld hopper og danser rundt foran akvariet, specielt når der bliver fodret, og sugemallerne kommer frem fra deres skjul smiley


Kommentér på:
Alder på killing

Annonce