{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

alder på "killing" {{forumTopicSubject}}

vi skal på et tidspunkt i år have en maine coon hunkat som legekammerat til vores nuværende kat.. så derfor sidder jeg tit og kigger annoncer , både her og på den blå avis feks.. og så var det jeg undrede mig over det høje antal ungkatte der er til salg.. hvorfor er der dog så mange katte på omkring 1 år til salg...???

og det er jo alle slags racer.. kan forstå folk (eller nej det kan jeg egentlig ikke) der sælger deres hund når den blir omkring ½-1 år gammel og kommer i teenage alderen, så magter folk ikke at odrage og så sælger de hellere dyret.. men hvorfor skulle man sælge en kat i den alder? der står som regel at det er pga manglende tid, men burde man ikke ha tænkt på det noget før ... og så meget tid kræver en kat jo heller ikke, i forhold til en hund i hvert fald...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder på "killing"
  • #2   7. mar 2011 Det kan være en opdrætter der stadig ikke er kommet af med killingerne, da de var 12-16 uger. Men der kan selvfølgelig osse være nogen der bare bliver træt af deres kat. Der er desværre mange der anskaffer sig en kat uden at vide hvad de går ind til.

  • #4   7. mar 2011 men hvis man ikke har fået solgt sine killinger efter et år, mon så man ikke skulle overveje at vente lidt med at få flere?? (tænker her mest på alle de søde blandingskillinger der efterhånden findes..) skal de normalt ikke være 3-4 mdr gamle når man må sælge dem?? så er et år gamle "killinger" lidt vildt synes jeg... men det er jo bare min mening.. det lugter jo lidt af at markedet er mættet efterhånden.. synes bare der snart er så mange levende væsner til salg og jeg synes næsten det er endnu værre med dem som mener at deres katte uden stamtavle er en ren guldgruppe... som skal sælges til priser der er helt hen i vejret, så er det jo klart at der er en overflod at katte der venter på at få et hjem...

  • #5   7. mar 2011 Det har du helt ret i og sådan gør seriøse opdrættere osse. Andre prøver" lykken".
    Personligt har jeg ikke haft kuld siden februar sidste år, jeg overvejer om jeg skal have et i nærmere fremtid. Og der skal så tilføjes at jeg IKKE brændte inde med nogen af killingerne fra sidst.
    Noget andet er at krisen har kradset i danmark, altså økonomisk, og det kan være en medvirkende årsag til at folk ikke har ville bruge penge på et dyr og hvad der tilhøre. Det er jo ikke billigt at have et dyr og så leve op til sit ansvar med mad og dyrlæge osv osv.


Kommentér på:
alder på "killing"

Annonce