{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

Sammenføring af voksen og killing {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt der har været indlæg omkring sammenføring og har også læst en del. Jeg har en kat på mellem 5 og 7 år alder kendes ikke præcis. Hende jeg har nu, har gået med en hun kat tidligere og jeg har kun oplevet at hun ikke bryder sig om dominerende han katte, men ellers er hun ret fredelig. Jeg skal ha en lille hun killing . Den er 16 uger . Jeg ser i anbefaler at man lukker dem sammen ret hurtigt. Vil i også anbefale det med en så lille killing. Jeg vil jo gerne gøre det så godt som muligt. Der skulle jo helst ikke ske noget med den . Håber i har nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af voksen og killing
  • #1   1. sep 2013 Ja, jeg ville sætte transportkassen med killingen ned på gulvet og åbne den og så lade dem klare det selv.
    Der vi sikkert blive noget hvæseri, det er helt normalt, lige som den store også kan stikke den lille en lussing. Lad være med at skille dem ad, med mindre der flyver totter.


  • #3   1. sep 2013 Her er min Mitti lige ankommet, han blev lokket lidt, da han skulle ud af kassen.

    profilbillede
  • #4   1. sep 2013 Der gik kun få dage så så det sådan ud smiley

    profilbillede
  • #5   1. sep 2013 Ja jeg har. Jo også Birk på 8år, han har accepteret Mitti bedre end både Røde og før ham Manne.
    Manne og Birk levede sammen i godt 4 år uden der blev andet end accept smiley

    Her er Birk og Mitti, Birk slikker Mitti men i kort tid og når det passer ham, og skal nok sige til når det er slut.


    profilbillede
  • #6   1. sep 2013 Hov jeg fik slettet mit indlæg fordi jeg syntes det var postet 2 gange smiley
    men nu er det helt væk smiley

    Nå men jeg prøver igen smiley
    Jeg gjore nøjagtig som Marianne beskriver da jeg for 1 år siden sammenførte min hunkat på dengang 5,5 år med min hittekilling på dengang 14-16 uger..
    Jeg satte transportkassen med killingen i midt i stuen og lod den selv gå ud, min gamle hunkat var efter eget valg på 1. sal da jeg kom hjem med killingen, så killingen gid rundt og undersøgte huset på egen hånd og først en times tid senere kom min store hunkat ned, hun hvæste og knurrede at den lille, men ingen slåskampe og sådan har det været siden..

    De kommer aldrig til at have glæde af hinanden, det er den lille alt for aktiv og fræk til, min den gamle er doven og egenrådig og den lille har krudt i rumpen og vil gerne have opmærksomhed, så der bliver stadig hvæst og brummet fra den store når den lille kommer spurtende mod den store, så hun lige ved hvem som bestemmer smiley

    Så vær forberedt på at der kun bliver gensidig respekt, det er ikke alle der ender lykkeligt med bedste venner som i Jettes tilfælde, min acceptere kun hinanden, sind og aldersforskel er alt for forskellig til andet smiley

    Det her er det tætteste de har ligget i nærheden af hinanden og sovet:


    profilbillede
  • #7   2. sep 2013 Tak for jeres svar. Det var dejligt at få lidt anvisninger, når man ikke har prøvet det før. Det er fint med gensidig respekt. Jeg forventer ikke andet. De har været adskilt i går, men den lille lige fandt rundt i køkken og bryggers og fandt kattebakken og det er gået fint. Så prøver jeg at sætte kassen ind i dag. Min gamle har taget det pænt at hun kunne høre hende. Killingen er vant til to voksne han katte og jeg havde tænkt mig at sørge for den gamle for fred når hun vil det. Er det en god ide at lave netlåge i døren hvor de lige kan se hinanden igennem eller skal jeg bare holde mig til at sætte dem sammen. jeg tænkte den store kunne jo få lidt mere tid hvis jeg lavede den dør selvom jeg sætter den lille ind til den i dag i kassen. Det har været lidt forvirrende for jeg synes der er lidt forskellige bud på hvordan man gør så det er derfor jeg mest har været i tvivl. Men jeg prøver helt sikkert at sætte kassen ind i dag så de kan se hinanden for den store virker forvirret over hvad det er for en kat den kan høre men ikke se. Og det virker ikke som en god løsning.Jeg har givet den store masser af opmærksomhed hun har brummet en enkelt gang men virker mest en smule nervøs og forundret over de lyde der kommer fra den lille .

  • #8   2. sep 2013 Nej det er ikke en god ide. Det bedste du kan gøre er som tidligere beskrevet i alle ovenstående indlæg.


  • #9   2. sep 2013 Den lille er meget usikker og bange og laver en farlig larm, når den ser den store. Den store tager det faktisk meget pænt undtagen, når den lille bliver ved med at hyle af hende. Så jeg blev lidt usikker. Jeg har været alene om det, men der kommer en god ven i morgen og så bruger vi hele aftenen og natten med på at misserne er i samme stue. Jeg håber ikke jeg har været for pylret og har ødelagt noget fordi jeg skilte dem igen, men den er jo lille og kommer det til slagsmål skal det helst ikke blive alvorligt slagsmål. Så jeg synes det var bedst vi lige var to. De har ikke reageret negativt på hinandens duft . Det er kun den lille der laver en hel koncert, når de ser hinanden. Skal jeg bare ignorere det. Det er tydeligt den lille er bange. Det ser ud som det stresser den store mere at den larmer sådan.

  • #10   2. sep 2013 Britt du forhaler processen når du skiller dem ad smiley så skal de jo til at starte forfra igen.
    Mitti som idag vejer 1750g tumler og leger med Røde på over 6 kg, og han tager ikke skade, Røde og Mitti giver mange poteslag, og også nap, men er der en som siger stop så stopper det.
    Så længe de ikke flår hinanden, er det bedste du kan gøre, at være tilskuer uden at blande dig smiley


  • #11   2. sep 2013 Du skal lade være med at skille dem ad, når den store tilsyneladende er ligeglad, så er der ikke stor fare for slagsmål..

    Den lille hyler fordi den er usikker og fortæller den store at jeg er bange og slet ikke farlig, det skal du blot ignorere, faktisk skal du blande dig så lidt så muligt så længe de ikke slås helt vildt, knurren, hvæsen, brummen, hylen og lette dask er normalt og helt ok, de skal bare lige finde rytmen sammen og uden din indblanden, det kan tage et par dage eller et par måneder smiley


  • #12   3. sep 2013 Ok det bliver også gjort i dag. Jeg kan godt selv se de ikke kommer videre. Jeg ville bare gerne at vi var to, hvis det kommer til alvorligt slagsmål. Det er vi i dag. Så håber jeg det bedste. jeg kan sagtens leve med de skal gå og brumme m.m . Den lille var så bange i går at den sked på gulvet. Det jeg var bange for er jo at det går jo vildt hurtigt, hvis de først kommer op og slås for alvor, men jeg har i dag sørget for gode flygt muligheder for den lille. Det er vel ikke forkert vel

  • #13   3. sep 2013 Nej, hvis du giver dem mulighed for selv at komme i "sikkerhed" og ellers lader dem klare det selv, så giver du dem de bedste muligheder for at finde sammen.

    Desværre, så af misforstået godhed, er det ofte os mennesker, der forhindre at kattene kan have et godt eller tåleligt forhold.


  • #14   4. sep 2013 Tusind tak for jeres hjælp. Det er indtil videre gået fint. Den store gider ikke rigtig den lille og vil bare være i fred. Indtil videre har der kun været et par enkelte hyl fra den lille, når den støder på den store. Så nu klarer de det selv.

  • #15   4. sep 2013 Her har min været i godt 3 uger nu, og der kan også være pivs på når den lille ikke skal forstyrre smiley
    Han kan endda køre min knapt 2 årige træt smiley og mig med smiley her til morgen, et par timer før jeg skulle op, var han i vildt lege humør, Røde havde tumlet med ham flere gange og flere gange måtte jeg gå i ly under dynen ( kunne godt have en tykkere dyne lige nu) han stod pænt og ville ind under dynen, hvor han tit putter, men så ville han lege voldsomt med tænder og klør, selv ved piv havde han svært ved at stoppe, det gør han normalt, så han blev sat på gulvet et par gange smiley glæder mig til han bliver voksen og fornuftig smiley


  • #16   4. sep 2013 Jette smiley ja ja du skal lige lære hvordan det er at have killing igen smiley

  • #17   4. sep 2013 Noget husker jeg og en del kommer jeg i tanke om,lige når det sker smiley

    Var det ikke fordi det er nemmere at køre en killing ind i flokken, og specielt Birk, så ville jeg igen havde taget en voksen.
    Og ind til videre er det jo lykkedes smiley begge de store slikker ham, jeg håber det bliver ved sådan.


  • #18   5. sep 2013 Det er da nogle gode misser du har. Min den gamle er noget sur over den lille selv om man kan se hun også er lidt nysgerrig, så der er ingen idyl her endnu. Den lille er meget nysgerrig og gik ind og vækkede hende i går . Hun mukkede i 20 min og gik så ind i sin seng igen og sov videre. Der har da ikke været slagsmål her og jeg håber meget det fortsætter sådan. Jeg er glad for jeg fik rettet mig ind efter jeres råd efter en dag, det går lidt fremad hele tiden synes jeg. Tror i de vil komme i alvorligt klammeri nu eller ville det være sket. De har jo set hinanden flere gange nu .

  • #19   1. okt 2013 Hvordan går det med dem Britt? smiley

  • #20   1. okt 2013 Det går fremad med sammenføringen nu Ann . Den lille blev syg af en Chlamydia virus så sammenføringen måtte afbrydes og udsættes til udbruddet var ovre. Den lille ser ud til at være kommet sig godt efter behandlingen.
    Der er dog ingen fælles leg her som hos Jette L. Den første dag de var sammen lå den lille ellers pænt og kiggede forventningsfuld på den gamle i over en time men da hun bare sov gav den op. Den gamle har været noget stresset og der er stadig noget hvæsen og muggen fra hende især om aftenen. Der er noget problematisk omkring mit soveværelse som den store altid har regnet for dens rum fra første dag den kom . I resten af huset går det meget fint. Den lille har rigtig stor glæde af den del af haven som er blevet hegnet ind og er meget glad for at komme ud. Jeg tror nok det skal gå med lidt mere tid.


  • #21   2. okt 2013 Jeg har aldrig sammenført katte før og var noget nervøs for hvordan det skulle gå. I dag har den store ( Silke ) igen gået lidt rundt sammen med den lille både indenfor og i ude i haven, inden hun gik ind for at sove. Hun vil så helst sove i fred i et rum, hvor den ikke er. Det har killingen fattet nu og lader hende være i fred.
    Jeg ville også helst ha haft en voksen kat . Silke er jo fra internat men det tog meget lang tid før hun faldt helt til ro og fik det godt. Så det turde jeg igen.


  • #22   2. okt 2013 Det skal nok blive bedre med tiden smiley det er vel lidt som, at vi kan møde mennesker som vi straks kan føre lange dybe samtaler med og har det godt i deres selskab,, andre kan vi tænke smiley øv vi passer da slet ikke sammen, men hvis man nu er sammen i længere tid finder man ud af hvor godt man kan have det sammen smiley
    Klart jeg frygter lømmel alderen ( hvis den kommer og er slem ) for det kan ændre på deres indbyrdes forhold, men når det går godt nu håber jeg det fortsætter smiley


    profilbillede
  • #23   2. okt 2013 Altså Jette hvor er Mitti dog bare en charmetrold smiley

  • #24   2. okt 2013 Ja og en krudt ugle smiley

  • #25   2. okt 2013 smiley smiley smiley

  • #26   3. okt 2013 Hvor er de søde begge to Jette. Mine vil ikke ligge i seng sammen men min den store begynder at slappe mere af nu. Min Silla skal op og steriliseres på onsdag. Jeg glæder mig til alt det er godt overstået.

  • #27   3. okt 2013 Det kan også være hun er mindre farlig så smiley

  • #28   9. okt 2013 Alle steder står der bare at det godt kan være, at den store giver den lille en på hovedet... Her er det bare min den "gamle" på 1 år og 2 mdr der får "tæsk" af den lille nye på 7-8 mdr..... smiley



  • #29   9. okt 2013 Den på 7-8 mdr er jo i lømmel alderen smiley jeg tror også jeg skal regne med, at Mitti tager førertrøjen smiley for allerede nu hvor han er godt 5 måneder kan han være lidt for meget for de store, når han lige krudter rundt, jeg må lege meget med ham for, at aflaste Røde og Birk smiley men så tager han jo også nogle lange soveture.

  • #30   9. okt 2013 Men den lille vil ikke lege eller snakke eller noget som helst - når den store kommer for tæt på hvæser den og slår ud efter ham... og bider... Ihh altså smiley Og ja ved sørme godt den er i lømmelalderen - den er jo et spejlbillede af den "gamle" smiley

  • #31   9. okt 2013 smiley huuumet lyder lidt besværligt, håber de bliver venner.

    Har de aldrig puttet sammen eller vasket hinanden? Sådan var det i 4 år men Manne og Birk smiley de blev aldrig venner, selv om Røde var 11 mdr da han kom her, og ikke har været her et år endnu, har han det bedre med Birk!


  • #32   9. okt 2013 Mine begyndte at lege lidt sammen her forleden men det kun kortvarigt et par gange om dagen. Der er dog stadigvæk tidpunkter, hvor den gamle synes den lille larmer for meget. Jeg har så gået lidt ud i katte gården eller ind i stuen med den lille så den store kunne få lidt fred. Jeg var så bange for den store skulle gøre den lille noget men jeg tror alt i alt den har fået et dask, hvor den sagde Piv.
    Det er vist en lille lømmel du har fået dig Ann. Jeg håber også de bliver venner..


  • #33   9. okt 2013 Det med et dask er jo bare opdragelse smiley mine tumler vildt og tuntet, men det er for sjov, ingen klør og ingen knurren og hvæsen.
    Jeg har til fulde set, hvordan det ser ud og lyder når der er alvor bag smiley sådan endte det med Birk og Manne da Manne havde ondt, det gik ud over Birk smiley ikke rart på nogen måde.


Kommentér på:
Sammenføring af voksen og killing

Annonce