{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Hjælp ! min killing er panisk angst for min "gamle" kat. {{forumTopicSubject}}

Fik for 1½ måned siden, den skønneste lille hankilling (Milo), han er ekstremt kærlig, nysgerrig og legesyg.
Vi fik så i går en dejlig lille pige, som skulle fungere som hans legekammerat, hun er en del mindre, men også meget legesyg og kontaktsøgende.
Problemet er bare, at hun nu er panisk angst for stakkels Milo der bare gerne vil snakke og lege.

Den første time de var sammen gik alting super fint, de hilste pænt på hinanden og så hinanden an.
og så var det som om noget slog klik for den lillle pige, som nu går helt amok hver gang hun ser ham. Hun gemmer sig under sofaen, hyler hvæser og gør sig stor og farlig hvis han bare kommer i nærheden.
Milo går og kalder efter hende, og prøver at få kontakt men der er bare intet at gøre, hun bliver virkelig hidsig og på kanten af aggressiv.
Og der er ingen måde vi kan lokke hende ud fra sit tilflugtssted, med mindre Milo ikke er der.

Hjemmefra er begge katte vant til andre dyr, og har aldrig før haft nogle problemer med at være sociale.
Den lille killing har allerede knyttet sig til og (specielt mig, da jeg går hjemme med dem i denne uge) men også min kæreste, og kan sove på min mave hvis hun er pakket godt ind, og milo ikke er for tæt på.

Hvad gør jeg ?

Det knuser mit hjerte at hun er så bange og føler sig nødsaget til at gemme sig, og at Milo skal gå og være så frustreret.
Jeg vil selvfølgelig helst lade dem finde ud af det hele selv, men har aldrig set noget lignende før.

Er det evt. noget jeg kan gøre for at få dem til at acceptere hinanden?
Eller er det eneste jeg kan gøre at lade dem prøve at finde ud af det selv?

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig,.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ! min killing er panisk angst for min "gamle" kat.
  • #2   4. sep 2013 Normalt går det rimeligt hurtigt med at sammenføre 2 killinger, især hvis de er neutraliseret og ellers lader dem klare det selv.
    For mig lyder det som om hun er blevet forskrækket for ham og det kan ende med at hun slet ikke kommer til at acceptere ham. Selv om hun er vant til andre dyr hvor hun kommer fra, så er det ikke nogen garanti for at hun kan lide andre dyr/katte det nye sted.
    Lige nu har i sådan set kun en mulighed og det er at skille dem totalt af i nogle dage og så starte sammenføringen forfra. Måske med hjælp fra Feliway (til stikkontakt).
    Kommer hun ikke mere frem, så kan jeg desværre kun anbefale at finde et nyt hjem til hende, eventuelt levere hende tilbage.


  • #4   4. sep 2013 De 2 katte har været sammen 1 døgn, så se lige om ikke hun falder lidt ned når hun finder ud af at Milo ikke er så farlig endda, han må jo have skræmt hende uforvarende, måske har han været lige voldsom nok for hende, men se lige tiden an et par dage og se omme ikke hun tør op..

    Hvor gamle er de 2 killinger??

    Jeg kunne måske også anbefale en feliway i stikkontakten eller måske noget calm foder lige til at tage toppen af angsten..


Kommentér på:
Hjælp ! min killing er panisk angst for min "gamle" kat.

Annonce