Forældreløs Killing. {{forumTopicSubject}}
Hvad ville i gøre hvis i fandt en lille killing på ca. 1 måned i haven ved siden af?
Har de sidste 4 dage hørt en lille killing inde ved vores nabo hvor der ikke bor nogen permanent.. Har kigget efter den og sammenlignet den med de killinger vi havde engang havde og tænker den er omkring en måned gammel..
Den har nok en mor der kommer og giver den mad engang imellem.. men den er ellers alene og kalder konstant på sin mor.
Var inde med noget leverpostej og vand igår og skal senere hen og se om der er taget af det..
Har snakket med dyrenes beskyttelse så de kan hente den hvis det bliver helt galt..
Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre med den nu.. Har lyst til at fange den og tage den ind da den ser meget tynd ud. Den har heller ikke andet end et skur at gå ind i når det regner..
Hvad ville i gøre?
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg ville tage den hjem hvis du ikke kan se dens mor og den er udsultet.
Også søge hjælp hos hittekilling da jeg aldrig har haft en mor og killinger så ved ikke 100% hvad de kræver ud over at de skal holdes varme og have nok væske.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 12 Svar: 22
Den er bare ikke særlig køn, og det regner jo hele tiden så tror også den går og fryser. Har super ondt af det lille dyr.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Sæt annoncer op for plejefamilier hvis hittekilling ikke kan tage killingen og vent og hold øje med om maden bliver spist i nærheden, det ville kunne indikere hunkatten er der af og til.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Nu ved du selvfølgelig ikke hvad moderen normalt spise men jeg ville købe den gode vådfoder fra LUX(ingen korn) og sætte ud i nærheden af hvor du ser killingen.
Jeg ville nok sætte hele weekenden af til at forsøge at "fange" moderen og derefter killingen. Det bedste vil være hvis du kan få både moderen og killingen ind.
Hittekilling kan så hjælpe dig med at finde en pleje familie hvis du ikke selv kan tage dig af dem eller ikke må have husdyr.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men du skulle måske overveje at indfange mismor og derefter killingen og så aflevere dem til Kattens værn eller Dyrenes beskyttelse..
Sæt noget kattemad ud til mismor og se om du kan få et glimt af hende, ved du at det ikke er en kat som ejes af en af naboerne??
Det er ikke unormalt at mismor gemmer sine killinger indtil de er en vis alder og så senere tager dem med hjem, så før du fjerner mismor og killing så skal du være sikker på at hun ingen ejer har..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Forældreløs Killing.