{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Killing uden mor. {{forumTopicSubject}}

Er Der mon nogen herinde der kan hjælpe mig.
En af mine kollegaer, har en killing på 7-8 uger. Dens mor er blevet kørt ned, så den har i den sidste uges tid, nej snare 14 dage, været forældreløs.
Da hun bor på 2 sal, og killingen nu gerne vil ud, kan hun desværre ikke beholde den. Jeg vil gerne have den, men er i tvivl om den overhovedet vil kunne klare sig.
Den spiser nu dåsemad, drikker sødmælk, jeg har fået at vide den er renlig. Kan den have taget skad, og evt. burde aflives, eller kan jeg godt tage imod den, hvis resten af familien er med på det.
Hvad kræver det at have sådan en lille killing.

Hilsen Henrik's mor.Yrsa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing uden mor.
  • #1   13. aug 2006 Den kan godt klare sig - men sødmælk..... det tåler de fleste killinger/katte ikke. Køb hellere en god killingetørkost + vådkost ( fra dyrhandleren eller dyrlægen ) og vand.
    Har du andre katte ville det nok være ideelt, da den jo ikke har lært helt hvordan katte bør opføre sig, fra sin mor - så andre katte ville kunne "opdrage" den lidt.


  • #2   13. aug 2006 Du kan læse lidt om : hvor ung er for ung her.... http://www.kattehandel.dk/ung.htm

  • #3   13. aug 2006 Giv den lidt A38 og bland det op med noget torskerogn.
    Det er super godt, for killinger.


  • #4   13. aug 2006 Hej.. :o)

    Vi havde engang en vildkat der boede i vores skur, som så blev tam. Den fik 2 killinger, som jeg var med til at tage imod. Efter ca 14 dage blev moderen kørt over, og jeg tog de 2 små pus til mig. Og de boede her sammen med oliver og nulle, som blev deres plejeforældre. :o) Da de jo var så små, blev de fodret med sutteflasker og modermælks erstatning.
    De er nu 2 store og frække katte. Så tror ikke den har taget skade, hvis den bare har fået masser af kærlighed og omsorg.
    Så hvis du køber noget godt tørfoder og dåsemad, så tror jeg den vil klare sig fint. Vi puttede noget vand i til at opbløde dåsemaden lidt med, da de blev lidt større.
    Jeg køber selv royal canien og hils til mine katte. Det er super godt.
    Held og lykke med den.
    Kh. Oliver, Nulle og Helle


  • #5   14. aug 2006 Tak for jeres svar.
    Så vil jeg gå igang med at bearbejde min familie.
    Håber det går som jeg gerne vil have.

    Hilsen
    Henriks mor Yrsa.


Kommentér på:
Killing uden mor.

Annonce