1.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp!!! Tisseri og går på bordet Hjælp!!! Tisseri og går på bordet

Kære kattegalleri,

Jeg er desperat efter hjælp...!!!
Min nu 21 uger gamle han killing, har igennem længere tid tisset hist og her. Han har kattebakke med de andre 2 (hans søster og en 1 årig hankat), som de andre sagtens kan finde ud af at bruge. Jeg har overvejet en kattebakke mere, men huset er simpelthen ikke stort nok til at det burde være nødvendigt. Vi har 1 sal, men det er ikke der han tisser smiley
Jeg har prøvet med rodalon, men det afhjælper det ikke.. desuden er det hele tiden nye steder smiley

Derudover har han tillagt sig den vane at gå på bordet og flænse vores brød pakker i atomer, trods at der er rigelig med mad i hans madskål. smiley
De andre opføre sig normalt.

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan simpelthen ikke holde det ud, og min kæreste er tæt på at ville gå af med ham. smiley

Fortvivlede hilsner Lykke

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!! Tisseri og går på bordet
  • #1   13. sep 2013 Er han streliseret?

• #3   13. sep 2013 Har hørt andre herinde sige at man har 1 kattebakke pr kat + 1, så hvis du har 5 katte, mener jeg de siger man skal have 5 bakker. syns så det er rigtig mange.

Vi har 1 til vores pige, og det er intet problem. smiley

• #5   13. sep 2013 En bakke, tre katte?
    No wonder han tisser andre steder smiley

Jeg ville give dem en bakke hver, simpelthen så de ikke behøver stå i kø til Bakken.
    Det kan meget nemt afhjælpe problemet.

Det med at gå på bordet og flænse brødet. Tillykke, din kat er i lømmelalderen:) fra nu af kræver det masser af tålmodighed, en masse høje NEJ og lidt mere tålmodighed:)
    Indtil den er ca et år, hvor lømmelalderen er overstået

• #7   13. sep 2013 Med flere bakker undgår du også, at en af dem blokere for, at den anden kan bruge den.
    Altså er der magt kamp kan det at der kun er en bakke, blive til orkanens øje i kampen.
    Det samme hvis de ikke har flere foderskåle.
    Men jo der er n lømmelalder smiley jeg glæder mig ikke til den, selv om jeg ikke har lagt mærke til den de andre gange, men Mitti er bare en livlig lille rod allerede smiley

profilbillede
  • #8   13. sep 2013 Hej alle sammen..

Tusind tak for jeres svar.
    Der er 3 i alt. Et søskendepar på 21 uger (dreng (problemet) og en pige), og en neutraliseret hankat på 1 år.

Jeg prøver med en ekstra kattebakke, kan godt se en er for lidt hvis det handler om magtkamp.
    De 2 små er ikke helt klar til at blive fixet endnu. Kan en hankat på 21 uger godt strinte allerede?

De er alle 3 udekatte, og vi bor på landet så der skulle være rigeligt at kravle i og aktivere sig med.

Stanniol lyder som en brand go idé. har prøvet med vand, men det er lidt lige som om han synes det er lidt sjovt smiley
    Og nu gør han det kun når vi ikke er hjemme eller sover smiley

• #10   13. sep 2013 Så længe kattene er killinger, vil de godt dele bakke, men når de begynder at blive voksne, så nej.

Desuden foretrækker de fleste katte at tisse og besørge på hvert sit sted, så kun én bakke er alt for lidt til dine katte.

Og så er det en helt naturlig adfærd for katte at søge op i højden.
    Der er oversigt og der er varmt, så jeg ville - selv om de er udekatte - investere i et gulv-loft klatrestativ.

Har du for øvrigt tænkt på, at katte forbinder os med vores hænder og ansigter og ikke vores fødder?

Vores ansigter og hænder er i bordhøjde, fødderne på gulvet.
    Desuden er det ulogisk for katte, at de godt må være i vindueskarme og på skabe (vandrette flader), men ikke på borde.

Du kan (måske) vænne dem til ikke at være på bordet, når du er hjemme, men vær sikker på, at de er der, når du ikke er hjemme.

Mine mange katte må godt være på bordene, for det er meget nemmere for mig at tørre bordet af, når det skal bruges, end at skulle lære dem, at de ikke må være der.

• #11   13. sep 2013 Blev den første tråd slettet? Altså den jeg formulerede et langt og pænt svar i?

Hvor nedern smiley

• #12   13. sep 2013 tak for svarene alle sammen..

jeg prøver med endnu en kattebakke, neutralisering og lidt for dem at klatre i..

Ellers vender jeg frygteligt tilbage smiley

Ha en dejlig aften

Stort kram og smil fra Lykke

Kommentér på:
Hjælp!!! Tisseri og går på bordet

Annonce