{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Kasteration {{forumTopicSubject}}

I starten af næste måned skal min lille Trolle kastreres, men jeg ville lige høre først om der er nogle ting jeg skal være opmærksom på både før og efter, ting som dyrelægen evt ikke siger.
Jeg ved at han holder op med at pisse over det hele og jeg gætter på at man noget tid efter skal holde øje med såret for at tjekke at det heler fint.
Er der andre ting jeg skal være opmærksom på? smiley


Kommentarer på:  Kasteration
  • #1   16. sep 2013 Du kan sikkert slet ikke se at han er blevet op. .... det er et lille snit på en ca. 1 cm. og det bliver højest limet smiley

    Ellers skal du bare fremover sørge for at han får nok væske og godt vådfoder ... så du holder hans vægt og urinveje sunde smiley


  • #2   16. sep 2013 ***Jeg ved at han holder op med at pisse over det hele ***
    Hvis han allerede er begyndt at markere sit territorie med tis så er det ikke 100% at han holder op da dette er et indstikt katte lære når de bliver kønsmodne.
    Det er derfor man anbefaler at kastrere inden kattene bliver fuldt kønsmodne.

    Hvad skal du vide?
    Han er nok stadig omtumlet når han kommer hjem så hold ham nede på gulvet på et tæppe så han ikke falder ned oppe fra f.eks sofaen eller noget.
    Han skal have væske men helst vente til han er vågen nok med at spise, men hvis der går langtid så giv ham små portioner mad(gerne vådfoder da det er svært for ham at knuse tørkosten hvis han er omtumlet).
    Såret burde være usynligt og hele af sig selv uden problemer.
    mine drenge kunne jeg slet ikke se noget sår på men så skulle de lige lege... og den ene bed den anden i såret dumrianer. Alt var ok men fik det lige tjekke hos dyrlægen igen.

    Sørg for at han får nok væske og hold ham i ro, mange katte ligger sig bare og sover oplevelsen væk. men nogle vil gerne rende rundt før de kan bevæge sig.


  • #3   16. sep 2013 Hold ham også varm indtil han er helt vågen og aktiv, de kan have svært ved at regulere varmen ind til da.
    Min den lille var fikset 5 dage før han kom her og der var intet at se eller mærke, jo yngre de er jo hurtigere kommer de over det.

    Det sværeste bliver nok, at holde ham i ro de første timer smiley


  • #4   16. sep 2013 Vær forberedt på at han godt kan tage et par dage om at komme oven på, hvor han måske går lidt sjovt, sover mere og er groggy..

    Giv ham fred når han sover, og kærlighed når han er vågen smiley


  • #6   16. sep 2013 Begge dele er godt for katten.. Man skal helst fodre med begge

  • #7   16. sep 2013 Det eneste du stort set skal sørge for efter operationen, er at holde ham varm og give ham fred til at vågne. Han kan godt vakle noget rundt og være lidt urolig, men "hjælp" ham tilbage i "seng" igen. Sørg for frisk vand og en lækker dåsemad, så han hurtigt kan komme i gang med at drikke og spise igen.

  • #8   16. sep 2013 Han har ikke en alder hvor han strinter, det er det der normalt afhjælpes ved kastration.

    Der er andet galt - han er urenlig. Det kan skyldes en urinvejsinfektion, det kan dyrlægen fortælle om det er. En del urenlige katte er taget for tidlig fra og/eller har ikke haft en optimal opvækst i samme rammer som du tilbyder


  • #9   16. sep 2013 Jeg håber da ikke han er begyndt at strinte, for så er det slet ikke at han stopper efter kastrering, og i hvert fald skal du forvente at der går en måneds tid før alle hormoner er ude af kroppen..

    Men ellers skal du blot overvåge at hvis han er groggy når du får ham hjem at han ikke tumler om så han kan komme til skade, at han får nok væske og måske en lille smule vådmad, men ikke for meget, da han også han være lidt dårlig af narkosen, han skal holdes varm da han ikke selv kan regulere temperaturen under bedøvelse og opvågning..

    Efterfølgende mht fodring er det vigtigt at han får masser af væske så han ikke risikere at danne krystaller i urinen, du skal klart undgå sukker og salt i hans mad..


Kommentér på:
Kasteration

Annonce