{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.485 visninger | Oprettet:

Fedt hale {{forumTopicSubject}}

Hvad er det?
Har en bekendt det ved en masse om katte og hunde, der hun åbenbart har opdrættet begge dele og har nævnt det før,men fatter det ikke, da mine ikke har det.
Dvs,skulle være hankatte når de kommer i puberteten.
Det hvor halen er "sat fast" skulle de ligesom være fedtede i pelsen et stykke ned af halen og helst ikke have vi rører ved halen.
Mine 2 drenge har ikke haft det,men hun snakkede om at i værste tilfælde kunne halen rådne væk pga det,så blev jo lidt nervøs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedt hale
  • #1   9. okt 2013 Det er ikke alle hankatte, der får fedthale, og jeg har for øvrigt aldrig oplevet en kastrat med det. Men det er rigtigt, at det kan udvikle sig ret drastisk, hvis halen ikke jævnligt renses for fedt.

    Og det er IKKE hensigtsmæssigt at "affedte" halen med diverse kradse midler som f.eks. håndrens og sæbe med salmiak. Det stimulerer bare fedtkirtlerne til at producere mere og mere fedt.

    Jeg havde engang en hankat med fedthale, og jeg rensede hans hale, som man gør med arp (fedtede skæl i hovedbunden) hos spædbørn, dvs. gnider en smule olie ned i bunden af pelsen (så vidt muligt kun på huden) og lader det sidde et stykke tid, hvorefter halen vaskes med en mild shampoo. Der skylles grundigt bagefter.


  • #2   9. okt 2013 Jamen hvorfor får de det?

  • #3   9. okt 2013 Jeg vil tro det er hormoner smiley

  • #4   9. okt 2013 Ja Panda(Norsk skovkat) havde en smule fedt hale da jeg over tog ham.

    Jeg læst at overproduktionen af fedt i hale området kommer af at huden først bliver tør, så over produceres der fedt som bliver til det vi kalder "fedt hale" mange behandler det ved at knide puder/talkum på området hvorved de så bare gør huden mere tør og den ekstra fedt produktion forsætter...

    Det var Anette O i denne debat der overbeviste mig
    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/18414-fedtet_og_filtret_pels__

    Men så læste jeg herinde om 1 bare 1 person der fortalte at hun kned olie ind så huden blev fugtigt gjort også havde hun ikke haft problemer siden. hun syntes at alt det der med talkum var underligt når nu overproduktionen kom fordi huden var tør.

    Jeg gjorde det samme med panda, smurte olie på området og har ikke set skyggen af en fedt plet på hans hale område siden. Samme procedure som Mega skriver om, jeg vaskede det bare ikke ud men lod olien side i til det selv var væk.


  • #6   9. okt 2013 mine hankatte har heller ikke noget og hvde aldrig hørt om det før hun fortalte mig om det

  • #7   9. okt 2013 Jeg har haft en kastrat med fedt hale! Manne, men er sikker på det var fordi han havde allergi, hele pelsen kunne virke fedtet i løbet af 0,5 hvis han blev udsat for noget han ikke kunne tåle, og i lange perioder altså fedt hale.
    Fedt halen forsvandt da jeg gik helt over på kornfrit foder, men om det ville have varet ved??
    Med fedthale og klasket pels, fulgte også katte bumser i svær grad smiley


  • Anna M
    Anna M Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   8. maj 2018 jeg er i tvivl om det er fedthale min hvide maincoonblanding har. Han er supersød internatkat, som vi kun har haft i 2 uger, og da jeg blev opmærksom på at hans buskede hale var snavset gullig/grå og fedtet fra haleroden og 2/3 ned af halen, troede jeg at det var snavs som ej var vasket væk, men er er nu ikke sikker. Han er 15 måneder og blev neutraliseret på internatet. Tror I det vil gå i sig selv, eller hvad kan jeg gøre??

  • Anna M
    Anna M Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   16. feb 2019 tilbagemelding på 8. maj 2018. Jeg blev inspireret at indlæggene om at fedthale skyldtes tørhed og skulle behandles med olie. (også fordi affedtning snarere gjorde det værre). Jeg smurte hans hale godt ind i biooil, og til min overraskelse var halen næste morgen hvid og fin. Gentog næste aften og så blev halen vasket i lidt shampoo dag 3. Han har haft kridhvid hale siden, og er ikke blevet efterbehandlet overhovedet.

Kommentér på:
Fedt hale

Annonce