{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Emil H
Emil H
Tilmeldt:
10. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ældre kat angriber yngrer. {{forumTopicSubject}}

Jeg overtog en hun kat på ca 1.5 år for ikke så lang tid siden.
Jeg har kendt katten i lang tid, og hun har altid været en rolig type.
Hun har også gået i det sidste års tid sammen med en anden hunkat, og det er gået fint, altså før jeg fik hende.

Jeg overtog hende så, men desværre så jeg væk i op til 8 timer om dagen pga skole. Så jeg anskaffede hende så en lege kammerat.
Det gik fint det første par dage. Der var lidt hvæsen og det var det, allerede først nat kunne de sove sammen i sengen.

Den nye kat er lige over 4 måneder gammel.

Dog inden for de sidste dage er den ældre begyndt at angribe den lille når hun leger med legetøj. Nogle gange går det så vildt for sig den lille piver.
De kan også finde på at jage hinanden gennem lejligheden.

Er det "bare" dominans, hvor de lige skal se hvem der er "boss mis"?
Eller kan det være mere alvorligt?

Begge to er hun-katte og begge er neutraliseret.

-Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre kat angriber yngrer.
  • Emil H
    Emil H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   10. okt 2013 Begge to er neutraliseret.

    Tror bare det kom som en chock for mig.
    Der var ikke problemer det to første uger hovedet. Det kom bare lige ud af det blå, syntes jeg, her for 2 dage siden.


  • #3   10. okt 2013 Mine banditter lege slås mange gange om dagen, og løber vildt efter hinanden, det er rent leg, ingen knurren eller hvæsen, jo det kan komme nogle piv, når det bliver for meget, men Røde stopper når der bliver pebet, det betyder nemlig stop.
    Jeg har prøvet hvor jeg havde katte som ikke kunne sammen, og det var helt klart forfølgelse smiley og hvæsen, knurren og totter over alt i perioder.
    Uden, at se dine kan jeg ikke helt sige om det er det ene eller andet, men kan de ikke sammen, sover de ikke sammen.
    Hvis de altid har afstand og ligger med ansigtet væk fra hinanden, er de ikke "i samme flok"
    På min side er der flere tumle film smiley så kan du måske sammenligne.


    profilbillede
  • Emil H
    Emil H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   10. okt 2013 Dette er de to ballade mager. (ældre billede dog)
    Når den store for fat på den lille piver hun lidt, og så stoppes der. Hun hvæser dog også af den store. Den lille jager dog også den store skal lige siges.

    Begge to sover dog ved siden af mig. Den store ved siden af mit hoved, og den lille ved mit bryst.

    Der er hverken blod eller uld totter nogle steder. Ej heller så på nogle af dem.

    Jeg gætter jeg bare skal se tiden an til de har fundet en rangorden.


    profilbillede
  • #5   10. okt 2013 Min datter har set en del af de amerikanske netflix serier om katte . Der er en adfærds Expert der kommer og løser forskellige problemer. Han siger at tit skal der ikke så meget til før de går galt af hinanden, hvis f.eks. den ene kat forskrækker den anden, så kan de nemt blive uvenner. Jeg ved så ikke noget om, hvor dygtig han er. Her hos mig er der gået over en måned og der er stadig hvæsen. Han siger det hjælper meget hvis man kan få nogle positive oplevelser ind. Jeg købte nyt legetøj og cat nip og lavede en masse nye gode pladser/hængekøjer til dem,så den nye ikke hele tiden tog den gamles pladser. Og gav den ældste en masse opmærksomhed. Og så er det måske lidt anstrengende for den ældste, hvis den ikke får lidt ro hvis ikke den gider at den lille farer rundt i enden på den hele tiden.

  • #6   10. okt 2013 Mine katte har altså også sine ture hver dag, hvor der bliver bidt, kradset og miavet og to minutter efter kan de ligge en meter fra hinanden og ikke ænse hinanden. Det er ganske normalt

  • #8   11. okt 2013 Mine bøller er 5 mdr og knapt 2 år, jo de er vilde smiley

    Altså når de ikke lige sover sammen smiley den lille har kun været her i 2 måneder.


    profilbillede
Kommentér på:
Ældre kat angriber yngrer.

Annonce