1.448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Killing med dårlig mave? Killing med dårlig mave?

Hejsa

Min killing på 16 uger har i en længere periode haft lidt tynd mave. Hans afføring lugter slemt, og er ikke ordentligt fast. Det resulterer så i, at jeg er nødt til at tørre ham engang imellem, for at undgå pletter.....

Han startede ud med at få Perfect Fit, men jeg er nu gået over til Taste of the wild. Jeg har lavet en blid overgang, med at blande det, og han er først lige begyndt at få ren Taste of the wild.
Han har altid adgang til kattegræs, da han er indekat.

Kan det skyldes det foder han er startet ud med at få?
Det skal lige siges at der ikke er andre tegn på 'sygdom', da han ellers opfører ham som han skal - en glad og livlig killing.

Har andre haft det problem?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing med dårlig mave?
  • #1   15. okt 2013 Jeg viste ikke at Taste of the wild lavede killingefoder ??

For det skal jo være killingefoder til han er 12 mdr smiley

• #2   15. okt 2013 Hvis der først er startet efter foderskift så kan det jo være at hans mave ikke tåler Taste of the wild..

Og vil også lige tilføje at husk det skal være killingefoder til han er mindst 6-7 mdr.

• #3   15. okt 2013 Så i en anden tråd, at taste of the wild er til killinger og voksne katte smiley

Er det ikke blevet bedre nu? Kan være han ikke tåler foderet, eller overgangen har været for hård ved maven.

• #4   15. okt 2013 Han havde dårlig mave før han fik Taste of the wild. Og kigger man på deres anvisninger, står der også til killinger smiley

• #6   15. okt 2013 Det gjorde jeg! Blandede en lille smule af det nye foder i det gamle til at starte med, og så mere med tiden.

Jeg skiftede egentlig da jeg så mange negative kommentarer om Perfect Fit herinde, og mange gode om Taste of the wild, og tænkte det måske kunne hjælpe. Tjekkede så om det var ideel til killinger, og der stod anvisning til det, så tjek.

Men det skal også siges, at overgangen kun lige er slut, så måske han lige skal vænne sig til det?

• #7   15. okt 2013 Hvordan ser hans afføring ud?
    Hvordan lugter den?

• #9   15. okt 2013 Jeg har fået at vide, at de såkaldt kornfrie produkter som Applaws og TOTW kan give dårlig mave i starten og når maven var i uorden før, ja så kan jeg nu godt forstå det.

• #10   15. okt 2013 giv ham noget zoolac og se om det hjælper, kan købes ved dyrehandlen.

• #12   15. okt 2013 Der findes et foder der hedder Gastro Intestinal og det er til katte med diarre og maveproblemer. Du kunne jo spørge ved dyrlægen , hvor man også kan købe det.. Da jeg købte min kat på IK fik jeg sådan en pose med og de sagde det var godt til at stoppe diarre og tynd mave. Jeg har ikke selv erfaringer med produktet

• #13   15. okt 2013 Cathrine B: det er sådan lysebrunt og semih-tyndt. Ikke helt, men lidt. Ved ikke hvordan jeg skal beskrive lugten, men det lugter i hvert fald kraftigt!

Han har fået vådfoder et par gange, men det er ikke noget han får dagligt lige nu.

Marianne: Hmm, så du mener at det går over? smiley

Undersøger lige nærmere med zoolac. Tak for respons.

• #14   15. okt 2013 Du kan læse her, om du synes udseende og lugt minder om Giardia:
    (link fjernet)

• #15   15. okt 2013 Tak for linket Cathrine, men er næsten 100 på det ikke er det. Men bliver det ved, får jeg ham undersøgt.

• #16   15. okt 2013 Okay smiley Så er du i hvert fald opmærksom på det smiley

• #18   15. okt 2013 Nemlig smiley Det er rart at kunne få hurtig hjælp fra nogle kloge hoveder herinde smiley

• #19   16. okt 2013 Nej det var nu mere en konstatering - og et hint til at du måske har valgt det forkerte foder pt. Dette i god tro smiley

Jeg ville få den undersøgt nu, for den kan dehydrere og så ville jeg sætte den på skånekost og give Zoolac.
    Jeg har selv brugt Babycat og RC Kitten - og jeg fodrer stadig med Royal Canin og er ganske tilfreds smiley

Kommentér på:
Killing med dårlig mave?

Annonce