{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.647 visninger | Oprettet:

Killing med Giardia {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Nu prøver jeg at skrive herinde for at høre om der er andre der har haft samme problem eller bare har ideer til hvad der kan være galt med min stakkels killing....

Jeg har en Bengal killing (Mali) på ca 6 måneder nu. Jeg købte hende af opdrætteren da hun var 13 uger gammel. Hun faldt hurtigt til ved mig og min anden "gamle" hankat på 5 år (Aiko)...
Da jeg fik hende mener jeg ikke der var problemer med hendes afføring, men her på det sidste har hun haft utrolig dårlig mave...

Jeg havde hende til dyrlæge for ca 2 måneder siden i forbindelse med at hun begyndte at tisse i sengen, så ville tjekke om hun var syg. Hun havde blærebetændelse og fik derfor antibiotika for det. Nævnte her fir min dyrlæge at jeg havde bemærket at hendes afføring nogen gange var tynd og det lignede at der var en anelse blod i. Men var ikke sikker da hun nogen gange stjæler min mad (hvis hun f.eks. havde spist en tomat som hun gør nogen gange)...

Han sagde han ikke ville gøre noget ved det endnu... (Hvilket jeg faktisk blev ret overrasket over)... Han mente jeg skulle prøve med noget skånefoder og hvis det ikke virkede havde han noget andet foder der var endnu bedre, og noget pasta med mælkesyre bakterier (Vet Pro)...
Prøvede alle disse ting og intet virkede... Var ret skuffet over at dyrlægen ikke ville tjekke hende da jeg nævnte det for ham, så derfor har jeg skiftet dyrlæge nu. Jeg har nu fået tjekket Mali og hendes afføring. Hun er sund og rask i undersøgelsen, men de fandt Giardia i hendes afføring. Så tænkte jeg jo strakt "jubiiiii så skal hun bare have medicin og så går det over"... Men nej..... Mali er nu på medicin mod Giardia for 2. gang... Og synes ikke helt det virker optimalt.... Første behandling på 5 dage, gav lidt resultat i form af mere fast afføring, men ligeså snart vi stoppede med medicinen så var det tyndt igen.... Nu er vi så igang med 5 dage yderligere (da dyrlægen siger at nogle katte skal have flere dages behandling)... Men de sidste 2 dage har hun stadig skidt tyndt som vand Og med blod i

Jeg gør rent hver dag i øjeblikket og renser kattebakke med Rodalohn og deres madskåle og alle overflader de hopper rundt på....

Dyrlægen siger at hvis denne omgang medicin ikke virker så skal jeg have taget røntgen billeder af hende for så mistænker han en sygdom der spiller sammen med Giardia tit. Inflamatorisk tarmsygdom. Og alle ved at røntgen ikke er billigt !!!

Jeg har snart brugt så mange penge på dyrlæge regninger og ved stadig ikke hvad der er galt med hende. Og jeg har så ondt af hende og synes det er synd for hende

Er der nogen der kan komme med gode råd eller ideer til hvad der mon er galt med min stakkels killing?
Det skal siges at hun hverken virker syg eller dårlig på nogen måde. Hun fiser rundt og leger som hun plejer... Og spiser normalt (drikker lidt mere vand, men det er normalt siger dyrlægen idet hun har slim i afføringen og den er meget vandet)...

Håber i kan hjælpe ! Har svært ved at tænke positivt og jeg vil det bedste for Mali !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing med Giardia
  • #3   5. maj 2013 Tak for linket smiley
    Men har allerede læst dette stof smiley


  • #4   6. maj 2013 Vi havde en rigtig slem omgang Giardia på Skaldepanden. Det tog også sin tid at komme af med. Sådan lykkedes det for os:

    7 dages Panacur + Flagyl
    5 dages pause
    7 dages Panacur + Flagyl

    Husk at alle katte skal behandles. Din anden kat har med garanti også Giardia, men det slår ikke ud pga. dens bedre immunforsvar. Samtidigt ville jeg forsat give skånekost (f.eks. Royal Canin Gastro Intestinal, vådfoder) og Probios.

    Hertil daglig rengøring af bakken, madskåle og gulv. Vi gjorde rent med en damprenser for at undgå diverse kemikalier på gulvet, madskålene blev gjort rent i kogende vand, og det samme gør sig gældende for kattebakken (alt grus skal smides ud bagefter og nyt skal i).


Kommentér på:
Killing med Giardia

Annonce