{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

louise p
louise p
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

min kat på 1 år gider ikke bruge kattebakke {{forumTopicSubject}}

hjæææælp
min yngste kat på 1 år har ikke gidet at bruge kattebakken siden hun var 4 mdr. da jeg fik hende gad hun godt bruge den men min daværende ældste kat gad ikke så jeg ved ikke om hun har det derfra ( den kat har jeg dog ikke mere). jeg har 3 katte i alt og de 2 andre bruger altid kattebakken. jeg har 3 kattebakker og jeg har prøvet med både fint og groft kattegrus og jeg har prøvet kattesand..intet virker..
hun skider og tisser foran kattebakkerne og tisser foran bagdøren.
kattebakkerne står i bryggerset/ baggangen som er lidt stor hvor der er indhak og der står de så de har privathed.
jeg er så frustreret og irriteret at jeg snart ikke kan mere men det er jo min baby så jeg søger hjælp..

håber i har nogle gode råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat på 1 år gider ikke bruge kattebakke
  • #1   25. okt 2013 Er de neutraliseret?

• #2   25. okt 2013 Åbne eller lukkede bakker?
    Hvis lukkede, så skift til åbne bakker smiley

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#3   25. okt 2013 nej ingen af dem er steraliseret

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#4   25. okt 2013 de er åbne alle 3

• #5   25. okt 2013 Få dem steriliseret. Det er tit hormoner der er problemet når en kat er urenlig.
    Åååårh det er skidt du ikke har søgt hjælp noget får. Hvis et adfærdsproblemer får lov at blive en vane er det rigtig svært at lave om

• #6   25. okt 2013 Så har du svaret smiley Få dem alle fixet smiley De skal jo markere, når de ikke er neutraliseret smiley
    Skynd dig hellere, så det ikke bliver en dårlig vane, det er ikke sjovt smiley

• #7   25. okt 2013 Har du 3 fertile hunkatte???

Hmm så forstår jeg da godt at der er problemer, men undre mig over at du først nu søger hjælp med problemet, du har levet med en urenlig kat i 8 mdr..
    Der er stor risiko for at det nu er blevet en dårlig vane og det aldrig bliver anderledes..

Har de adgang til udelivet eller er de indekatte?? Hvis de er indekatte er de så født som indekatte og har aldrig prøvet at være ude??

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#8   26. okt 2013 de er alle 3 inde katte og har været siden fødsel og er det nødvendigt at sterilisere dem alle 3 når det kun er den ene der er uren?
    og jeg havde søgt hjælp hos en bekendt som er opdrætter så hendes råd prøvede jeg først men ingen af dem virkede og hun havde ikke forslået det i gør så jeg er da glad for at få nye gode råd at prøve..øhm jeg ved for resten ikke om det har noget at sige at hun er ren maine coon race kat.

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#9   26. okt 2013 og alle 3 er fertile men det er kun den yngste der er urenlig, de 2 andre bruger altid kattebakke og har altid gjort det

• #10   26. okt 2013 Ja det er nødvendigt at sterilisere dem alle tre, også for kattens sundheds skyld. En steriliseret kat er langt sundere end en fertil kat, der ikke bruges til avl.
    Fertilitet uden avl kan medføre sygdomme i underlivet som betændelse og cyster.
    Samt du kan risikere at de to andre også lige pludselig begynder.

Det største ansvar man bør tage overfor sin kat, er at neutralisere dem

• #12   26. okt 2013 Må jeg spørge om hvorfor du ikke ønsker at sterilisere dem??

Fertile hunkatte kan være nogle mokker og 3 fertile hunkatte sammen, puhh det var ikke noget jeg ville vælge frivilligt, løbetid på løbetid nej tak..

Fertile hunkatte kan lige såvel som fertile hankatte have behov for at markere sig, jeg tror det din yngste hunkat har gang i er at fortælle de 2 andre at hun vil være top kat, hun vil ikke acceptere at være under kat, hvis du kun sterilisere den yngste, så får hun sandsynligvis bank af de 2 andre, men sterilisere du dem alle samtidig så vil de alle 3 være ligeværdige.. Du vil sandsynligvis også kunne få mængderabat hos dyrlægen, ved alle 3 samtidig..

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#14   26. okt 2013 det er også irriterende at have katte der er så ofte i løbetid og jeg har intet imod at få dem neutraliseret slet ikke det vil jeg hellere end gerne have...den eneste grund til jeg ikke har gjort det endnu er på grund af a det er så dyrt.
    jeg spurgte den dyrelæge jeg normalt bruger hvad prisen ville være hvis de var dem alle og jeg fik pænt at vide at der ikke kom rabat eller noget så det ville i alt være mellem 3500-4000 kr og det har jeg ikke lige til at undvære på en gang....det er den eneste grund til at de ikke er blevet det endnu..

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#15   26. okt 2013 selvfølgelig skal mine katte ha det bedst muligt

• #18   26. okt 2013 Det kan godt være du syntes det er dyrt, og du oven i købet syntes løbetider kan være irriterende..

Så forstår jeg ikke du ikke har steriliseret den tidligere, som jeg forstår er dine katte ikke lige gamle, ergo kunne du have fået dem fixet løbende...

Hvor dyrt tror du det bliver hvis en af dine katte får livmoderbetændelse pga gentagne løbetider uden parring?? Eller hvis de får cyster på livmoderen??

Hvis du vil det bedste for dine katte så må du spare sammen, det var jo nok noget du skulle have taget med i overvejelserne da du anskaffede dig nr. 3 kat..

Du har jo måske også den mulighed at få en aftale med dyrlægen om en afdragsordning, desuden er 3500-4000kr ok pris for 3 hunkatte..

• #20   26. okt 2013 Jamen hvorfor har du anskaffet dig så mange katte så?
    Hvad gør du så hvis en skal have ordnet tænder, en anden brækker bagbenet og den 3. Får spist noget giftigt med en uges mellemrum?
    Du bliver nødt til at have finanserne i orden, når du har så mange katte. Kan man ikke få sine katte til akut dyrlæge, fordi man ikke har sparet op, så gør man ikke det bedste for ens dyr (personligt sparer jeg 200 op hver måned til mine to katte og vil gerne have den op på 400 i det nye år)

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#22   27. okt 2013 jeg går aldrig i byen...og jeg vidste ikke at der ku ske noget ved dem hvis de ikke blev neutraliseret! aldrig har jeg hverken læst om det eller hørt om det nogen steder..havde jeg vidst det var de alle også blevet fixet..
    og hvis der har været noget med kattene har de også kommet til dyrelæge uanset om der var penge til det eller ej.
    men jeg kommer herind og søger hjælp for jeg har kun hørt godt om jer herinde og selve siden men synes godt nok at jeg bliver angrebet nu, når jeg ikke havde den kenskab til det som i har...

• #23   27. okt 2013 Louise det er ikke et angreb, men vi undre nok blot over at din opdrætter ikke har vejledt dig bedre..

Louise du lyder til at være villig til at tage imod råd, og du vil dine katte det bedste, så du kan altid opveje den manglende viden..

Du skal huske på at mange herinde taler kattenes sag og ikke ejerene, det kan nogle gange lyde lidt hårdt i ejerens øjne/ øre, men er man villig til at lytte så giver det jo mening..

Jeg håber du snart får sparet sammen eller får en ordning med din dyrlæge, så du kan få dem alle fixet, du vil opdage hvor meget mindre kattene er stressede og hviler mere i sig selv bagefter, og forhåbentligt er urenligheden hos den yngste ikke blevet en dårlig vane og vil ophøre..

• louise p
    louise p Tilmeldt:
    maj 2010

#24   27. okt 2013 okay jeg er glad for din besked så føler jeg mig ikke længere angrebet tak smiley
    jamen ingen a de tidligere ejere har sagt noget som helst om det, heller ikke min dyrelæge eller nogen som helst andre før jer men jeg er virkelig glad for at i fortalte det og jeg vil i starten af den nye uge få ringet rundt til gode dyrelæger og høre om deres priser og om man kan lave aftaler, så de snarest muligt kan blive fixet og det hele forhåbenligt kommer til at gå bedre og de bliver gladere og mere tilfredse katte

Kommentér på:
min kat på 1 år gider ikke bruge kattebakke

Annonce