{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

:)
:)
Tilmeldt:
27. maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Når katten kommer hjem {{forumTopicSubject}}

Spørger af ren nysgerrighed. Men hvordan/kan? man lære katten ikke at gå på fx borde? Jeg tænker at det da er lidt ulækkert hvis den går på køkkenbordet fx . Og hvad med sådan noget som ikke at kradse på væggene, og ikke at gå udenfor ens have, hvis nu man lukker den ud? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når katten kommer hjem
  • #1   27. okt 2013 Du kan kun lære den ikke at gå udenfor din have hvis du hegner haven ind så den ikke kan komme over hegnet, ellers ikke..

    Mht at gå på borde, så er der nogle katte der kan lære det og nogle vil ikke lære det, der er forskellige metoder, men den bedste er at man stopper katten inden den lander på bordet, altså stopper hoppet med hånden og et bestemt nej, for reagere du først når katten er landet så forbinder den ikke no-go med at den er på bordet, men at den er landet..

    Du kan også vælge at beklæde dine borde med sølvpapir, katte bryder sig ikke om at gå på sølvpapir, det hjælper på nogle..

    Men nu er det jo så også bare det at du kan lære katten ikke at være på ordet når du ser det, men når du ikke er hjemme er der fri leg, husk det, så tør altid borde af inden brug smiley og skæld aldrig katten ud for noget der er sket, for det forstår den ikke, du ender blot med en kat der bliver bange for dig..

    Med hensyn til kradsen på vægge, så har jeg aldrig haft det problem, det gælder om at have alternativer til at kradse på, gode høje kradsetræer, så vil må næsten 100% undgå revne vægge og møbler, men husk kradsemulighederne skal være forskellige og i nærheden af hvor du opholder der mest, og gerne flere steder i lejligheden..


  • :)
    :) Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   27. okt 2013 Mange tak for svar! Det er bare fordi at jeg nu har hørt fra flere, at deres kat ikke går udenfor deres have..

  • #3   27. okt 2013 Gør det uattraktivt at være på bordet. Hvis katten bare en gang finder lidt mad eller andet sjovt, så vil den igen og igen kravle derop for at se, om ikke der skulle være noget spændende. Og gør så de steder, du gerne vil have din kat spændende. Læg nogle godbider, og ros katten, når den springer derop. Det er min erfaring, at det virker langt bedre at rose den uønskede adfærd og ignorere den uønskede. Og så forsøge at gøre det kedeligt eller irriterende for katten at hoppe op.
    Jeg havde i nogle dage en bradepande med vand stående på mit sofabord. Og da min hunkat havde været oppe og dyppe poterne ca. 5 gange, så var hun færdig med at hoppe derop. Og det holdt ved, da jeg fjernede vandet.
    Men køkkenbordet lærte hun aldrig at lade være. Hun ville gerne sidde og kigge ud af vinduet. Og det på trods af at hun havde masser af andre vindueskarme at ligge i.


  • #4   27. okt 2013 Du lære dig selv at tørre bordene af før du bruger dem

  • #5   27. okt 2013 Jamen hvis en kat bliver i dens have så er det fordi den selv vælger det og ikke fordi den har lært det..

  • :)
    :) Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   4. nov 2013 Tak for svar. Lige et andet spørgsmål - at katten begynder at drikke mere, og slikke sig mere bagi, kan det godt være et tegn på at den skal til at føde?

  • #7   4. nov 2013 Har du flyttet på en gravid kat?

  • :)
    :) Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   4. nov 2013 Øh, hvad mener du lige med det.....?

  • :)
    :) Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   4. nov 2013 Altså, jeg har ikke købt en drægtig kat, nej, hvis det er det du mener.

Kommentér på:
Når katten kommer hjem

Annonce