Ny killing, hvor mange narrestreger? Ny killing, hvor mange narrestreger?
Jeg skal for første gang have en lille killing.
Tidligere har jeg købt mine katte som voksne. Men denne gang skal jeg altså have en bette en på godt 15 uger. Vi køber også hans halvsøster på to år med.
Jeg har virkelig forsøgt at tænke alle mulige scenarier igennem. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor meget ballade, jeg skal forvente? Skal jeg regne med at alt blive tygget i, kradset i og væltet, eller? Jeg ved godt, at katte selvfølgelig er forskellige. Men vil i ikke fortælle om jeres erfaringer med at have minikat i huset?
Jeg håber lidt, at han er til den rolige side. Opdrætter beskriver ham som blid, og da vi var og se ham, lå han og slappede af, mens hans søskende legede. Men måske det var fordi han lige have splittet et eller andet ad:p
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Du skal forvente at de er nat-aktive, så en god idé at overveje om du skal have soveværelset for dig selv.
Planter er sjove enten at grave i (små killinger) eller at spise og derfor skal du ikke lige købe julestjerner i år!
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Sovetid??? Hvad er dog det for en ting! Vi skal lege "fang mors fødder/hænder" da!!
Kradsetræ??? Næ denne dørkarm/sofa/tæppe/væg ser da meget mere skæg ud!
Hey her kan jeg da også hoppe op! Især når mor ikke kigger
Ej altså de potteplanter, nu røg der en på gulvet igen, fordi jeg lige skulle for fuld fart op i vindueskarmen og se på den fugl! Mor ved da de ikke skal stå der!!!
Og så er der sikkert flere ting, jeg ikke lige kan huske nu
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
den ene dag stormede han over spisebordet hvor der var dug på, så dug og alt hvad der var derpå røg på gulvet og dugen røg a h til, og det gjorde han mit om natten, heldigvis gik mit glas som stod der ikk i stykker.
Han er også begyndt at stjæle mad nu, jeg kan intet, og mener virkelig intet have til at stå på hverken stuebord eller køkkenbord, for så tager han det, om det så bare er et lille stykke gulerød som ikk er røget ud så nupper han det. Det der er mest træls ved det er at han har lidt sart mave, og kan ikke tåle at få vores mad foruden kylling og tun.
Så ja ballade skal der nok blive, har også en dreng på 3 år, han laver lige så meget ballade som den yngste
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 102
Det var noget af det Bette mis fandt morsom da hun var mindre.
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 28
Jeg har de sidste år fået massere af hitter ind nogle vildere end andre
Men jeg vil da først og fremmest sige ja lidt tålmodighed måske, men har du noget til den lille at kravle/kradse i, legetøj af en art både noget i kan lege sammen med og små ting den kan aktivere sig selv med, så tror jeg ikke det ender så galt enda. Jeg har sommetider 15- 18 Killinger/ killinger her og jeg har blomster og møbler endnu.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det der med at sove, det er ikke noget killinger gør så meget i eller jo det vil sige, de er lidt sjove, for jeg har oplevet min den lille da hun var lille
I dag hvor hun er halvandet år, der er hun så småt ved at være en voksen kat, der sover mere og når hun sover er hun helt væk og der skal mere til at vække hende, og meget mere til at hun hvis hun vågner overhovedet gider at gøre andet end at løfte hovedet..
Men væben dig med tålmodighed
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Vidste jo den ville komme, og var forberedt på div. ting. Og så længe du har gjort op med dig selv, hvad den må og absolut ikke må, så er det slet ikke så slemt. De fleste gange griner du af det hele bagefter. for det ser sgu komisk ud, når sådan et lille myr kommer slæbende med en sko, der er større end den selv
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Han sover godt om natten, måske fordi hverken Røde eller Birk gider lege om natten.
Den skørreste ting ved ham er, at han gerne vil give " kæle" nap, men har svært ved lige, at begrænse sig til det,, så han må ikke få lov til det napperi
Jeg syntes ikke jeg husker lømmelalderen fra de andre? Måske fordi jeg først hørte det udtryk da jeg startede her inde
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
- lamelgardiner er et sjovt, men farligt stykke legetøj
- mors tæer var sjove at lege med kl 3 om natten. Mors nye kæreste tæer var RIGTIG RIGTIG sjove at lege med kl 3 om natten
- Computerledninger skal undersøges, med tænderne
- Mors mad smager rigtig godt og når hun kigger væk, smager jeg da
- "får jeg mon skæld ud for at gå på køkkenbordet"
Sådan ca
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2010
Beltane
Jeg har da ingen steder skrevet, at jeg er dum nok til at putte et halsbånd på en kat. Jeg har haft kat det meste af mit liv, og har også før haft mine egne katte. Som skrevet har jeg bare ikke haft en killing før.
aug 2010
Mine er 3 og 4 år og de kan endnu ikke sove igennem
Jeg glemte at sige, at snore i rullegardiner er meget farlige.
Jeg stod op en morgen hvor Freddie havde "hængt" sig.
Det reddede ham at han lige kunne nå med tåspidserne på bagbenene.
Det kan afhjælpes ved at putte dem ned i haspen på vinduet (sådan en stormsikring)
Tændte stearinlys - vær på vagt!
Det kan både give en svedet hale og en branket næsetip.
Jo, dit hjem skal børnesikres.
Og husk at katten skalhave lov til at komme op i højden og det er ikke sikkert at et klatremiljø er godt nok, spisebordet er sommetider bedre
aug 2010
maj 2007
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
God fornøjelse
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
maj 2012
Birk var vild med det, og er det stadig som 8 årig, men har altid kunnet have det for mig selv, bare vandskålen stod under rullen,, den går ikke med Mitti, måske fordi det nu er en fontæne?
jan 2010
maj 2012
Et lige nu billede
maj 2007
Ellers er vidunderbånd virkelig en lækkerbisken syntes de
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 16
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2010
I går aftes var jeg på arbejde som barnepige. Det der voldte mig flest problemer var ikke børnene. De var meget artige og gik lige i seng, da de fik besked på det. Nej det var familiens 6 måneder gammel Maine Coon blanding, som drønede rundt som en skoldet skid, mens hun lød som sirenen på en ambulance. Deeejlig kat (og søde børn), men hold kæft hvor var der meget fart på den!
maj 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2010
Han startede faktisk med at gå direkte ind i vores seng og tage en laaang lur. Og så har han ellers været lidt asocial og har fået lov at være i fred. Men efter han har fået vådfoder, og en vasketur af sin søster her til morgen, så er han blevet helt selskabelig. Spinder, ligger på skødet og følger rundt efter mig.
Og den store pige er bare skøn. Hun er SÅ sød, kælen og dejlig. Og så tager hun sig rigtig godt af sin lillebror.
maj 2012
jan 2010
maj 2012
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
- Touchtastaturet på komfuret før de lærer ikke at gå på køkkenbordet. Hav ikke gryder stående, medmindre du gerne vil af med dem.
- touchtastaturer på ting, der laver lyde (musik el lign.) kan med fordel for trommehinderne dækkes af. Volumenknappen udøver specielt tiltrækning.
- bøger i reolen => bøger på gulv og søskende.
- vaser eller nips på skabe og reol - se ovenfor.
- mel, sukker, havregryn, o. lign.: hav låget skruet godt fast, og beholderen stående bagud i skab/på bord.
Det værste er nu at når man har vænnet sig til underholdningen, og at de suser rundt og pusler som nisser, så holder det op igen, og der bliver underligt tomt og stille
aug 2010
Jeg har oplevet at én af mine var ved at fratte ned, så reddede han balancen på en knap og så var der ellers tændt på fuld skrue!
Så jeg tager strømmen fra komfuret så snart jeg ikke bruger det.
maj 2012
I starten jeg boede her satte jeg en gryde med vand og låg på pladen, så der ikke var plads til en katte rumpe,,, og når pladerne er varme efter brug kommer der også en gryde vand på
Ny killing, hvor mange narrestreger?