1.705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Ny killing, hvor mange narrestreger? Ny killing, hvor mange narrestreger?

Jeg skal for første gang have en lille killing.
Tidligere har jeg købt mine katte som voksne. Men denne gang skal jeg altså have en bette en på godt 15 uger. Vi køber også hans halvsøster på to år med.
Jeg har virkelig forsøgt at tænke alle mulige scenarier igennem. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor meget ballade, jeg skal forvente? Skal jeg regne med at alt blive tygget i, kradset i og væltet, eller? Jeg ved godt, at katte selvfølgelig er forskellige. Men vil i ikke fortælle om jeres erfaringer med at have minikat i huset?
Jeg håber lidt, at han er til den rolige side. Opdrætter beskriver ham som blid, og da vi var og se ham, lå han og slappede af, mens hans søskende legede. Men måske det var fordi han lige have splittet et eller andet ad:p

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny killing, hvor mange narrestreger?
  • #1   30. okt 2013 Ja, katte er forskellige smiley

Du skal forvente at de er nat-aktive, så en god idé at overveje om du skal have soveværelset for dig selv.
    Planter er sjove enten at grave i (små killinger) eller at spise og derfor skal du ikke lige købe julestjerner i år!

• #2   30. okt 2013 Persienner er fortræffelige at kravle rundt i, når de er lukkede! Og gardiner kan man svinge sig i smiley

Sovetid??? Hvad er dog det for en ting! Vi skal lege "fang mors fødder/hænder" da!!

Kradsetræ??? Næ denne dørkarm/sofa/tæppe/væg ser da meget mere skæg ud!

Hey her kan jeg da også hoppe op! Især når mor ikke kigger smiley

Ej altså de potteplanter, nu røg der en på gulvet igen, fordi jeg lige skulle for fuld fart op i vindueskarmen og se på den fugl! Mor ved da de ikke skal stå der!!!

Og så er der sikkert flere ting, jeg ikke lige kan huske nu smiley

• #5   30. okt 2013 Heldigvis har jeg ingen persienner. Og potteplanterne er jeg ved at finde ny sikre pladser til. Og vi skal ud og købe stof til at putte på de mest udsatte steder på sofaen. Og så må jeg vidst bare væbne mig med tålmodighed, som i siger:p Jeg troede ellers lidt, at sådan en, på linje med et menneskebarn, sov mere end voksne. Men det skal jeg jo så nok ikke regne med, kan jeg høre.

• #6   30. okt 2013 Jeg har en stor killing som bliver 1 år om et par dage, han er en rod uden lige. han elsker at lege lige når jeg er gået i seng og tidlig om morgenen, også sidder han tit og hyler lidt fordi det er da sjovt., og ellers så stormer han rundt i hele huset kl lort om natten.
    den ene dag stormede han over spisebordet hvor der var dug på, så dug og alt hvad der var derpå røg på gulvet og dugen røg a h til, og det gjorde han mit om natten, heldigvis gik mit glas som stod der ikk i stykker.
    Han er også begyndt at stjæle mad nu, jeg kan intet, og mener virkelig intet have til at stå på hverken stuebord eller køkkenbord, for så tager han det, om det så bare er et lille stykke gulerød som ikk er røget ud så nupper han det. Det der er mest træls ved det er at han har lidt sart mave, og kan ikke tåle at få vores mad foruden kylling og tun.
    Så ja ballade skal der nok blive, har også en dreng på 3 år, han laver lige så meget ballade som den yngste

• #7   30. okt 2013 Ja den der med at lege med fødder kan jeg nikke genkende til

Det var noget af det Bette mis fandt morsom da hun var mindre.

• #8   30. okt 2013 Hihi Maiken hvis jeg var ny indkøber af killing tror jeg at jeg ville løbe skrigene bort efter alle disse indlæg smiley
    Jeg har de sidste år fået massere af hitter ind nogle vildere end andre smiley
    Men jeg vil da først og fremmest sige ja lidt tålmodighed måske, men har du noget til den lille at kravle/kradse i, legetøj af en art både noget i kan lege sammen med og små ting den kan aktivere sig selv med, så tror jeg ikke det ender så galt enda. Jeg har sommetider 15- 18 Killinger/ killinger her og jeg har blomster og møbler endnu.

• #9   30. okt 2013 Nogle killinger er større ballademagere end andre, men forvent det værste så kan du kun blive glødeligt overrasket smiley

Det der med at sove, det er ikke noget killinger gør så meget i eller jo det vil sige, de er lidt sjove, for jeg har oplevet min den lille da hun var lille smiley spurte rundt i fuld galop, og så sår hun stille i et par sekunder hvorefter hun nærmest falder i søvn, men høre hun så den mindste lille lyd så er hun klar igen smiley

I dag hvor hun er halvandet år, der er hun så småt ved at være en voksen kat, der sover mere og når hun sover er hun helt væk og der skal mere til at vække hende, og meget mere til at hun hvis hun vågner overhovedet gider at gøre andet end at løfte hovedet..

Men væben dig med tålmodighed smiley :D, killinger kan virkelig sætte ens tålmodighed på en hård prøve, for sket ikke at tale om lømmelalderen, som man syntes aldrig vil tage en ende smiley men hold op hvor giver de også anledning til mange grin og muntre stunder, lige så meget som man kan ønske dem hen hvor pebret gror, lige så meget elsker man dem og vil slet ikke undvære deres skøre påfund smiley smiley

• #10   30. okt 2013 Jeg vil da også lige tilføje, at jeg nu synes den lømmelalder var helt ok smiley

Vidste jo den ville komme, og var forberedt på div. ting. Og så længe du har gjort op med dig selv, hvad den må og absolut ikke må, så er det slet ikke så slemt. De fleste gange griner du af det hele bagefter. for det ser sgu komisk ud, når sådan et lille myr kommer slæbende med en sko, der er større end den selv smiley

• #11   30. okt 2013 Min den lille er ikke helt blevet en lømmel endnu smiley han er 6 mdr, og har ikke ødelagt noget endnu.
    Han sover godt om natten, måske fordi hverken Røde eller Birk gider lege om natten.
    Den skørreste ting ved ham er, at han gerne vil give " kæle" nap, men har svært ved lige, at begrænse sig til det,, så han må ikke få lov til det napperi smiley og han bliver lidt sur og frustreret når jeg gemmer mig under dynen smiley sjovt nok er det som regel der han får ideer om, at nappe og gemme hovedet i min hånd eller under lidt af dynen.
    Jeg syntes ikke jeg husker lømmelalderen fra de andre? Måske fordi jeg først hørte det udtryk da jeg startede her inde smiley

• #12   30. okt 2013 Det jeg husker ved at have killing er:
    - lamelgardiner er et sjovt, men farligt stykke legetøj
    - mors tæer var sjove at lege med kl 3 om natten. Mors nye kæreste tæer var RIGTIG RIGTIG sjove at lege med kl 3 om natten
    - Computerledninger skal undersøges, med tænderne
    - Mors mad smager rigtig godt og når hun kigger væk, smager jeg da
    - "får jeg mon skæld ud for at gå på køkkenbordet"
    Sådan ca smiley

• #14   30. okt 2013 husk ingen halsbånd, de kan sidde fast i det

• #15   30. okt 2013 Haha! Åh gud. Det lyder som om vi går en sjov tid i møde.. Jeg må hellere i gang med at babysikre det hele.

Beltane
    Jeg har da ingen steder skrevet, at jeg er dum nok til at putte et halsbånd på en kat. Jeg har haft kat det meste af mit liv, og har også før haft mine egne katte. Som skrevet har jeg bare ikke haft en killing før.

• #18   31. okt 2013 Sove igennem???????
    Mine er 3 og 4 år og de kan endnu ikke sove igennem smiley
    Jeg glemte at sige, at snore i rullegardiner er meget farlige.

Jeg stod op en morgen hvor Freddie havde "hængt" sig.
    Det reddede ham at han lige kunne nå med tåspidserne på bagbenene.
    Det kan afhjælpes ved at putte dem ned i haspen på vinduet (sådan en stormsikring)
    Tændte stearinlys - vær på vagt!
    Det kan både give en svedet hale og en branket næsetip.
    Jo, dit hjem skal børnesikres.
    Og husk at katten skalhave lov til at komme op i højden og det er ikke sikkert at et klatremiljø er godt nok, spisebordet er sommetider bedre smiley

• #19   31. okt 2013 Klatre, ja det er jo noget man gør op af Mors ben, sætter af på hoften og springer op på køkkenbordet, så man kan se hvad hun laver - og så glæd dig til at du skal til at pakke julegaver ind - øøøjj gavebånd er sjovt smiley

• #20   31. okt 2013 Maiken A - Selvom du ikke skrev det, er det altså ikke en selvfølge for alle at katte ikke har halsbånd på smiley

• #21   31. okt 2013 Vores Frodo elsker ledninger han har tygget en del ledninger over til f.eks. til ipad, telefoner, vandfontænen og sensoren til wii. Det er især de tynde ledninger han har forkærlighed for smiley så husk at gemme ledninger væk. Ellers synes jeg faktisk ikke det har været så slemt og vores de to mindste er lige blevet et år.
    God fornøjelse

• #22   31. okt 2013 Tror det kommer helt an på katten og racen smiley Mine perser har sovet sig gennem denne så kaldte lømmelalder smiley

• #25   31. okt 2013 I killingetiden oplevede jeg heldigvis kun toiletpapirsshowet en gang men der var det også for alle pengene smiley haha

• #27   31. okt 2013 Ja den glemte jeg, toriletpapir smiley

Birk var vild med det, og er det stadig som 8 årig, men har altid kunnet have det for mig selv, bare vandskålen stod under rullen,, den går ikke med Mitti, måske fordi det nu er en fontæne?

profilbillede
  • #28   31. okt 2013 Det er godt nok nogle værre små bøller, i har jer;)

• #30   31. okt 2013 Mitti bruger det meste krudt sammen med Røde, og du får jo 2 som kender hinanden, og så skal han leges godt med i ca 2x 20-30 min om dagen, så kan han sove fint om natten og flere lur om dagen.

Et lige nu billede smiley han sover godt.

profilbillede
  • #34   31. okt 2013 Den eneste ledning mine har ødelagt er en eller anden af kærestens specielle lyd-ledninger.. en vildt tynd en med blå lys i *g*

Ellers er vidunderbånd virkelig en lækkerbisken syntes de

• #35   31. okt 2013 Fif: gem alt toiletpapir/køkkenrulle væk! De har en fest, hvis det er til fri afbenyttelse... I hvert fald min Luna, og hun er skam ikke vokset fra det smiley

• #36   1. nov 2013 min killing hun stjæler strømpe og sutsko for et godt ord men ellers har hun ikke lavet nogle ulykker endnu smiley men det kan værre det kommer... jeg leger meget med hende om dagen så hun sover nu rimelig godt om natten ellers er det mig der gøre det for jeg høre hende ikke smiley

profilbillede
  • #37   1. nov 2013 Åh ja toiletpapir. Hold op vi har godt nok måtte samle meget op efter Albert og Mille. Vi fandt ud af at hvis vi vendte det indad, så kunne de ikke finde ud af det smiley

• #39   1. nov 2013 -.- Vi skal hente misserne om et par timer, og jeg glæder mig i den grad til at se, om det er det vildeste spetakel, vi får med hjem..
    I går aftes var jeg på arbejde som barnepige. Det der voldte mig flest problemer var ikke børnene. De var meget artige og gik lige i seng, da de fik besked på det. Nej det var familiens 6 måneder gammel Maine Coon blanding, som drønede rundt som en skoldet skid, mens hun lød som sirenen på en ambulance. Deeejlig kat (og søde børn), men hold kæft hvor var der meget fart på den!

• #40   1. nov 2013 Så siger den jo bare det er lege tid smiley og så er det frem med fiskestang og andre gode ting smiley

• #41   1. nov 2013 Hihi glæder mig til at få en update på misserne, når i har haft dem nogle dage smiley

• #42   2. nov 2013 Så er her kommet missere. Og intet er ødelagt. Endnu...
    Han startede faktisk med at gå direkte ind i vores seng og tage en laaang lur. Og så har han ellers været lidt asocial og har fået lov at være i fred. Men efter han har fået vådfoder, og en vasketur af sin søster her til morgen, så er han blevet helt selskabelig. Spinder, ligger på skødet og følger rundt efter mig.
    Og den store pige er bare skøn. Hun er SÅ sød, kælen og dejlig. Og så tager hun sig rigtig godt af sin lillebror.

• #43   2. nov 2013 Det er så sjovt "alle" vil have killinger, men voksne katte er så dejlige, at overtage ( hvis de er behandlet godt) og killingerne skal man først til, at lære at kende, og skal igennem lømmel alderen med smiley
    smiley jo killinger er også skønne, men du har da fundet en perfekt løsning smiley

• #44   2. nov 2013 Ja jeg har lige fået det bedste af begge verdener i en lækker, langpelset pakkeløsning:D Jeg har jo altid købt mine katte som voksne eller som ungdyr. Og denne her gang skulle jeg bare have en killing. Men jeg er glad for, at han har fået sin dejlige søster med. Han virker bare så lille og babyagtig, og lidt fortabt... Og meget nuttet:p

profilbillede
  • #45   2. nov 2013 Hvor de hygger smiley dejligt de kan det fra start smiley

• #46   2. nov 2013 Friske advarsler:
    - Touchtastaturet på komfuret før de lærer ikke at gå på køkkenbordet. Hav ikke gryder stående, medmindre du gerne vil af med dem.
    - touchtastaturer på ting, der laver lyde (musik el lign.) kan med fordel for trommehinderne dækkes af. Volumenknappen udøver specielt tiltrækning.
    - bøger i reolen => bøger på gulv og søskende.
    - vaser eller nips på skabe og reol - se ovenfor.
    - mel, sukker, havregryn, o. lign.: hav låget skruet godt fast, og beholderen stående bagud i skab/på bord.

Det værste er nu at når man har vænnet sig til underholdningen, og at de suser rundt og pusler som nisser, så holder det op igen, og der bliver underligt tomt og stille smiley

profilbillede
  • #47   2. nov 2013 Det er ikke kun Touch komfurer, det er også alm. keramiske smiley
    Jeg har oplevet at én af mine var ved at fratte ned, så reddede han balancen på en knap og så var der ellers tændt på fuld skrue!

Så jeg tager strømmen fra komfuret så snart jeg ikke bruger det.

• #48   2. nov 2013 Mit komfur har en alarm som bipper når Birk en gang i mellem hopper der op, som regel når jeg sover, og han er nede så snart jeg kommer smiley
    I starten jeg boede her satte jeg en gryde med vand og låg på pladen, så der ikke var plads til en katte rumpe,,, og når pladerne er varme efter brug kommer der også en gryde vand på smiley så kan de ikke få svitset poterne.

Kommentér på:
Ny killing, hvor mange narrestreger?

Annonce