6.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

generet øje. generet øje.

Hej, har fået en ny lille kat Nuddi hun er ca 4 måneder.

Igår blev hun pludselig ivrig og gned sig i øjet med hendes poter (som når de vasker sig) efterfølgende løb øjet i vandog hun er tydeligt stadig irriteret af det.

Tænker selv at det måske er en ris på hornhinden, har i nogle forslag hvad det kan skyldes.

Tog lige hurtigt et billede af det som man kan se er hendes højre øje ikke lige så klart som det venstre..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  generet øje.
  • #1   4. nov 2013 Det der ville jeg få dyrlægen til, at se på i morgen og ikke en dag senere smiley hvis en øjen skade ikke hurtigt bliver behandlet korrekt kan det koste synet.

• #2   4. nov 2013 uhh. smiley
    vil ringe til dr. dyr i morgen så.
    det er kun i perioder hun har det 'lukket'

• #3   4. nov 2013 Prøv at skylle det i saltvand og gerne flere gange, hun kan også have fået noget i øjet som irriterer. Ellers er det dyrlæge hvis saltvandet ikke hjælper smiley

• #4   4. nov 2013 Tak.:D
    kan jeg selv blande noget ? og har du nogle ide om hvordan jeg skal blande det osv?

• #5   4. nov 2013 1 tsk til 1/2 litter vand kogt og afkølet, det er det jeg selv bruger til mig smiley

• #6   4. nov 2013 TAK ! smiley
    håber det hjælper !

• #8   4. nov 2013 Nej endelig ikke kamille te, det ridser endnu mere..

Det kan meget vel være en lille ridse på hornhinden, få din dyrlæge til at kigge på det i morgen, det kræver ofte noget øjensalve for at forebygge øjenbetændelse..

Det fik jeg i hvert fald da Tøsen lavede en ridse på hendes blinkhinde for nogle år siden..

• #10   4. nov 2013 Heidi N: må man være så fræk og spørge om hvad du skulle af med ved dyrelægen? (Hvis det er det der skal til skal det self gøres)

Har heldigvis kun renset det med saltvand !;-)

• #11   4. nov 2013 Puhhh det er jo et par år siden men det koster jo konsultationen, og den dyrlæge jeg havde på daværende tidspunkt ligger i den dyrere ende så mener at konsultationen alene kostede 600kr. og salven kostede vist en sølle 50'er..

Men prisen afhænger jo i høj grad om hvad dyrlægen tager for konsultationen for salven koster jo ikke det store..

• #12   4. nov 2013 Okay, bare rart at vide hvor meget det ca er. men tusind tak! Ringer til dr. Dyr i morgen smiley

• #13   5. nov 2013 Det der med at øjet er uklart, kan det tyde på rids i hornhinden?

Hvis det bare er et øje, der er lidt lukket og løber i vand, kan det skyldes et bette fnug eller hår, og så kureres det nemt med sterilt saltvand - det har min Bruno tit prøvet - og så er det ovre få minutter efter skylning. smiley

• #14   5. nov 2013 Hun kan også have en øjenvippe, der vokser forkert, men det kan dyrlægen se.
    For en anden gangs skyld, så sørg for at have en æske med små engangsampuller med sterilt saltvand i huset. Det koster ikke alverden, og så er du sikker på, at der ikke er uopløste saltkorn i.

Indhold i kamille: (link fjernet)

Aktive indholdsstoffer:
    Flygtige olier, flavonoider (apigenin), coumariner, phenoliske syrer, polysakkerider (galaktose, arabinose, xylose), cholin.

http://pro.medicin.dk/sygdomme/sygdom/318229
    : Let øjenbetændelse uden puds kan behandles uden brug af antibiotika ved at skylle øjet i saltvand. <b>Det frarådes at bruge kamillete på grund af mange lokalt irriterende stoffer,....og det er bl.a. pga de phenoliske syrer..</b>

• #16   5. nov 2013 Den har jeg også fået, at vide en gang, af dyrlægen smiley og det blev bare værre, så fik jeg også, at vide det kunne have den med de lokalt irriterende stoffer ( af den samme dyrlæge smiley
    Min kat fik indad vendte vipper, efter flere år med allergi, som altid var omkring øjnene.
    Et billede fra før han blev opereret,

profilbillede
  • #18   5. nov 2013 Du kan få nogle ampuller med saltvand hos dyrlægen der er lavet med det rigtige indhold af salt. . Min dyrlæge siger man aldrig må skylle med hjemme lavet salt vand, det kan skade øjet, hvis der er for meget salt i. Koncentrationen af salt skal være helt bestemt. Man må vaske selv med hjemmelavet saltvand men ikke skylle.

• #19   5. nov 2013 saltvandsampullerne kan også købes på apoteket, hos Matas og optikere.
    De bruges også til at rense kontaktlinser, så vær obs på at få dem UDEN bakteriedræbende indhold.

• #20   5. nov 2013 Vi har altid Visyn-ampuller på lager (køber dem på apoteket).

Prøver lige igen: Det der med at øjet er uklart, kan det tyde på rids i hornhinden?

• #21   5. nov 2013 Ved det ikke, synes jeg bare jeg har læst ?:-? Måske

• #23   5. nov 2013 Sissel - hvis øjet stadig ikke er ok, så skal katten jo til dyrlæge! Var det noget harmløst fnuller, så var det ovre forlængst.

• #24   5. nov 2013 Årh slap da lige lidt af. I pisker da en stemning op smiley katten har været til dyrelæge og er i bahandling. Han sagde det ikke var så slemt..

Man skal også huske på at katte er et vildt dyr. Den går ikke selv til dyrelægen hvis der sker ting som dette.

• #25   5. nov 2013 Bevares. Det var da ikke til at vide, at katten havde været til dyrlæge, når du ikke havde skrevet det. Hvad mente han da, der var galt med øjet?

• #26   5. nov 2013 Nix, er ikke online så tit. Der var noget betændelse og noget snavs i øjet. smiley

• #27   5. nov 2013 Nå, du skrev da ellers et indlæg for et par timer siden - og så havde det været naturligt, om du da havde nævnt dyrlægebesøget, og hvad der var galt med det øje.

God bedring med missens øje.

• #28   5. nov 2013 Yep det er rigtigt;-) havde bare så travlt;-)

Men tak!

Kommentér på:
generet øje.

Annonce