Kat skal med til jul Kat skal med til jul
Hej alle sammen
Jeg er flyttet hjemmefra her i sommers, og fik min 9-årig gamle Main Coon hunkat (som er indekat) med mig.
Da hun ikke trives med andre, og er kun knyttet til mig - så hun skulle altså bare med :).Men hun er faldet til i min lejlighed, og nyder at det kun er hende der får alt min opmærksomhed :b
Nå, men problemet er bare hvad jeg gør her til jul. For min veninde, jeg deler lejligheden med, skal være hjemme hos sin mor i mange dage i julen - og der er derfor ikke nogle til at passe hende.
Min familie holder juleaften hjemme hos mine forældre (hvis hus ligger 2 timer fra mig).
Så det jeg ville spørge jer om, tror i jeg godt vil kunne tage hende med mig i toget d. 23 dec, og tage hende med mig hjem igen omkring d. 26-27?? Hun kender jo omgivelserne og de andre dyr hjemme hos mine forældre, da hun jo boet der sammen med mig før jeg flyttede.
Men tror i det vil være for stressende for hende? - For hun er en meget forsigtig og sart kat.! - men ville bare være rigtig ked af jeg kun ville kunne tilbringe juleaftenen sammen med min familie - men det må jeg jo gøre, hvis det bliver for meget for min kat.
Skal lige siges vi skal med tog i ca. 2 timer og 45 min - og derefter en halv time i bil
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
For som du skriver er katten forsigtig og sart, så jeg synes det ville være synd.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
Men i sidste ende er det dit helt eget valg.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 12
- Men hvis den for en beroligheds pille, så kan det godt lad sig gør, men husk vand og mad så vil det gå :).
God rejse med din kat og håber i for en god jul :).
M.V.H. Donna :).
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Tænk dig grundigt om, overvej hvad lige din kat kan klare, du kender hende bedst, og laver du fejl er det også dig og din kat som skal leve med det bag efter
okt 2011
- Tror os det vil være bedst at få hende kørt frem og tilbage, da der er ret så stresset i et tog d. 23 december.!
Hun har det ikke optimalt i transportkassen - men da jeg fik hende til min lejlighed miavede hun lidt hele vejen - men med det samme hun kom ud, var der intet. - og hun har aldrig før blevet påvirket af transportkassen
Hun kommer os ind på mit gamle værelse, med mad og vand - og en kattekasse - men hvis hun meget gerne vil ud, vil jeg lige se om der sker noget ved det
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Men jeg ville aldrig nogensinde tage en kat med i tog d. 23. December. Det er den vildeste rejsedag og togene er oftest proppet over evne, så man i nogle tilfælde ikke engang kan komme ind til sin plads, hvis man da har været så heldig at nå at få en pladsbillet.
Når det er for sådan en kort bemærkning, så ville det nok være bedre at finde en god pension til hende.
okt 2011
okt 2011
- Jeg valgte at få hende med mig, fordi jeg fornyelig fik besked på at mine forældre skal skilles, og dermed sælger huset.... og flytter et sted hen hvor de heller ikke kan have katte - jeg kunne desværre ikke finde en lejlighed hvor jeg må have katte, så det her blev nød løsningen .. For er faktisk ikke sikker på hun ville overleve at blive solgt hen til et sted hvor hun ingen kender - hun har fulgt mig i alle hendes 9 år, og har det som sagt rigtig dårligt når jeg blot er væk få dage - men vil lede efter en lejlighed i fremtiden hvor man må have kat
feb 2012
okt 2011
okt 2011
Men alle sammen tak for hjælpen
maj 2012
Der hvor jeg boede før, var der flere der havde dem inden det blev tilladt, og varmemesteren vidste det, han havde jo været i alle hjem, når han aflæste varme og nej han sagde intet, men som han også sagde, at hvid nogen meldte det blev han jo tvunget til, at handle.
Men det er jo heller ikke det TS spørger om
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Jeg vil mene at du sagtens kan tage katten med
Kan se at din boligsituation bliver
påtalt ,og ikke særlig positivt
Hop op og fald ned på det
Det er ikke din boligsituation vi skal tage stilling til
okt 2011
- Og nej, det er som sagt ikke min boligsituation vi skal snakke om her
- Men jeg snakker lige med mine forældre om hvordan og hvorledes, og så tager jeg hende nok med hjem til dem, men i bil
aug 2012
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2011
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det gælder ikke alle katte, og da slet ikke i juletrafik, med overfyldte toge og larm, og man kan tilmed risikere forsinkelser og snestorm.
Heller ikke sikkert det er særlig behageligt for de andre passagerer at rejse sammen med en stresset kat.
Jeg ville i hvert fald ikke byde mine katte så lang en togtur, og ville heller ikke være det bekendt over for de andre passagerer. Det har været slemt nok med kattejammerkoncert i bil og bus de 10 minutters kørsel, der er til dyrlægen.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg ville ikke stresse en sky kat, bare fordi jeg ikke ville tage turen hver vej..
Jeg bor i Fredericia, og da vi var i Lalandia ved Billund tog jeg hjem hver dag og passede kattene..
okt 2011
okt 2011
Hvis du kendte mig, ville du vide at min kats velfærd, betyder alt! - Men af hvad jeg har kendskab til, og jeg kender min kat nok til at vide, at hun godt ville kunne klare det her
- SU er ikke en undskyldning, men for at fortælle folk, hvad realiteten er angående ens økonomi
maj 2012
Som du kan se har vi forskellig holdninger, jeg har både kat som kunne klare turen og kat som ville gå i spåner, så det vigtigste er du kender din kat!!!
maj 2012
Men den du tager med skal både frem og tilbage og forholde sig til alt hvad der foregår på en udstilling, og du hat lavet den beslutning ud fra dit kendskab til dine katte og Annika tager en beslutning ud fra kendskab til sin kat, og den skal et sted hen som den måske husker og også de dyr som er der
feb 2012
Altså to timer er ikke en evighed, og hvis katten kan klare det, så ser jeg ikke harm i det.
Og katten bliver flyttet til noget trygt og vant, så jeg ser ingen grund til at det ikke skulle kunne lade sig gøre.
Jeg synes ikke der er nogen grund til at bringe TS' økonomi med ind som et problem.
Selvfølgelig skal man tilpasse sig dyret, men uanset hvor mange penge jeg havde, ville jeg altså heller ikke bruge penge og 6 timer på togtransport. Slet ikke hvis man troede på, at katten ville kunne klare bilturen og finde sig tilpas, der hvor den skulle hen
maj 2012
Det er jo lige som, at vi har to tråde med katte som skal med til jul, og rådene er jo forskellige i de tråde, fordi det vi får fortalt om kattene er forskelligt.
Røde skal kun i boksen hvis det " gælder liv eller død" hvor jeg saksens kunne tage både Mitti og Birk afsted med bus/tog eller bil.
Så man må kende sin kat
okt 2011
- skal lige sige igen, at min kat har det virkelig som blommen i ægget, og mangler intet - hun får alt den kærlighed jeg kan give
feb 2012
aug 2012
Godt du kan bruge rådene
Momo
Altså Momo har du det bedst når du kan tale ned til folk
Sker gang på gang.....
Som andre skriver er det helt patetisk at lige netop du er så fremme i skoene
Moral er godt dobbeltmoral ..............
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
aug 2012
Det er jeg så ikke den eneste der gør...
nov 2013
Følger: 1 Svar: 1
feb 2012
Men du er lige p.t. Den eneste der taler nedladende og sarkastisk direkte til en anden bruger
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg blev hentet i bil, og han brokkede sig kun lige i starten af turen. Jeg havde ligesom Bailey taget både hans yndlingstæpper- og legetøj med, og hans bakke fik lov at stå ude i entréen (Han har ikke noget imod at der går folk forbi når han skal på toilettet. Tværtimod miavede han faktisk indtil jeg kiggede på ham første gang han skulle bruge bakken hjemme haha!)
Han har aldrig været i huset før og kender ikke min familie, men det var virkelig en succesoplevelse at have ham med, så jeg tror bestemt ikke du skal være bange for at tage din kat med til et hjem han allerede kender!
Det eneste problem vi havde, var at vi hurtigt opdagede at lavthængende julepynt på træet er en dårlig idé, og at gaverne i år, nok ikke skal have så mange spændende bånd :b
Nu der blev snakket tog, så købte jeg ham i Slagelse, hvor han blev kørt i bil til stationen og derefter transporteret hjem til Odense i tog, og han miavede lidt meget på stationen, men han elskede togturen. Han lå bare og sov det meste af turen, og resten af tiden observerede han bare nysgerrigt
Ang. hvad Donna skrev i starten om kattens toiletmuligheder, så ville jeg aldrig selv fodre min kat inden den skulle ud og køre. Så undgår du pøller i tasken, og jeg tror da også at kørslen kan få dem til at kaste op, hvis de kører på fyldt mave.
Jeg håber i får en god jul sammen!
maj 2012
Hvor det er en helt anden oplevelse jeg har haft af Main Coon og Kurilian bobtail
Kat skal med til jul