1.244 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hjælp! Min kat vil ikke bruge kattebakken. Hjælp! Min kat vil ikke bruge kattebakken.

I tirsdags fik min kæreste og jeg os en kattekilling på 13 uger..
den vil ikke bruge vores kattebakke af en eller anden grund og vi undrer os godt nok meget over hvorfor hun ikke vil bruge den, for hun gjorde det det andet sted hun var.

hun skider og pisser i stuen over i hjørnet

det første vi gjorde da vi fik hende var at sætte hende i kattebakken så hun vidste at det var her det skulle foregå..

hvad gør vi ? vi er ved at opgive at have hende..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Min kat vil ikke bruge kattebakken.
  • #2   14. nov 2013 Vi bruger ikke det samme for det de bruger er sådan noget dyrt noget og det har vi ikke råd til..
    jeg har prøvet at kontakte dem men intet respons på det endnu ..

• #3   14. nov 2013 Ja så må i nok leve med hun gør det i hjørnet. Men vil lige sige, at i sidste ende er det dyre ikke dyre end det billige for i skal skifte meget tidere ved det billige, og mange gange lugter det også meget mere. Så hvis jeg var jer ville jeg nu alligevel prøve at købe det katte grus hun var Van til smiley

• #4   14. nov 2013 det prøver vi så. men vi ved ikke hvad det var for noget, men tror det var sådan noget grå noget

• #6   14. nov 2013 jeg er udemærket godt klar over at det koster at have kæledyr.. har haft dyr i hele mit liv..
    vi har aldrig haft problemer med det billige med vores anden kat.

• #8   14. nov 2013 Du kan kigge på nettet f.eks zooplus, Petworld og købe grus der. Ofte er der billeder med at gruset, så du kan se hvordan det ser ud.
    Det er meget vigtigt du finder ud af hvad der er årsagen til alle de uheld for en killing er normalt ikke urenlig. Om det er gruset eller andet . Det kan også være den føler sig utryg der, hvor du har stillet bakken.
    Det er normalt en oplysning man får hos opdrætter når man afhenter killingen, ligesom man også skal vide hvad mad den plejer at spise .Det er meget stressende for en lille killing at flytte og nu hvor det er gået galt skal du holde godt øje med killingen og være der til at sætte den i bakken kærligt og uden at skælde den ud. Bakken skal heller ikke stå for langt væk. Og så vil det være en god ide med mere end en bakke. Der er masser af tråde herinde om urenlighed med gode råd, prøv at søge på dem.

• #9   14. nov 2013 Hvis den lige er flyttet ind er det en god idé at give den adgang til begrænset plads i starten.

Et enkelt rum, bakke, mad og vand (stil bakken lidt væk fra maden).
    Og ros endelig, når bakken benyttes og ignorer 'uheld'.

• #10   14. nov 2013 Må jeg foreslå dig at kiggge på golden grey master og extreme classic katte grus... Jeg selv har 7 katte og jeg synes helt klart disse er bedst og billligst i længden...

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/golden_grey/babypudderduft/182438
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/extreme_classic/219416
    Du kan med fordel kigge på deres tyske side og se om det er billigere der det er det ofte..

• #11   14. nov 2013 Britt L:
    hun er sådan okay renlig når man tænker på at hun ikke har haft en mor siden hun var 4 uger gammel..
    Det er vores kammerats kat og de kom med den. den får det samme at spise som det vi bruger.

Vi har lavet en bakke til hende som vi har stillet i det hjørne hun har haft uheld ved...

vores anden kat (som også er en hunkat), vil ikke acceptere killingen.. hun hvæser af den bette.. men bettemis ignorerer det bare

• #12   14. nov 2013 Hov der kom jo nogle helt andre informationer end dem i start indlægget...

Killingen har ikke haft en katte-opdrager siden den var 4 uger, altså den ved ikke hvordan den skal være kat, den anden kat i hjemmet er skræmmende og sur over for killingen, killingen er på ny usikker grund, hold da op en lille stresset missekat den må være..

Nå men selvfølgelig kan det være gruset er årsagen, men der kan være mange andre årsager til at den er urenlig..

Den kattebakke i har er den åben eller lukket???
    Har i mere end en kattebakke??
    Gruset i bruger er det klumpende eller ej??
    Jeg tror den føler sig usikker og fanget når den er på bakken, den er bange for at blive angrebet af den store sure missekat, der bor der, og hvis bakken er lukket så forstærker det usikkerheden, kattebakken skal være åben og der skal være rigtig mange kattebakke i starten, gerne et i hvert rum i har hvor kattene opholder sig, dette er kun i starten, når killingen er omkring et halvt år kan i reducere i kattebakke og fjerne dem der næsten ikke bliver brugt eller slet ikke bliver brugt..

• #13   14. nov 2013 Den hunkat i har er den steriliseret??

• #15   14. nov 2013 Ok så fik vi lige endnu en gang bekræftiget, at killinger der er kommet for tidligt fra mor kan få en del problemer smiley og urenlighed er en af dem.

Det at du stiller en bakke der hvor hun gør sig ren er godt, og uanset hvad skal de mindst have en bakke hver.

Jeg slutter mig til koret, køb bedre grus med fine korn og godt klumpende, så bliver både katten og I glade smiley

Det jeg køber nu, hedder Van Cat, det får jeg til 100kr for 15 kg hvis jeg køber 4 på en gang,, jeg har 3 katte og en pose holder også mindst en månede.

Held og lykke med den lille smiley

• #17   14. nov 2013 Prøv at stil kattebakken der hvor hun gør sit (også selvom i ikke gider have kattebakken til at stå i stuen, nu handler det om at katten skal blive renlig) og kontakt avler og få det samme grus købt.
    Personligt skifter jeg kun grus 1 gang om måneden (bruger en hel pose a 15 liter til to bakker) og jeg har to katte. Og jeg bruger Extreme Classic.

I har haft katten i to dage og det kan nemt tage mange uger i den den gamle kat bil acceptere den nye, så bare giv tid.
    Anskaf en kattebakke mere, så de har hver deres bakke.

Og at katten har været morløs siden den var fire uger, synes jeg i skal forberede jer på, ved at læse om katteadfærd. Og ikke mindst, læse om hvad katten ikke har fået i sin opvækst, så kan i forberede jer på de problemer der kommer. Hvis i er heldige tager jeres gamle kat killingen til sig op opdrager den til at være kat.. Så læs om, hvordan en mormis opdrager, for det kan være at jeres gamle kat gør det samme (bedste fald)

• #18   14. nov 2013 GODT NYT:

Miffi er begyndt at bruge bakken jeg har stillet i det hjørne hun havde uheld ved og vores store kat maja er begyndt at snakke med hende uden af hvæse men stadig lidt tilbageholdene, men det går den rigtige vej. Miffi er begyndt at sige lyde og er begyndt at være aktiv. før lå hun bare og sov hele dagen, nu leger hun også smiley

• #19   14. nov 2013 Det lyder da dejligt, jamen så var/ er det nok bare flytte og usikkerheds stress, det skal nok komme til at gå godt mellem de 2 hvis de allerede nu blot ser hinanden an smiley

• #20   15. nov 2013 Det var dejligt med godt nyt. Held og lykke frem over med lille Miffi og med den store kat. I får vist snart noget at se til når det går den vej.

• #21   15. nov 2013 Tak smiley ja her til morgen legede de med hinanden og Miffi har fundet ud af at hendes hale er sjov at lege med og så ville hun lege med den stores, men det var Maja ikke så glad for smiley

Kommentér på:
Hjælp! Min kat vil ikke bruge kattebakken.

Annonce