{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Birgitte P
Birgitte P
Tilmeldt:
16. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

nr 2 kat? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at anskaffe mig en kat mere.. har en rød hankat 5 år meget sky og bange og ikke så kælen pånær overfor mig, men ellers en dejlig kat... vil rigtig gerne ha en kat mere men er bange for at Max som han hedder ikke vil kunne acceptere endnu en kat... er der nogle der har erfaringer i vil dele? smiley
Vh. Birgitte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nr 2 kat?
  • #1   16. nov 2013 Det ville jeg ikke gøre, når din kat er 5 år og en reserveret herre. Det ville være synd, efter min mening..

  • Birgitte P
    Birgitte P Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   16. nov 2013 ok.. tak for svaret Camilla smiley



  • #3   16. nov 2013 Altså da min hunkat var ca 1 år fik jeg mig en kat til som var på samme alder de kunne ikke lide hinanden til at starte med, men efter noget tid gik det rigtig fint.
    Så havde jeg dem begge og ca 6 måneder efter skulle jeg flytte og kunne kun have en kat med så mine forælder fik min nr 2 kat da de kunne give han et bedre liv hvor han er udekat/indekat de begge katte savnede ikke hinanden, de piv ikke eller noget, så hos dem har de bare accepteret at de boede sammen.

    Så på den ene side tror jeg godt de ville kunne enes, men perlevenner bliver de nok aldrig smiley


  • #4   16. nov 2013 I skal i hvert fald ikke anskaffe jer en kat mere, for andre end jeres egen skyld.

  • Birgitte P
    Birgitte P Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   16. nov 2013 Jeg vil gerne ha en kat mere af egoistiske årsager og det er fordi jeg elsker katte og gerne vil ha en mere kælen kat og rigitg gerne en ragdoll med de smukke blå øjne, men jeg er godt klar over at hvis jeg får en til bliver de nok ikke perlevenner men ville bare håbe de kunne acceptere hinanden.. men jeg vil ikke gøre det hvis ikke de to katte kan enes og da jeg selv er meget i tvivl må jeg desværre nok lade være... jeg elsker min kat jeg må nok bare leve med at han ikke er en puttekat smiley

  • #6   16. nov 2013 Jeg vil ikke anbefale det, men omvendt kan jeg da sige at det kan lade sig gøre, så kan man sætte spørgsmål ved hvor succesfuldt det smiley

    Tøsen var 5,5 år da jeg fik Smilla sidste år, hun var ca 4 mdr. da jeg fik hende, de er bestemt ikke perlevenner, men lever da sammen i en fælles accept af hinanden, de har aldrig rigtig slås, men den gamle knurre og hvæser til stadighed af den lille og der bliver også givet et par dask i ny og næ, her 1 år efter, de bliver bestemt aldrig perlevenner, men trives da nogenlunde, jeg kan kun sige at der er dage og tidspunkter hvor jeg har fortrudt at jeg sagde ja til at give Smilla et hjem smiley


  • #8   17. nov 2013 Jeg ved ikke hvad jeg vil råde til men kan kun fortælle min historie smiley jeg fik kat i marts en hittekat der var blevet redet fra den rene elendighed på gaden, første spørgsmål fra dyrlæge da finder kom med den var skal vi ikke aflive den og nej det skulle dyrlægen ikke, dyrlægen behandlede hende så og gættede på den er omkring 2,5 år. Finder tog den hjem og plejede hende Dharma rask igen, men desværre kunne hun ikke med finders 4 andre katte:( så finder søgte nyt hjem til hende, hvilket jeg faldt over og nu er hun her jeg kunne ikke undværer hende i dag smiley og så for 3 mdr. Siden faldt jeg så over denne killing Brage som jeg syntes var så sød så han blev også min smiley jeg tænkte endeligt ikke så meget over det smiley og behandler alle mine dyr lige, så der blev væsset og delt øretæver ud fra Dharma til Brage, men han var sådanne set ligeglad hihi sad bare og tog imod så det ente altid med at det var Dharma der gik. Og så pludselige en dag ja så kunne de sove i hver sin ende af sofaen og de begyndte at komme tættere og tættere på hinanden smiley og i dag er de så tætte at de sover sammen og Dharma lader lille Brage patte ved hende (Brage kom til mig som 12 ugers og har haft hans mor og søskende hele tiden), de vasker hinanden og leger sammen så det kan altså også være en god ide med 2 katte, men tror det er vigtigt at behandle dem lige, at de for tid/plads til at finde hinanden, at de er nogen lunde af samme temp. Og at de er neutraliseret. Held og lykke med at finde ud af hvad der er det rigtige for dig og din kat smiley

  • Birgitte P
    Birgitte P Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   17. nov 2013 Tak Winnie for din historie.. dejligt at høre at det også kan lade sig gøre at de kan blive glade for hinanden smiley
    Jeg fik Max ude fra Inges kattehjem.. han var blevet fundet af en falckmmand og kom lille og forkommen til kattehjemmet ca.3mdr gammel og jeg og mine unger forelskede os straks i det lille myr.. vi fik at vide at han ville være en udfordring da man jo ikke vidste hvad han havde været ude for i sit korte liv.. men da jeg før har haft katte og også flere samtidig ( 3 styks) var jeg ikke nervøs.. han er super dejlig men man kan ikke tage ham op og han vil ikke ligge på skødet men sidder hver aften op af mig i sofaen og kommer ind i sengen når jeg går i seng så han er super dejlig men jeg savner at ha en kat man kan tage op og nusse men pga han er reserveret og bange ved jeg ikke om han vil kunne acceptere en ny kat i hjemmet.. hvis det var skulle det være en killing som han kan vænne sig til .. pyha synes det er svært for jeg vil jo ikke gøre noget jeg kommer til at fortryde eller som kommer til at gå ud over Max ;-/


  • #10   18. nov 2013 Hvis du prøvede at købe det der dap som beroliger og ser om det kunne hjælpe han, og gør det så må du da kunne finde en killing i nærheden måske en hunkat tror altså de best kan finde ud af det hvis det er hvert sit køn og den kat du finder og gerne vil have skal du så lave en købs kontrakt på hvor du kan få lov at levere killingen tilbage inden for det første halve år for så kommer du ikke i klemme hvis det ikke går smiley ved ikke om du kan finde en der er villig til det, det var bare lige en tanke herfra. men husk bare giv det tid, det skete ikke på en nat at de blev venner her smiley nærmere over 2 mdr. Og jeg ændrede ingen rutiner for hende jeg havde i forvejen. Eller måske en voksen kat der er rolig og ikke bange for noget kunne berolige din kat smiley igen en tanke ellers prøv om du kan finde et program de sender på animal channel der hedder min umulige kat , måske det kan hjælpe dig langt hen af vejen smiley held og lykke med projektet smiley

Kommentér på:
nr 2 kat?

Annonce