kælen kat kælen kat
Heeej alle
Jeg er den lykkelige ejer af huskatten Dooley, men har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med?
Vil lige starte med at sige at jeg er helt tosset med hende, og under ingen omstændigheder ville bytte hende ud ;D
spørgsmål nr et lyder på om det er normalt at hun Miawer og "skaber" sig når jeg tager afsted og venter på mig ved døren og er helt pjattet når jeg kommer hjem et par timer senere?
Desuden er hun ekstremt kælen hele tiden, hvilket jeg ikke har det mindste imod, men tænker på om det er normal adfærd og om det er sundt for hende? det skal siges at hun er et halvt år gammel, er ikke sterriliseret og har ikke været i løbetid endnu, og så er hun indekat, der engang imellem kommer ud i sele.
Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det eneste der kan "skade" er hvis hun ikke er neutraliseret. Ellers nyd din kælne mis
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
grunden til at jeg ikke har fået hende neutralisseret er at jeg overvejer om hun skal have killinger på et tidspunkt, men det er jo ikke en beslutning man bare sådan lige tager, da det kræver meget tid og overskud at få sådan et kuld killinger at tage sig af ;DD
maj 2013
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Så det er der intet unormalt i
Og så er jeg enig med de andre ang. neutralisering. Katten har intet behov for at få killinger. Det er udelukkende et menneskeligt behov. Katten gennemgår til gengæld en masse stress ved at komme i løbetid konstant, når den ikke bliver parret. Og P-piller er noget fanden har skabt i vrede. Man risikerer katten får en masse sygdomme bl.a. kræft af pillerne.
Men det er jo bare min mening, Du gør selvfølgelig det, du synes er bedst for din kat
maj 2013
er glad for at høre at min lille charmetrold er helt normal med hendes opførsel.. jeg lader hende dog aldrig være alene i mere end 9-10 timer af gangen, da jeg ikke synes at man skal have et dyr for at lade det passe sig selv, så jeg plejer at tage hende med, eller få hende passet hos mine forældre, hvilket heldigvis overhovedet ikke generer hende da hun blev vænnet til mine forældres hus fra helt lille killing.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Lav lidt aktiviteter til hende (fx. foderbetinget) når du ikke er der og så ellers bare glæd dig over din kat
(og overvej de kloge ord folk siger om neutralisering)
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Når jeg er væk mere end en dag, er min eks (som jeg stadig bor sammen med) hjemme. Men han er bare ikke lige så god som moar
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg er fuldt enig i at det på alle plan og ikke mindst for kattens skyld er bedst at neutraliserer den INDEN, den går i løb, da der ud over killinger også er risiko for ændret adfærd (duftmarkering).
kælen kat