Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte. Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte.
Jeg har 3 skønne katte, men tænker lidt om de skal neutraliseres. 2 af dem er hunkatte, og har en hankat, der skal kastreres når han er klar til det. Men ville lige høre jer om det ville blive nødvendigt når de alle 3 er indekatte, og hankatten skal kastreres?
mar 2013
Følger: 1 Svar: 9
nov 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 3
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 12 Katte: 11 Emner: 16 Svar: 95
det er det beste , for sikkerheds skyld for dine skøne katte
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Løbetid hos hunkatte er forbundet med en masse stress for hunkatten, og gentagne løbetider uden parring giver stor risiko for livmoderbetændelse, cyster på æggestokke m.m. for slet ikke at tale om at det ikke kun er hankatte der kan begynde at strinte og blive urenlig, og så behøver vi vist slet slet ikke at komme ind på den kattejammer der hører med til løbetiden, alle der har haft hunkat i løbetid ved hvad jeg mener, havde selv en gang en hunkat der kom i løbetid, hun lød som et barn der græd mens hun ræsede rundt på græsplænen og kørte røven rundt i græsset
Alternativet p-piller er en dårlig løsning, da det ofte gør hunkatte til nogle mokker, og det øger i stor grad risikoen for kræft i underliv og bryster..
Du skal også have det i mente at det kunne jo ske ved et uheld at dine indekatte slap ud, en gæst der glemmer at lukke døren eller et vindue der står på klem, indbrud, det er de færreste indbrudstyve der lukker døre og vinduer efter sig, og så kunne der jo ske at opstå brand, der er masser af risiko for at en inde kat kan komme ud i friheden ved et uheld..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Du vil få nogle langt skønnere kælekatte når de er neutraliserede.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Kan slet ikke se grund til at lade vær
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Og når du har neutraliseret dine katte, bliver de oftest også mere kælne. Ren win win.
nov 2013
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Hvis din hankat er mere end 12 uger er han gammel nok til, at Blive kastreret
Kastrater er de bedste kælekatte
nov 2013
Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte.