576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte. Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte.

Jeg har 3 skønne katte, men tænker lidt om de skal neutraliseres. 2 af dem er hunkatte, og har en hankat, der skal kastreres når han er klar til det. Men ville lige høre jer om det ville blive nødvendigt når de alle 3 er indekatte, og hankatten skal kastreres?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte.
  • myr
    myr Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 9
    #1   23. nov 2013 Ja alle tre bør neutraliseres. Gentagende løbetiden er skidt for katte og det samme er P-piller

• #2   23. nov 2013 Okay, havde også hørt lige omkring at p-piller ikke beskyttede mod graviditet?

• #3   23. nov 2013 P-piller hjælper ikke være gang.. men som myr sige syntes jeg osse at du skal det..

det er det beste , for sikkerheds skyld for dine skøne katte

• #4   23. nov 2013 Kort og godt JA alle katte skal fixes hvis ikke de skal bruges i avl, også indekatte..

Løbetid hos hunkatte er forbundet med en masse stress for hunkatten, og gentagne løbetider uden parring giver stor risiko for livmoderbetændelse, cyster på æggestokke m.m. for slet ikke at tale om at det ikke kun er hankatte der kan begynde at strinte og blive urenlig, og så behøver vi vist slet slet ikke at komme ind på den kattejammer der hører med til løbetiden, alle der har haft hunkat i løbetid ved hvad jeg mener, havde selv en gang en hunkat der kom i løbetid, hun lød som et barn der græd mens hun ræsede rundt på græsplænen og kørte røven rundt i græsset smiley

Alternativet p-piller er en dårlig løsning, da det ofte gør hunkatte til nogle mokker, og det øger i stor grad risikoen for kræft i underliv og bryster..

Du skal også have det i mente at det kunne jo ske ved et uheld at dine indekatte slap ud, en gæst der glemmer at lukke døren eller et vindue der står på klem, indbrud, det er de færreste indbrudstyve der lukker døre og vinduer efter sig, og så kunne der jo ske at opstå brand, der er masser af risiko for at en inde kat kan komme ud i friheden ved et uheld..

• #5   23. nov 2013 JA, du bør helt sikkert få alle kattene neutraliseret. Du har nemlig hørt rigtigt, P-piller beskytter ikke mod drægtighed, de udsætter kun løbetid. Der er også bivirkninger ved P-pillerne på sigt.
    Du vil få nogle langt skønnere kælekatte når de er neutraliserede.

• #6   23. nov 2013 Ja

Kan slet ikke se grund til at lade vær

• #7   23. nov 2013 Hankatte begynder ofte at strinte og kalde på damer, og hunkatte stresser, jamrer og hyler.

Og når du har neutraliseret dine katte, bliver de oftest også mere kælne. Ren win win. smiley

• #8   23. nov 2013 Tak for svarene, kan se på det hele at det ville være det bedste for vores skønne katte. Så det må det blive:)

• #9   23. nov 2013 god ide. Vores er blevet en rigtig dejlig kælepotte efter vi fik hende ordnet i juni smiley

• #11   23. nov 2013 Det bedste du kan gøre er, at få en tid til dem alle på en gang, mange dyrlæger giver rabat, og du undgår, at stresse kattene ved, at der rygges på deres status i flokken, fordi nogen er fertile og nogen ikke.
    Hvis din hankat er mere end 12 uger er han gammel nok til, at Blive kastreret smiley

Kastrater er de bedste kælekatte smiley

• #12   24. nov 2013 Vidste ikke at nogen dyrelæger gav rabat ved flere, men jeg vil da lige høre vores dyrelæge. Tusind tak for respons:)

Kommentér på:
Skal jeg få neutraliseret mine hunkatte.

Annonce