{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

skal jeg lade min kat få killinger? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Vil høre jeres mening om min kat skal have killinger. nærmere betegnet drejer det sig om om de er til at sælge hvis jeg lader hende blive gravid? Skulle nødig stå med huset fuld af katte. Min kat er ½ maine coon, og så må vi se hvad hun kan finde ude " i byen" af hankatte, men vil kun smide p-pillerne hvis i tror det er noget folk gerne vil ha, ellers vil det være synd..
på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal jeg lade min kat få killinger?
  • #1   24. feb 2009 Om det er noget folk gerne vil have, hmmm, der er ret dødt med salg af killinger pt, og mange oprættere parrer ikke deres hunner fordi der ikke er nogen der køber.
    Er du ikke indstillet på at ha' huset fuldt ville jeg sterilisere hende.


  • #2   25. feb 2009 Prøv at se på diverse salgssteder, hvor mange GRATIS blandingskillinger, der stadig søger nyt hjem.

    En god tommelfingerregel er - uanset om man er registreret opdrætter eller ej - at man ikke skal lade killinger komme til verden, med mindre man er indstillet på selv at beholde dem.

    Og så kan det tilmed bliver en ret dyr og indsatskrævende fornøjelse, hvis fødslen ender med et kejsersnit, og killingerne skal flaskes op.


  • #4   25. feb 2009 Umiddelbart vil mit svar være, at du burde steralisere din kat, da der pt. ikke er et marked for blandingskatte (og for den sags skyld, racekatte). smiley

  • #6   25. feb 2009 jeg siger det samme som de andre, og så synes jeg også at der er nok killinger til salg, og man burde ikke sætte flere i verden for at få et kuld.. der er masser af fritløbende killinger, nogle af dem fåe et hjem, men oven i det synes jeg ikke man ligefrem skal "planlægge" sin kats graviditet..

  • #7   25. feb 2009 du kan ikke regne 100 % med at komme af med dem, så er du ikke indstillet på at beholde dem, ville jeg også neutralisere.

    Det kan i den grad betale sig, fremfor at give p-piller.


  • #8   25. feb 2009 Jeg ville KUN lade min kat få killinger hvis jeg havde mulighed for selv at beholde dem der ikke blev afsat. Der kommer allerede alt for mange killinger hvert år.
    Alle min katte er neutraliserede og de eneste killinger jeg har inden for huset er nogle af de uheldige killinger der hvert år bliver efterladt, forsøgt druknet og andre ubehagelige skæbner.
    Derfor er jeg meget stærk fortaler for neutralisering (og mærkning samtidig :o))


  • #9   25. feb 2009 Jeg kan slet ikke forstå, at du bare tør sende din kat ud i byen for at se hvad "hun" kan finde. Tænk på de sygdomme hun kan slæbe med hjem.

  • #10   25. feb 2009 Så længe internaterne har så mange overskudskatte, at de i perioder er nødt til at afvise at tage flere katte ind, så kan jeg ikke se nogen grund til at bidrage (direkte eller inddirekte) med flere overskudskatte. Der bliver aflivet ca 20.000 katte hvert år i Danmark (udover dem der aflives pga. sygdom altså).

    Og jeg kan da slet ikke forstå, at man vil avle killinger, når man ikke på forhånd ved, hvem der kommer til at overtage dem. Hvis du giver killingerne væk gratis, så skal der såmænd nok være interesserede - nogen der lige skal have et stykke spændende legetøj til børnene, et "øveobjekt" til deres kamphunde, foder til deres slanger ... såmænd også søde og rare mennekser, helt sikkert, men hvorfor løbe risikoen?...
    Der er for mange katteejere derude, der ikke burde have haft kat. Se bare annoncerne herinde og andre steder - alle de (ofte ganske unge) katte, der søger nyt hjem fordi ejeren alligevel ikke kan/ vil/ gider have dem. De katte var også killinger engang ... som avleren fandt et godt (?) hjem til....


  • #11   25. feb 2009 Det korte svar:
    NEJ.


  • #12   25. feb 2009 Super godt indlæg Tinka D - Helt enig!

  • #13   25. feb 2009 tak for svarene.. hun fortsætter med p-pillerne..indtil jeg får råd til steralisere.. hehe, hvis hun skulle ha killinger kan jeg da ik vælge hvilken han hun finder, det må hun da om, der er mange her i nabolaget-også flotte og store..
    endnu en gang tak..


  • #14   26. feb 2009 Beanmor, hvad skulle være en joke?

  • #15   27. feb 2009 Få hende steriliseret NU. Til sommer flyder internater og aviser over med killinger der ikke kan få noget hjem. Der kommer mange som ikke kan komme af med deres killinger alligevel. Folk som ellers siger, at de da gerne vil have en killing, ændrer sjovt nok meningen når killingen er født og omkring 10 uger, altså lige et par uger før de skal hjemmefra.
    Desuden er der så alle de moderløse killinger der bliver fundet i buske, papkasser, poser osv..... Nej, der er ikke noget marked for killinger som du kan tjene på.
    Og for din kats skyld - sterililsering.


  • #16   27. feb 2009 rolig nu.. hun får fortsat p-piller..
    tænkte bare at folk måske hellere ville ha en killing som er 1/4 maine coon, end alle de blandingslandkatte der er...
    men tak for svarene smiley


  • #17   27. feb 2009 "tænkte bare at folk måske hellere ville ha en killing som er 1/4 maine coon, end alle de blandingslandkatte der er..."


    øhhhh, hvad vil du så kalde sådan en killing?


  • #18   27. feb 2009 Ja, Lis D, kommer til at smile smiley
    Få din kat steriliseret, istedet for p-pillerne. De er rigtig usunde for hende. Hun risikerer cancer i underlivet. Undersøgelser har vist, at katte der i to år i træk har fået p-piller, alle ALLE har celleændringer, som kan være forstadier til cancer. Og desværre er det ofte sådan, at katte som får p-piller, får cancer. smiley Desuden er der det psykiske som pillerne gør ved katten. De er heller ikke 100 % sikre, og løber din kat ude, så kan du ikke være sikker på ikke at få killinger.


Kommentér på:
skal jeg lade min kat få killinger?

Annonce