Kæmme lopper, så dø dog! Kæmme lopper, så dø dog!
Heej,
Jeg har haft kat (både inde og ude katte) i ca 10 år og jeg har aldrig haft problener med lopper før, så jeg er ret uvidende ang lopper. men vi har fået hund så ni har det da virkelig ændret sig, vi har givet dem allesammen loppekur men det har ikk haft den store effekt og det er jo ikk noget man har lyst til at give dem for meget af, så nu er jeg begybdt og prøve på "den økologiske måde" og kæmmer alle dyrene, men der er godt nok mange lopper som får hoppet af kammen og ned på gulvet inden jeg får dem i afløbet, så er der nogle råd? Hvordan får man hurtigt lopperne til at dø når de er på kammen?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Larver og æg ligger i omgivelserne, så det skal du også gøre noget ved, alle steder hvor dyrene ligger er rene loppereder, hver eneste sprække er et hyggeligt gemmested for larver og æg.
De lopper du ser er kun en brøkdel af hvad der er i hjemmet.
Advantage er et beder produkt, måske kombineret med piller som tager de voksne lopper.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 114
aug 2012
mar 2013
Følger: 1 Svar: 9
aug 2012
aug 2012
aug 2012
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Alt kom i kogevask to gange om ugen, og støvsugede dagligt. Kattene fik advantage en enkelt gang. Og det virkede her. Tror dog ikke vi havde så mange lopper - såg aldrig nogen, fandt kun et par bid på kattene og mig selv.
Nå ja. Købte også sådan en ugiftig spray og brugte på madrasser, sofapuder, bag møbler etc. Ved ikke hvor stor effekt den havde, men lige der var jeg parat til at prøve alt.
http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html
Husk at støvsuge alle lister, madrasser, bag sofadyner etc...
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Det er ikke nok med en kur den skal gentages og såfremt er det frontline skal omgivelserne behandles ved siden af. Det står også på pakken. Jeg har kun set loppe møg men aldrig set en eneste loppe. men jeg går også i gang med at rense omgivelserne for de må jo være der et eller andet sted.
aug 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Kæmme lopper, så dø dog!