1.944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kæmme lopper, så dø dog! Kæmme lopper, så dø dog!

Heej,

Jeg har haft kat (både inde og ude katte) i ca 10 år og jeg har aldrig haft problener med lopper før, så jeg er ret uvidende ang lopper. men vi har fået hund så ni har det da virkelig ændret sig, vi har givet dem allesammen loppekur men det har ikk haft den store effekt og det er jo ikk noget man har lyst til at give dem for meget af, så nu er jeg begybdt og prøve på "den økologiske måde" og kæmmer alle dyrene, men der er godt nok mange lopper som får hoppet af kammen og ned på gulvet inden jeg får dem i afløbet, så er der nogle råd? Hvordan får man hurtigt lopperne til at dø når de er på kammen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmme lopper, så dø dog!
  • #1   23. nov 2013 Jeg tror du taber den kamp uden kemisk hjælp smiley frontline dur ikke så er det det du har brugt, så er det stort set spild af penge.
    Larver og æg ligger i omgivelserne, så det skal du også gøre noget ved, alle steder hvor dyrene ligger er rene loppereder, hver eneste sprække er et hyggeligt gemmested for larver og æg.
    De lopper du ser er kun en brøkdel af hvad der er i hjemmet.
    Advantage er et beder produkt, måske kombineret med piller som tager de voksne lopper.

• #2   23. nov 2013 Er det ikke advantage der køre advarsler om at det er giftigt for katte, eller er det bayventic? smiley

• #3   23. nov 2013 Hov og ja det er frontline både det til hunden og kattene, virker det heller ikk på hunde? Da jeg opdagede de havde lopper skyndte jeg mig ind til vores lokale brugs og købte det de havde og det var frontline smiley

• myr
    myr Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 9
    #5   24. nov 2013 Og capstar er godt til, at dø mange lopper i starten. Det er piller som virker 24 timer og man må gerne give en uges tid af gangen. De slår effektivt alle levende kryb på hunden ihjel.

• #7   24. nov 2013 Tusind tak for jeres svar, det blev jeg godt nok klogere af! smiley .. Men et spørgsmål til, dør lapper i fx sengetøj sf maskinm vask og tøretumbling? Og hvordan fjerner i lopper fra fx sofa eller andre store uvaskbare møbler? smiley

• #9   24. nov 2013 Vi har kun sådan en mini fryser over køleskabet så der kan ikk være så meget i smiley men vi støvsuger i forvejen mindst en gang om dagen pgs katte -og hundehår, men kan man tage støvsugerposen ud og stille den udenfor indtil man støvsuger igen, for ellers bliver det godt nok dyrt i poser smiley

• #11   24. nov 2013 Jeg tænker bare på dyrene, altså katte og hund om det ikke er forfærdentligt usundt for dem at gå i ? smiley

• #12   24. nov 2013 Jeg kom støvsugerposen i en plastikpose og smed i fryseren mellem støvsugningerne. smiley
    Alt kom i kogevask to gange om ugen, og støvsugede dagligt. Kattene fik advantage en enkelt gang. Og det virkede her. Tror dog ikke vi havde så mange lopper - såg aldrig nogen, fandt kun et par bid på kattene og mig selv. smiley

Nå ja. Købte også sådan en ugiftig spray og brugte på madrasser, sofapuder, bag møbler etc. Ved ikke hvor stor effekt den havde, men lige der var jeg parat til at prøve alt. smiley
    http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html

Husk at støvsuge alle lister, madrasser, bag sofadyner etc...

• #13   24. nov 2013 Du skal lukke rummene af for dyrene, når du behandler omgivelserne med gift. Hvor længe og hvordan må vel stå på det enkelte produkt.
    Det er ikke nok med en kur den skal gentages og såfremt er det frontline skal omgivelserne behandles ved siden af. Det står også på pakken. Jeg har kun set loppe møg men aldrig set en eneste loppe. men jeg går også i gang med at rense omgivelserne for de må jo være der et eller andet sted.

• #14   24. nov 2013 Jo det fegnede jeg også med, men selvom der er likket af kommer der vel også lidt dampe af fra karm og nøglehuller og sådan, jeg hader at bruge kemikalier og giftstoffer omkring børn og dyr så det er derfor jeg er lidt påpasselig med at sku sprøjte gift i huset smiley

• #15   24. nov 2013 Damp maskine bør også kunne slå lopper larver og æg ihjel ? Det mener jeg, at jeg har læst, men lige nu husker jeg ikke hvor smiley

Kommentér på:
Kæmme lopper, så dø dog!

Annonce