841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

problemer med lopper :( problemer med lopper :(

opdagede for 2 uger siden at vores dyr havde fået lopper, jeg gav derfor kattene advantage og hunden bayvantic i nakken.

derefter vaskede jeg alle dyner og tæpper i huset, sprøjtede jeg hele huset med 810 insektmiddel for at slå dem der skulle være i huset ihjel, støvsugede og smed støvsugerposen ud.

men der er stadigvæk lopper smiley selvfølgelig ikk så mange som i starten, men de er der.

jeg er selv MEGET modtagelig overfor loppebid, og vil derfor gerne have den væk nu, da det jo os er synd for dyrende..
men ved efterhånden ikke hvad jeg skal gøre da intet lader til at virke..

jeg kæmmer kattene hver dag for at komme af med lopperne, og prøver så godt jeg kan at kæmme hunden (da han er korthåret er det ikk let)

nogen der har et forslag til hvordan jeg kan komme lopperne til livs??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med lopper :(
  • #1   10. aug 2011 Jeg gav begge mine katte frontline i nakken , og der har ikke været en loppe at se siden.
    min kæreste er også MEGET modtagelig og havde en masse loppebid, men efter en dag efter vi havde givet dem frontline har han ikke haft et eneste og vi har ikke set skyggen af lopper siden ..

• #2   10. aug 2011 jeg brugte frontline i starten. Da lopperne ikk forsvant tog vi til dyrlægen der sagde at når vi havde flere dyr, var det bedre at bruge advantage. det har da os taget lopperne hver gang, bare ikke nu smiley
    ja jeg har os loppebid overalt smiley

• #3   10. aug 2011 Grundig rengøring og især støvsugning hver dag, burde kunne gøre det af med de æg der stadig ligger rundt omkring.

Jeg har kun haft det én gang, og der støvsugede jeg hver dag i en uge, derefter var der ikke flere lopper.

• #5   10. aug 2011 tusinde tak for rådene det vil jeg prøve smiley

er der nogen der ved om man kan få insektmiddel som må sprøjtes selvom kattene er i huset da de er indekatte? det jeg har sagde dyrehandleren at der skulle gå et par timer før kattene måtte komme i huset igen.. da var de nede hos min underbo, men syntes det er synd hvis de skal fjernes 1 gang om ugen..

• #6   10. aug 2011 Og til at slå de levende lopper ihjel, kan du give katten/kattene Capstar. Ellers er jeg meget enig med de øvrige råd. Dog ville jeg ikke selv anvende Frontline, men forsætter med Advantage.

• #8   10. aug 2011 Jeg har lige haft lopper herhjemme og det er simpelthen bare SÅ træls!! smiley

Jeg gav advantage i nakken også kæmmede jeg hende simpelthen helt til bunds, jeg vaskede alle dyner, hovedepuder, tæpper og hendes kradsetræ, sofaen og gulvtæpperne støvsugede jeg 2-3 gange om dagen. Igår da jeg kæmmede hende igen fandt jeg ikke én.. Så det er bare med at klø på med rengøringen og kæmningen.

Giv dem en loppekur igen om 2-3 uger smiley

• #10   10. aug 2011 okay jeg fortsætter med 810'eren smiley

jeg har trægulv så holder øje med hvornår det er tørt, og i mellemtiden kommer kattene ud i gangen smiley

i skal alle have mange tak for svarende smiley så vil jeg fortsætte med min loppekrig smiley

• #11   10. aug 2011 Når lopperne først er flyttet ind....Ja så skal alle husdyrene sprøjtes over flere måneder inden man kan se land igen...

• #12   10. aug 2011 Det er nogle super gode råd du har fået, men det er også vigtigt med tålmodighed! Det kan tage op til ½ år, før du er helt loppefri.. Men klø på og håber du snart er loppefri..

Kommentér på:
problemer med lopper :(

Annonce