Har to problemer!! slås og lopper {{forumTopicSubject}}
ja mine to katte den ene kastrat den anden ikke. de slåsser konstant og de har fået nogen meget grimme sår i nakken og bliver lidt urolig for de bliver større og større... er det så ved at være tid til at balu bliver kastreret ??
også har vi lopper fra vores tidliger kat som gik ude.. de her to er KUN inde katte kommer slet ikke ud.. vi har vasket gulvet med 810 og støvsuget alt vasket senge tøj og det hele.. og har givet kattenen nogen piller fra dyrlægen så de lebende lopper dør også har de fået advens(staves??) til forbyggende.. men der er stadig lopper og det er ved at genere kattene og os !
hvad skal vi gøre ?? for lopperne sætter sig ved sårene og laver deres aføring der af hvad jeg kan se...
kan man gå til dyrlægen og få noget langtids virkende også at de går helt væk ??
Håber nogen kan hjælpe.. er virkelig i knibe lige nu..
sorry det blev så langt, Bær over med mig
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 97 Svar: 1.339
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Sikke en kattepine, du sidder i. Dit første problem løser sig med stor sikkerhed hvis du også neutralisere den anden kat, der sikker dominere kastraten.
FØJ, jeg hader lopper. De er næsten ikke til at komme af med når de først er indendøre. Vi døjer selv med problemet tiltrods for at mine 2 katte er indekatte. Smittekilden er desværre mine forældres ene hund. Det skal lige siges at jeg er hjemmeboende hos mine forældre.
Vask dine katte i loppeshampoo - ja, deres pels bliver knap så pæn, men det tager nogle af lopperne. Giv dem regelmæssig loppekur, og kæm dem på daglig basis. Det er ligeledes vigtigt at gøre rent for at tage loppernes æg.
Jeg bruger selv Frontline Combo Vet, da dette produkt dækker mod lopper og flåter, men det vil ikke undre mig hvis der findes andre gode alternativer. En tur hos dyrlægen, ville måske også være godt, så h*n kan give et par råd også.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 952
men kan prøve at finde ud af hvad det hedder ? Mener det er lidt dyrere end frontline.
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
det bedste ville være, hvis du/I tog kattene med en tur hjem til nogle i kender, og inden i kører, så spraye blandingen overalt i hele huset. vær væk nogle timer. støvsug når i kommer hjem, inden kattene kommer ind...
det skulle gerne hjælpe... har selv gjort det... jeg kom dog også opvaskemiddel i...
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
Og ja så lige sørge for rengøring og vasking af evt. kurve osv..
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 60 Svar: 216
vi har en søn på 7 måneder så syntes det bliver lidt farligt hvis jeg skal sprøjte med noget han måske kan blive syg af da han ligger på gulvet og sån, men prøver det med at vaske dem i shampoo og med en lusse kam. men chico er lang håret og syntes ikke rigtig det virker med den lussekam
Har to problemer!! slås og lopper