2.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

laila K
laila K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

mælk til lille killing mælk til lille killing

hej alle
jeg har fundet en lille killing på omkring 4 uger han har ingen mor jeg har haft ham I 10 dage circa og har givet ham mælk (ko mælk) men nu har jeg så fundet ud af at små killinger ikke kan tåle at få det . jeg har desværre ingen mulighed for at købe mælk til killinger da jeg er på ferie I et andet land hvis der er nogen der ved hvad ellers han må få villle det være rigtig dejligt hvis I kunne hjæpe den stakkels lille fyr

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mælk til lille killing
  • #2   30. nov 2013 Er det ikke muligt at finde en anden kat som har killinger der måske ville tage sig af den lille.

• #3   30. nov 2013 Hvis du kan finde gedemælk er det fint til killinger. smiley
    Men det bedste vill jo være hvis du kan finde en kattemor der vil adoptere den.

• #4   30. nov 2013 Kattemad. Så stor en killing bør kunne spise selv.

• laila K
    laila K Tilmeldt:
    nov 2013

#5   30. nov 2013 jeg har prøvet at finde en kattemor det lykkedes ikke .

• laila K
    laila K Tilmeldt:
    nov 2013

#6   30. nov 2013 sussanne er du sikker på at killingen kan spise når den er 4 uger gammel?

• laila K
    laila K Tilmeldt:
    nov 2013

#8   30. nov 2013 killinger kan godt tåle mælk bare ikke ko mælk når de er så små

• #9   30. nov 2013 Katte kan generelt ikke godt tåle mælk. Så er det bedre med gedemælk eller modermælkserstatning til killinger.

Ja, en killing på 4 uger bør kunne spise vådfoder.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #10   30. nov 2013 Nogle killinger kan ikke tåle mælk, for når mælken kommer ned i tyndtarmen, skal den nedbrydes for at kunne optages i organismen. For at det kan finde sted, skal mælken nedbrydes ved hjælp af et enzym, som hedder lactase.

Hvis dette enzym ikke er til stede, så vil killingen ikke kunne omsætte mælk, og man vil i mange tilfælde se, at katten får diarré i varierende grad. Årsagen til denne type diarré er, at lactasemanglen medfører en sur reaktion i tyktarmen, hvilket medfører, at absorptionen af vand nedsættes.

Er der ikke et døgnåbnet Apotek i nærheden, der kan du køber KMR Mælkeerstatning til Killingen ?. smiley

eller kik her hos hittekilling, her er masser af gode råd.

(link fjernet)

• #11   30. nov 2013 Hvad vil du gøre med killingen, når du skal rejse hjem?

• #12   30. nov 2013 Hvilket land befinder du dig i?

En killing på 4 uger SKAL have modermælkserstatning. Gedemælk kan også bruges, hvis det slet ikke er muligt at skaffe rigtig modermælkserstatning til katte, men modermælkserstatning er bedst. Hvis du er sikker på, at den er minimum 4 uger gammel, kan du også godt så småt begynde at introducere den for fast føde, men det kan ikke erstatte mælken.

Og som Tinka kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvad du vil gøre med killingen, når du rejser hjem igen? smiley

• #13   30. nov 2013 Min røde spiste næsten kun vådfoder med 4 uger. smiley

• #20   30. nov 2013 Misforstået godhed - kan det ikke følges til enden og på fornuftig vis skal man holde pølserne væk

• #25   1. dec 2013 "Og jeg må ikke sige til, når jeg synes man er modbydelig overfor andre mennesker? "

Og vi andre må sige til når man syntes det er uansvarligt overfor dyret!

• #27   1. dec 2013 Laila
    Forstår ikke dit indlæg , hvordan i alverden kan vi hjælpe en kat når vi ikke aner hvor den befinder sig.
    Det bedste råd er aflivning.....desværre

Lubas

Nogle gange skal man vælge sine kampe med omhu smiley

Og nogle gange vises empati ved ens handlinger...
    Her aflivning smiley

• #28   1. dec 2013 Det er jo helt hen i vejret!
    Hvordan ved du den ikke havde nogen mor? Og så er jeg da også rigtig nysgerrig efter at vide hvad du har tænkt dig når du rejser hjem fra ferien!

• #29   1. dec 2013 Ukendt

Ja jeg venter også spændt på svar smiley
    Tror ikke denne situation er gennemtænkt smiley

• #30   1. dec 2013 Helt enig med Felis!
    Hvad fanden ligner det at lege frelsende engel, når du skal rejse fra den igen?
    Den lille stakkel ville være bedst tjent med at blive aflivet!

• #31   1. dec 2013 Jeg kan heller ikke lige forestille mig, hvordan laila har tænkt sig at sikre killingens fremtid smiley men lad os nu lige vente og høre fra hende, om hun mon ikke har gennemtænkt det og har en løsning...

• #33   5. dec 2013 Jeg synes, at det er godt, at du har taget den til sig. Den skal da helt klart hellere have en chance for at leve, end at blive aflivet mod sin vilje! Nogle mennesker tror bare, at de har ret til, at bestemme over andres liv, og de gør det bedste osv. - den tror jeg altså ikke på...

• #35   5. dec 2013 Kunne ellers være rart med en opdatering, men kan se ts ikke har været online siden, så det skal vi nok ikke gøres os forhåbninger om, at få!

• #36   5. dec 2013 Mischa: du har endnu meget at lære om empati.
    Hvilket liv har den lille killing hvis der ikke bliver fundet en ammemor?
    Hvorfor retfærdiggøre at man tar til udlandet, finder en lille killing, og i godhedens tegn, flasker den op og så bare rejser fra den igen?
    Det mest empatiske og sympatiske ville være at den lille stakkel fik fred, i stedet for at et menneske, af egne forfængelige og egoistiske grunde, skal lege frelser uden at have noget som helst belæg for det.

• #37   5. dec 2013 Nemlig Maja smiley

• #38   5. dec 2013 Laila. Du har godt nok skidt i nælderne her.
    Du falder over en killing, som du bedømmer til at være 4 uger. Undskyld men hvordan kan du bedømme det, når du ikke en gang har den mest basale viden om fodring af killinger. Du har postet denne lille killing fuld af komælk og finder så ud af efter 10 dage, at det må den da vist ikke få. Jeg vil vædde på, at det fandt du ud af fordi den stakkels killing har fået diarre af mælken.
    Kom nu til fornuft. Find en dyrlæge og få den aflivet. Hvordan skal den klare sig. når du rejser hjem?

• #39   10. dec 2013 Jeg holder stadig fast i mine meninger, selv om jeg godt kan se jeres pointer. Jeg synes bare ikke, at man skal aflive dyr, fordi man tror, at den ikke kan klare sig. Det er så forkert i mine øjne. Næsten ligeså forkert, som af aflive dyr, bare for at få noget at spise, når man sagtens kan leve af grøntsager.

Mennesker er nogle onde væsener.

• #40   10. dec 2013 "Mennesker er nogle onde væsener. "

Det var da noget af en påstand - dyr dræber da også hinanden, og mere brutalt. En svag killing er nemt bytte for f.eks. en ræv, en aggressiv hund osv.

Katte kan ikke overleve som vegetarer!

• #43   10. dec 2013 Jeg har aflivet killinger der måske kunne klare sig.

Beslutningen tages på baggrund af jeg stiller mig selv følgende spørgsmål:

Er det en killing jeg selv vil beholde og evt. "lappe" på

Er svaret nej, vil jeg ikke byde andre mennesker den - og jeg vil ikke tage det bøvl og den sorg der kan komme ud af det med den nye ejer.

Og så vil jeg ikke bidrage til dårlige oplevelser med katte - og det dårlige ry katten får på grund af det.

Realitetssans er desværre en mangelvare i dagens Danmark

• #44   10. dec 2013 Mischa - synes du det er ok, også hvis TS bare rejser fra killingen og overlader den til egen skæbne?!

• #45   10. dec 2013 Mischa M:
    Så et godt menneske "redder" en killing i udlandet, til en uvis skæbne....mens et ondt menneske æder køer????
    Come on!!!!

• #49   11. dec 2013 Felis
    "Så nej, det er ikke så enkelt at tage et dyr med hjem fra ferie....heldigvis da."
    Nej heldigvis for det da, for det ku da se kønt ud med alle de overskudskatte der er her i forvejen smiley

• #51   11. dec 2013 Misha>
    har du lædersko og støvler?
    bruger du sæbe?
    spiser du vingummi?
    eller måske fromage?

jeg håber at du lader dine katte få kød.........gør du ikke kan du være sikker på at de snart er fejlernæret og kan dø meget hurtigt af det.

• #53   12. dec 2013 Mennesker er nogle onde væsner. ..

Tak smiley

Og uanset om vi et onde eller ej ...
    Skal man behandle dyr med værdighed..også hvis værdighed indebære aflivning.

• #54   12. dec 2013 Maja: Vi har nok hver sin mening. Men katte har altså ikke altid været vores kæledyr! Og der findes mange vildkatte, især i udlandet, der lever fint på gaden.

• #55   13. dec 2013 Mischa

Der findes mange vildkatte der har det fint på gaden ... smiley O_o smiley
    Øhh hvor har du det fra ?

Det er stik modsat det meste litteratur omhandlende det emne !!!

Vildkatte har ofte et kummerligt liv og det er dyrplageri.
    Undersøg ting inden du skriver tak smiley smiley

• #56   13. dec 2013 Hold da op Mischa så du mener at de tynd og forhutlede katte med lopper, sår og underernæring på gaden lever et godt liv? der kan man bare se hvor forskelligt vi ser på det.

• #57   14. dec 2013 Mischa

"Og der findes mange vildkatte, især i udlandet, der lever fint på gaden."
    Sikke en gang vrøvl og latin at fyre af!!!!
    Du aner jo ikke hvad du taler om!

• #59   14. dec 2013 Man skal hører meget før ørene falder af smiley O_o smiley

Kommentér på:
mælk til lille killing

Annonce