{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Mette P
Mette P
Tilmeldt:
2. dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Drægtighed og tegn? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ny her, og jeg har nogle spørgsmål!

Jeg er ny hvad angår det at være katte ejer af to styks!

Baggrund for spørgsmål!
Da jeg fik tilbudt/besluttede mig for at få katte havde jeg bestemt mig for at få to enskønnet! Og da jeg endelig havde fået mine to babyer hjem og gav dem navne som jeg havde bestemt mig for allerede for starten af (Irma og Phoebe), så gik der lidt tid efter, hvor jeg fik besked fra min mor, som er ven med ham der havde kattene (det var et ups kuld) at to af dem som de troede var den ene af de to tøser viste sig at være en han! Jeg havde tjekket min og synes ikke jeg kunne se der var nogle andre tegn på at min var en han! Så jeg gav besked videre på at min var en hun... indtil jeg legede med "hende" og kom til at nær studere noget tid senere hvor kuglerne var tydeligere... at hun faktisk var en han!
*Suk* tænkte jeg så, fordi jeg nu er havnet på kontanthjælp og har ikke alverdens penge til at få gjort noget ved dem! Havde jo ikke planlagt der skulle være noget med killinger mm!

Fortsættelse til dagen i dag: 02-12-2013

Jeg må indrømme at jeg ikke har bidt mærke i hvornår min hunkat har været og eventuelt er kommet i løbetid. Hun har ikke vist nogle tegn... i hvert fald ikke mens jeg har været til stede! De er begge 10-11 måneder, så hun burde være kommet i løbetid for længst, men ja, jeg må indrømme at jeg ikke rigtig har sat mig ind i de ting, fordi jeg havde jo troet at jeg havde to hunner så ville bare tage tingene som det kom og havde ikke planer om at de skulle være udekatte (i hvert fald ikke nu, da der snart skal renoveres og vi skal snart genhuses mm).

Her til formiddag/middag bemærkede jeg en besynderlig ændring i min hankat's adfærd som jeg slet ikke har oplevet før!
Han begynder at miave mere end han plejer. (Han miaver stort set kun hvis han skal have mad eller når jeg finder snacks frem!)

Men han begyndte at kræse omkring Irma og forsøgte at springe på hende, men hun viser slet ikke tegn på at hun er i løbetid og ignorere ham bare og jeg forsøger også at stoppe ham, om det er ok eller ej ved jeg ikke...!

Men som sagt han miaver meget, kredser om hende, følger hendes mindste bevægelser og forsøger at parre hende..

Er det tegn på at hun er på vej i løbe tid, eller hvordan?

Som sagt har jeg minimal erfaring og jeg har forsøgt at læse mig frem men synes ikke jeg kan finde noget der passer på netop mit problem.

Ps. Min hunkat har ikke vist tegn på drægtighed eller noget. Hendes adfærd er fuldstændig normal af hvad jeg har bidt mærke i. Hun har heller ingen synlige dievorter som tegn på at hun kan være drægtig!

Jeg håber nogle kan hjælpe mig lidt i min sag og eventuelt komme med gode råd smiley - Jeg har planer om at få min hunkat stereliseret nu da jeg i de her to kommende måneder har været på en anden ydelse grundet et af de projekter man bliver sendt ud i, men fordi det er kommet så pludseligt så har jeg ikke skænket det en tanke at jeg skulle have gjort det førhen (mest grundet min økonomi)

Hilsen en meget forvirret katteejer, Mette!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtighed og tegn?
  • #1   2. dec 2013 Ja det vil være en god ide at få en af den fixet inden længe smiley
    er de søskende er det ikke særlig smart hvis de får killinger sammen


  • #2   2. dec 2013 Jeg syntes du hurtigst muligt skal sørge for at få fixet begge dine katte, hunkatten fordi det er synd at hun skal risikere at blive bedækket af sin egen bror, altså indavl, hvilket kan afstedkomme forskellige komplikationer i forhold til drægtighed, fødsel og killinger..

    Hankatten bør fixes fordi han når han nu er begyndt at vise interesse for hunkønnet sandsynligvis vil begynde at strinte, og det stinker virkeligt grumt, det er heller ikke en god ide at have en fertil og en neutraliseret kat sammen når man kun har 2, det giver en skæv dynamik de 2 imellem..

    Og så vil jeg tilføje at selv om din hunkat ikke er i løbetid og fortsat afviser ham, så kan hun altså stadig blive gravid, da hankatten jo kan finde på at voldtage hunkatten, og så vil hun jo blive gravid..


  • #3   3. dec 2013 Prøv at tale med en dyrlæge om du eventuelt kan afdrage. Det bedste ville være at komme afsted med dem begge for ellers er du helt sikker på at du ender op med killinger og det er en dyr affære. Uanset om de skal være indekatte så bliver man nødt til at neutraliserer dem ellers ender man op med katte der strinter hele ens hjem til, det gælder både hunkatte og hankatte. Desuden bliver de meget frustrerede hvis de gang på gang kommer i løbetid. Eneste løsning er altså en tur til dyrlægen.

  • Mette P
    Mette P Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   3. dec 2013 Tusind tak for alle jeres svar!
    Jeg har selv haft tanken, men når man er lidt ny i faget skulle jeg til at sige er det rart med nogle som er mere erfarende. Det lyder også dybt underligt hvis han springer på hende nu da de er søskende!
    Jeg vil prøve at høre forskellige dyrlæger i området hvad vi lige kan gøre snarest muligt. Det er synd for begge, og jeg har bestemt ikke råd til killinger selvom de self er hjertelige velkomne, men jeg vil i hvert fald gøre mit.

    Men tænker hvilken vil i eventuelt forslå at få ordnet først hvis jeg er nødt til at have ordnet dem på skudt?


  • #5   3. dec 2013 Hmm det er ski lidt svært, men jeg vil nok anbefale at starte med hankatten, for at undgå at han strinter, og så give hunkatten p-piller i en kort periode, p-piller er noget skidt, men i en nød situation kan jeg forsvare at man anvender dem midlertidigt, men absolut kun midlertidigt..

  • #6   3. dec 2013 Jeg vil klart anbefale dig at finde en løsning for at få dem ordnet samtidig, nogle dyrlæger giver også rabat ved flere katte på samme tid..

  • #8   3. dec 2013 Giv dyrlægen hvad du kan undvære og spørg rigtig pænt om du må afdrage resten.
    Du sparer jo faktisk penge ved at tage begge to på en gang. Der er forskel på hvad det koster, så ring rundt om og se om du kan finde en der giver rabat. Det er ikke sikkert de vil lave åben regning, når de ikke kender dig. Så du må bruge dine overtalelses evner, så godt du kan.
    Lad endelig være med at få killinger . De kan godt være de er velkomne hos dig men så har du måske pludselig 10 katte eller skal ha dyrlæge til fødslen . De er heller ikke til at komme af med. De kan godt parre sig søster og bror. Måske har de allerede gjort det.


  • Mette P
    Mette P Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   3. dec 2013 Det har du fuldstændig ret i smiley Jeg vil heller ikke være uansvarlig.
    Jeg har snakket med en dyrlæge så det hele skal nok gå i orden smiley
    Men når man ikke havde planlagt at skulle have et af hver køn mm og der lige pludselig kommer en ændring i adfærden så bliver man lige lidt forvirret osv. jeg har forsøgt at finde svar på nettet, men synes ikke jeg kunne finde svar netop mit problem. Men jeg er i hvert fald glad for jeres råd og tilbagemelding. H

    Han virker helt normal i dag og når han har forsøgt at springe på hende afviser hun ham, og hun virker ikke drægtig, har mærket efter men jeg vil self holde øje!

    Britt L: Det er sandt smiley Jeg vil helst også undgå der kommer killinger specielt som omstændighederne er!


Kommentér på:
Drægtighed og tegn?

Annonce