3.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Lorte lopper!! Lorte lopper!!

Så er Hubert blevet ramt af lopper. Det har han været før, men der fik jeg det klaret rimelig hurtigt. Men nu vil de bare ikke hoppe af ham.. Jeg har gjort de fejl at købe frontline.. Jeg skal købe et andet middel og jeg har overvejet biospotix, men jeg har ingen erfaring med dette.
Derudover vil jeg rigtig gerne få lavet en ordentlig loppe-rengøring af hjemmet. Hertil vil jeg også bruge noget loppemiddel og har her også overvejet biospotix da det ikke er giftigt for hverken mennesker eller dyr.. Hvad siger folk? Har i nogle gode råd (udover det med at støvsuge grundigt os smide støvsugerposen ud) ..

Jeg går i gang med en ordnetlig omgang rengøring og loppefjerning på tirsdag regner jeg med, så jeg vil gerne have lidt råd .

På forhånd tak, og glædelig december der ude..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte lopper!!
  • #2   4. dec 2013 advantage og capstar i kombination med hinanden.

advantage i nakken (Holder 4 uger) Capstar hver 3 dag 3-4 gange så burde de være væk

lopper er blevet resistente overfor frontline så det virker ikke mere

• #3   4. dec 2013 vi bruger effipro

• #4   4. dec 2013 Vil også anbefale advantage smiley
    Der var en der linkede til noget mod omgivelserne, som ikke var giftigt for dyr eller mennesker, men jan ikke huske hvad det hedder.
    Har selv brugt trinol810, men hold da op noget giftig stads smiley

• #5   4. dec 2013 Jeg fatter altså ikke at Frontline ikke virker, jeg bruger det og jeg har ingen lopper.
    Jeg har hørt det så tit efterhånden at jeg har spurgt på landbohøjskolen og de siger at det virker lige så godt som lignende produkter i deres test. Så jeg ved ikke om det er fordi det ikke bruges korrekt, det mener de at det ikke gør..

I forhold til at sprøjtebehandle hjemmet, synes jeg at det kun er Trinol, der virker. Men det er giftigt for kattene og skal bruges med omhu. Alt andet jeg har prøvet, skal der flere behandlinger til.

• #6   4. dec 2013 Nu skal Advantage og Frontline bruges ens, så jeg tillader mig at skrive, at Frontline ikke duer rigtig mange steder. Her er det mange år siden, at vi kunne bruge det, hvor det havde nogen effekt. smiley

• #8   4. dec 2013 Han har fået 2 behandlinger med frontline, med 4 ugers mellemrum, og der er stadig lopper. Jeg har bare hørt meget lort om trinol så det vil jeg helst ikke bruge.. Men jeg kører ned i petworld i morgen og skaffer mig noget at gøre rent med. Men der er lidt forskelligt hvad folk mener om frontline? .. Men ellers så advantage? smiley

• #9   4. dec 2013 Hvad med Program vet ? Er der nogen der har erfaring med det? smiley

• #10   4. dec 2013 Hvor kan man købe effipro?

• #11   4. dec 2013 Frontline Combo virker ikke her i huset , vor dyrlæge har også taget det af hylderne.Vi bruger Advantage evt. i kombination med Capstar.

Marianne, hvordan kan man bruge noget så simpelt som en pipette loppekur forkert?

• #12   4. dec 2013 http://www.xn--netdyrlge-m3a.dk/kat/effipro-netdyrlaege det kan du her

• #14   5. dec 2013 Her virker frontline altså heller ikke men advantage virker, og jeg lidt svært ved at forestille mig at jeg giver dem forskelligt. Husk også at behandle omgivelserne og her er det min erfaring at diverse bio-halløj ikke virker, der skal gift til, enten trinol eller en skadedyrsbekæmper.

• #16   5. dec 2013 Her virker Frontline heller ikke, har både brugt det på Tarzan og min mors kat uden resultat. For nogle år siden, brugte min mor det på de katte vi havde hos hende, og der virkede det.
    Jeg behandlede i 3 måneder med det, og der var stadig lopper på kattene. Jeg brugte så advantage, og lopperne var væk i løbet af 48 timer, så det bruger jeg fremover (det er også billigere end frontline) smiley Dyrlægen jeg købte advantage hos forrig gang, sagde også, at frontline ikke virker, men det skulle vi ikke tale for højt om. Forstår ikke, at de så ikke tager det af hylderne, når de selv ved, at det ikke virker.
    Jeg snakkede så med en dyrehandler, som jeg købte det ved denne gang (har altid noget liggende, hvis lopperne kommer), han mente at frontline virker, og sagde, at han solgte 50 frontline, mens han kun solgte en advantage. Han mente, at han havde sine kunder i ryggen, og jeg sagde så, at jeg har det meste af KG i ryggen smiley

• #17   5. dec 2013 Jeg har nu købt Capstar og kigget på noget der hedder anibio tic spray.. Det er 2 uger siden ham fik frontline.. Hvornår må jeg give ham capstar? smiley han skal ud af huset i morgen, hvor vi skal hjem til min far.. Så der gør jeg grundigt rent og sprøjter med trinol .. Vi kommer først hjem igen lørdag aften ..

• #18   5. dec 2013 Har ikke vildt meget forstand på capstar, men jeg tror godt du kan give ham nu, nogle giver både kur i nakken og capstar, så tror ikke det påvirker hinanden.
    Men vent 2 uger med, at give en ny kur, og så kan du jo prøve advantage smiley

Husk, at din far skal være opmærksom på, at katten har lopper, for de vil jo så også komme i hans hjem smiley
    Husk at læse på trinol flasken, der står vigtige oplysninger om brug. Man må ikke få det på huden, og man må ikke indånde det, så på med hansker, og et tørklæde eller andet om mund og næse. Det skal sidde en time i alle rum, og derefter skal der luftes ud i en times tid i alle rum også, så det ville være godt, hvis du kunne være ude den time det skal sidde, hvis du altså tager hele huset på en gang smiley

• #20   5. dec 2013 Han har fået capstar og efter et par timer fik han et bad smiley .. SKAL der luftes ud efter en time? Jeg kommer jo først hjem på lørdag.. Ellers må jeg få naboen til det smiley

• #21   5. dec 2013 Må jeg være hjemme mens jeg lufter ud?

• #23   6. dec 2013 Okay.. Jeg må lige finde en løsning smiley

Kommentér på:
Lorte lopper!!

Annonce