{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Maria
Maria
Tilmeldt:
4. dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Vores store kat er efter vores killing. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle interesserede.

Mit navn er Maria. Min kæreste og jeg mødte hinanden i februar i år og flyttede sammen sidst i sommeren. Han havde i forvejen en kat der hed Emma. Hun var tæt på første løbetid da jeg i februar begyndte at komme hjem til ham. Emma og jeg fik hurtigt et tæt fohold og da det blev forår/sommer viste det sig hun var blevet gravid. Desværre nåede hun ikke at blive mor da hun en uge inden hun skulle føde døde:( Inden den ulykkelige hendelse fik vi en ny kat i huset også en hunkat. Hun hedder Tyssna. De havde det okay sammen og oplevede endda Emma forsvare hende fra en uartig hankat Tyssna ikke var klar til at være sammen med endnu. De nåede dog ikke at lære hinanden særlig meget at kende. Tyssna var ca 5-6 mdr da hun kom i vores hjem. I starten var hun mest ude men kom efter hånden ind og blev til sidst inde/ude kat. Vi fik Tyssna fra min mor og hendes kærestes butik, som er en antik forretning. Hun blev sandsynligvis født på loftet i den bygning hvor de har butik. Hun begyndte at følge efter min mors kæreste hjem. Da de ikke kunne have kat spurgte hun om vi kunne have hende på gården og hygge sig her, og det ville vi meget gerne. Nå pyh! Lang historie... For at komme til det, det handler om så var tyssna blevet "huskatten" efter Emmas pludselige død, også fordi hun jo var begyndt at komme ind. Efter nogle måneder fik vi ideen om at få en ny lille hun kat, så det gjorde vi. Nu har vi så Tyssna og Katla. Det er nu ca. 5 mdr siden vi fik Katla, hun er en sød lille legesyg killing/kat, kommer af større søskende flok. Problemet er at Tyssna uden tøven el mercy bare overfalder/tyranniserer og jagter pælsen af Katla ved hver lejlighed der måtte gi sig. Intet kan stoppe Tyssna fra dette " blodtørstige" overfald og hun har nærmest død i øjnene. Vi har prøvet ALT muligt. At skille dem ad i noget tid, vand spray, at aflede med leg og fælles fodring. Jeg har aldrig set el kunne læse mig til noget lignende. Jeg er SÅ ked af hele denne situation. Jeg holder SÅ meget af dem begge og agter ikke at give op! Lige pt er Tyssna røget ud og kommer kun ind om aftenen/natten med lukkede døre mellem Tyssna og Katla. Hele situationen har gjort Katla til en opmærksomhedskrævende, kan ikke være alene, bange for høje lyde, gemme under sofa killing/kat. Det er bare et mareridt. Håber nogen kan hjælpe os. Bebrejder kun mig selv og ønsker kun at komme på rette kurs igen. Forresten er Tyssna ikke vild med at sidde i vores skød, har hun aldrig været og ikke glad for nye mennesker. Men vil meget gerne kæles på, leges med og snakkes til. Hun har ALDRIG bidt el kradset os og kun været stille og rolig og sød ved os. Så kan slet ikke forstå hvor den jævelskhed kommer fra pludselig.

Mvh Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores store kat er efter vores killing.
  • #1   4. dec 2013 Så skal lige forstå, tyssna er vokset op som vildkat, uden menneskelige kontakt?

  • #2   4. dec 2013 Er begge hunkatte fertile???

  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   4. dec 2013 Tyssna var meget menneske opsøgende og ville SÅ gerne kæles, at når jeg nussede hende lige da vi fik hende begyndte hun at savle helt ustyrligt. Hun blev nok født som vild kat, men det virkede som om hun havde haft menneske kontakt.

  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   4. dec 2013 Det er ikke kastrerede. Hverken Tyssna el Katla.

  • #5   4. dec 2013 Få dem steriliseret. Det kan have noget at gøre med hormonerne. Det vil vær det aller første jeg ville forsøge

  • #6   4. dec 2013 Jamen når de ikke er steriliserede nogen af dem så er det en helt normal adfærd som Tyssna udviser, det er jo normalt for en fertil hunkat at forsøge at jage konkurrenter væk fra sit territorium..

    Så jeg vil da anbefale dig at få begge katte steriliserede, det vil klart være det bedste for begge katte..

    Og vil tilføje at hvis Tyssna oven i købet er på p-piller så forklarer det endnu mere, for mange hunkatte på p-piller bliver nogle mokker, når de så bliver fixet så ændre de sig til nogle blide lam smiley


  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   4. dec 2013 Okay, jeg ville egentlig gerne have undgået det, da vi jo bor på gård. Men hvis det er løsningen, så er det det vi gør. Hvad ville jeg så skulle gøre efterfølgende? Da Katla jo dybt inde er bange for Tyssna. Hvordan ændrer jeg deres opførsel?

  • #8   4. dec 2013 Jamen når de først er fixet og der er gået en måneds tid, så begynder du forfra med at introducere dem for hinanden, og så går det forhåbentligt bedre..

    Men der er jo ingen garanti for at Tyssna ikke bare er en kat der kun kan lide sig selv, men forhåbentligt vil neutralisering mildne hendes sind og hun vil lære at acceptere Katla..

    Jeg forstår ikke rigtigt at det med at du bor på en gård skulle gøre en forskel på om du har fertil kat eller ej, er det fordi du gerne vil have en masse killinger da??


  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   4. dec 2013 Det ved jeg ikke, synes det kunne have været dejligt men en killing el to som var fra Tyssna, og det er et stort sted med meget plads. Det er nok mere noget følelsesmæssigt, over at hun kunne blive mor og at have hendes killinger. Men jeg kan godt se at det var naivt nu hvor vi også har Lille Katla. Jeg håber det hjælper at neutralisere dem begge. Tusind tak for den hurtige tilbagemelding.

  • #11   4. dec 2013 Jeg kan for så vidt godt forstå din lille drøm om killinger på Tyssna, men fakta er at det meget sjældent fungere at beholde killinger og mor sammen i flere år med mindre mismor og killinger bliver fixet, det er fordi en mismors instinkter siger at de skal jagte deres afkom væk så der ikke er konkurrence..

    Og når nu Tyssna er som du beskriver er det næsten sikkert at hun vil jagte afkommet væk, så jeg syntes du skal forsøge at få 2 harmoniske katte ved at neutralisere dem i stedet for smiley


  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   5. dec 2013 Ja det var nok en dum drøm der egentlig virker helt irrationel nu jeg læser jeres svar smiley . Jeg skynder mig at kontakte dyrlægen i morgen og får lavet en aftale smiley

  • Maria
    Maria Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   5. dec 2013 Nu vi snakker om Tyssna, så har jeg helt glemt at fortælle at da vi jo bor på en gård at der er katte der bor ude i stalden. Ham der passer dyrene, fortæller efter at vi snakkede om vores situation at Tyssna ikke er ude efter de udeboende katte. Måske skyldes det at hun har et begrænset territorium der er indenfor, og deler resten med de andre, men så må der da være en mulighed for at det kunne lykkes med Tyssna og Katla efter neutraliseringen el?

  • #15   5. dec 2013 Jeg tror du har ret i , at hun kar et kerne territorium og ikke ønsker andre katte der, måske kan det ændre sig ved en neutralisering, men ellers holder hun de andre katte væk fra hendes private plads.
    Alle katte har steder som de ser som deres private og andre kan de dele, men når det er kastrater er de ikke så krævende smiley


Kommentér på:
Vores store kat er efter vores killing.

Annonce