{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Miriam K
Miriam K
Tilmeldt:
7. dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp! Kat med maveproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej.
For ca. 6 måneder siden fik vi besøg af en vildkat som efterhånden er blevet tam og en del af familien.
Jeg har dog lagt mærke til at han får nogle kramper i maven når han ligger og sover. Det er ca. 3 uger siden at vi rigtig har kunnet snakke med ham uden at han løb ud. Han har spist rigtig meget mad og spiser næsten for 2 katte, dog skal det siges at han er meget stor af natur. Han har også taget rigtig meget på siden han er begyndt at få mad flere gange dagligt. Han er ikke tam nok til at vi kan tage ham med til en dyrelæge, har i nogle forslag hvad han kan fejle?
Han bliver desuden også ved med at ryste på hovedet og klør sig i øret. Hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Kat med maveproblemer
  • #1   7. dec 2013 I er nødt til at prøve at få ham i en transportkasse og så en tur til dyrlægen. Han har sikkert både orm og øremider. Hvis i får ham kastereret vil han også falde mere til ro og knytte sig mere til jer, når han ikke stresses af hormoner mere.
    Start med at stille hans foder inde i transportkassen og foder ham der et par dage. Det er nok den letteste måde at få ham i kassen på.


  • #2   7. dec 2013 Og er han en rigtig vildkat, så se om du kan få dyrlægen hjem til jer.
    Den har sikkert både øremider og orm.


  • #3   7. dec 2013 Jeg ville også helt klart prøve at få ham indfanget, så dyrlægen kan kigge på ham; enten hos jer, hvis det er muligt (hvis katten er halvvild, vil det klart stresse den mindst at blive undersøgt i vante omgivelser) eller på klinikken. Samtidig kan du jo så evt. få ham neutraliseret, hvis dyrlægen vurderer, at det er forsvarligt (altså afhængigt af, hvad han evt. måtte fejle). smiley

    Held og lykke med ham. smiley


  • Miriam K
    Miriam K Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   8. dec 2013 Mange tak for jeres forslag. Men han er for vild til at kunne transportere ham til en dyrelæge og han er meget sky overfor mennesker som han ikke kender, så jeg tror ikke at man ville kunne undersøge ham i hjemmet heller. Jeg har lige kigget ham i øret og det kunne godt ligne at han er hævet i øret. Jeg kan også lige vedhæfte et billede af hans mave. Desuden har jeg også lagt mærke til at han er meget oppustet omkring halsen.

    profilbillede
  • #6   8. dec 2013 Der er ikke andet at gøre end du må ringe til dyrlægen og så må i finde ud af sammen hvordan i hjælper katten bedst.Der er jo ikke andre end dyrlægen der kan hjælpe hvis katten er syg. Du ved jo den er syg i øret nu. Det er måske et voldsomt mide angreb men der kan jo også være infektion i øret, som skal behandles med medicin. Jeg kan ikke se hvordan du kan hjælpe katten uden at gå til dyrlægen. Hvordan vil du finde ud af om der er noget med dens mave uden dyrlægen kigger på den ?

  • #7   8. dec 2013 Men vi er enige om at katten kender dig og at du kan snakke med den ikke?
    Så tror jeg at du skal få den i en stor transportkasse. Stil kassen åben i det rum hvor den opholder sig og giv den godbidder derinde - uden at lukke lågen.
    Sådan fortsætter du nogle dage - og den dag den skal til dyrlægen, lukker du lågen og så er det bare afsted smiley
    Trold var også ræd for alle andre end mig, men med meget langsomme bevægelser - nærmest slowmotion fik dyrlægen undersøgt ham helt uden handsker smiley
    Han startede med at rasere lokalet og da han havde klemt sig op under en vask tog dyrlægen ham ganske forsigtigt og så gik han i gang smiley
    Med tålmodighed og meget langsomme bevægelser kan det sikkert lade sig gøre smiley
    Når det nu måske er en drægtig kat skal du nok ikke begynde på noget medicinsk inden dyrlægen har set den.


Kommentér på:
Hjælp! Kat med maveproblemer

Annonce