{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Simone R
Simone R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Min kat tisser på gulvet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hankat på knapt 2 år.
Han er begyndt på en meget dårlig vane... Han tisser på gulvet ude på badeværelset VED SIDEN af kattebakken.
I starten fandt vi ud af at han havde en urinvejs infektion som han er blevet behandlet for, og dyrelægen sagde at det var derfor at han begyndte at tisse uden for kattebakken. Men nu er det som om at det er blevet en dårlig vane, selvom han er blevet rask igen.

Jeg har prøvet at stille kattebakken oven på det sted hvor han tisser, men så tisser han bare et andet sted lige rundt om.
Jeg har prøvet at lægge sølvpapir på stedet, for jeg har hørt at katte ikke kan lide at træde på sølvpapir, men dette hjalp heller ikke...
Jeg skifter kattebakken regelmæssigt så det er ikke fordi den er for beskidt.

Jeg håber virkelig at der er nogen der har nogle gode råd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat tisser på gulvet
  • #1   11. dec 2013 Prøv at skifte bakke og grus mærke. Det er muligt at han forbinder Bakken og gruset med smerte

• Simone R
    Simone R Tilmeldt:
    feb 2013

#2   11. dec 2013 Hmm ja, har prøvet at skifte grus. Det er bare mærkeligt fordi at han sommetider også tisser i kattebakken...

• #3   11. dec 2013 Anskaf en bakke mere og se, om det ikke hjælper.
    Mange katte vil helst ikke tisse og lave på den samme bakke og i hvert fald ikke tisse på en bakke, hvis der ligger pølser i den.

• Simone R
    Simone R Tilmeldt:
    feb 2013

#4   11. dec 2013 Han har aldrig haft noget problem med at tisse og lave stort i samme bakke, det var først efter hans urinvejsinfektion det begyndte. Hælder mest til at han måske forbinder selve bakken med smerte, da vi har skiftet grus op til flere gange. Men det jeg synes er allermest mærkeligt er, at han også en sjælden gang i mellem tisser i bakken. 9/10 gange er det på gulvet lige ved siden af, og så den sidste gang i bakken...

• #6   11. dec 2013 Jeg tror du har ret med at han forbinder kattebakken med den ubehagelige oplevelse med urinvejsinfektion og smerter..

Jeg ville dog hvis jeg var dig alligevel anskaffe en ny kattebakke og gerne en der er åben, for med en ny bakke så kan den forandring gøre at han ikke forbinder den nye bakke og evt også det nye grus med smerter..

Og vil så tilføje at selv om det ikke tidligere har været et problem for am at lave både nr.1 og nr.2 på samme bakke, så kan han nu pludseligt have fået den ide, det er set før og ikke så ualmindeligt..

• Simone R
    Simone R Tilmeldt:
    feb 2013

#7   11. dec 2013 Ja han er neutraliseret.
    - Men tak for din hjælp Heidi, vi skaffer en ny kattebakke så hurtigt som muligt, og ser om det virker smiley
    Tænkte på om det evt kunne have noget at gøre med at det sted han tisser også bliver ved at lugte af hans eget tis? kan man købe noget så han ikke kan lugte det?

• #9   11. dec 2013 Ja hvis du ikke rengøre det grundigt så kan urinlugten i høj grad have noget at gøre med at han bliver ved, køb enten urine off eller R10 og rengør med det..

R10 kan du købe i Matas og det bruger jeg selv, jeg syntes det er rigtig godt smiley
    Det fjerner både lugt og bakterier.

Kommentér på:
Min kat tisser på gulvet

Annonce