Min kat tisser på gulvet {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en hankat på knapt 2 år.
Han er begyndt på en meget dårlig vane... Han tisser på gulvet ude på badeværelset VED SIDEN af kattebakken.
I starten fandt vi ud af at han havde en urinvejs infektion som han er blevet behandlet for, og dyrelægen sagde at det var derfor at han begyndte at tisse uden for kattebakken. Men nu er det som om at det er blevet en dårlig vane, selvom han er blevet rask igen.
Jeg har prøvet at stille kattebakken oven på det sted hvor han tisser, men så tisser han bare et andet sted lige rundt om.
Jeg har prøvet at lægge sølvpapir på stedet, for jeg har hørt at katte ikke kan lide at træde på sølvpapir, men dette hjalp heller ikke...
Jeg skifter kattebakken regelmæssigt så det er ikke fordi den er for beskidt.
Jeg håber virkelig at der er nogen der har nogle gode råd!
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Mange katte vil helst ikke tisse og lave på den samme bakke og i hvert fald ikke tisse på en bakke, hvis der ligger pølser i den.
feb 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ville dog hvis jeg var dig alligevel anskaffe en ny kattebakke og gerne en der er åben, for med en ny bakke så kan den forandring gøre at han ikke forbinder den nye bakke og evt også det nye grus med smerter..
Og vil så tilføje at selv om det ikke tidligere har været et problem for am at lave både nr.1 og nr.2 på samme bakke, så kan han nu pludseligt have fået den ide, det er set før og ikke så ualmindeligt..
feb 2013
- Men tak for din hjælp Heidi, vi skaffer en ny kattebakke så hurtigt som muligt, og ser om det virker
Tænkte på om det evt kunne have noget at gøre med at det sted han tisser også bliver ved at lugte af hans eget tis? kan man købe noget så han ikke kan lugte det?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
R10 kan du købe i Matas og det bruger jeg selv, jeg syntes det er rigtig godt
Det fjerner både lugt og bakterier.
Min kat tisser på gulvet