Vores to store katte, fundet døde i baghaven??? Vores to store katte, fundet døde i baghaven???
Hej.
Der skete noget så tragisk i går, som at jeg fandt begge vores katte døde på i vores egen (og naboens) baghave (vi havde 2). Det var maincoon blandet med huskatte, så de var ret store (ca. 9kg). De har de første 2 år af deres liv været indekatte, til vi overtog dem fra et internat, hvor vi valgte at gøre dem til udekatte, da andet i vores øjne var synd.
Det har fungeret super godt i næsten et helt år på vores gamle adr. inde i Odense centrum, indtil vi flyttede ned omkring havnen, med et stort grønt areal bag haven, samt meget tæt på en stor skov. De har i den 1½ mdr vi har boet der, fint rent ind og ud, og klaret sig udendørs som de plejer, og altid holdt sig i nærheden.
Men efter de havde været væk i tre dage (hvilket de ikke plejer), gik jeg ud for at lede efter dem.
Jeg fandt den ene kat i vores baghave, liggende som om den havde forsøgt at krybe sig op mod huset.
Da jeg kiggede nærmere på den, havde den et hul på str. med hullet i en 5-krone, oppe på ryggen, samt flere mærker hvor hårene manglede (som om et stort dyr har haft kæberne omkring den). Jeg kunne mærke at der i en golfbolds str. areal omkring hullet, føltes hårdt, som om der var en kugle under huden.
- hvad kan årsagen være til min kære kat måtte lade livet???
Den anden kat fandt jeg i naboens have 2 timer efter. Den havde ingen synlige bidemærker på kroppen (måske har jeg baer ikke set dem hvis der var nogle), men den havde lidt blod på pelsen omkring munden, men hverken hul under, eller i gummerne (så måske DEN har bidt noget).
Hvad kan have dræbt min anden kat, kan den dø af stress fra flugten fra noget?
Om de har været jaget før, ved jeg ikke. Men det var nogle utrolig venlige og åbne katte, som holdt sig i nærheden og ikke var aggressive (selv ikke da vores lille dreng nogle gange har været lidt led imod dem). ?
Håber nogle har en god mulighed til hvad det kan være, jeg har tænkt hund og ræv, men den ene kat havde ingen tydelige bidemærker, og den anden burde da ikke dø af det bid den havde :S
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.728
dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Men der må da være nogle bud på hvad det kan være. Kan en kat danne så meget mælkesyre under stress, at den får hjertestop, som fugle? For de har jo altid været indekatte/sofakatte?
nov 2013
Det er trist med dine to katte. Endnu en grund for mig ikke at sælge til friløb.
dec 2013
Men ja det bliver kun rent gætteri, men bare jeg kan få lidt opklaring i det. Få nogle konkrete muligheder - bare noget jeg i sidste ende kan forholde mig til. For kan virkelig ikke acceptere at jeg bare finder dem, som jeg gjorde... :S
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men de kan jo enten have fået brækket ryggen af noget - eller måske have spist gift? Det er svært at vide, men en ræv vil jeg ikke gætte på ud fra størrelsen på kattene og at de begge to er døde på (cirka) samme tid.
Det kan også have været et menneske med slette hensigter der har forvoldt skade på dem.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Det er en af de overvejelser man må gøre når man vælger mellem inde og ude katte, jeg har selv ikke nerver til det du har oplevet og er glad for mine inde katte med lukket have, hvor de har lidt ude liv.
nov 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
De kan også have været ramt af en bil, og forsøgt at komme hjem, men når det er dem begge 2 så lyder det lidt usandsynligt at de begge skulle være blevet ramt, jeg tror nærmere at der er en person der ikke er lige så lykkelig for fritløbere som du er, især når du skriver at de er meget kontaktsøgende, det kan være virkeligt irriterende at have en kat der ikke er ens egen rendende og vil ind i ens hus, og især hvis man ikke kan lide katte, det er jo noget man skal gøre sig klart når man vælger kat til fritløb, der kan være naboer der ikke syntes det er fantastisk at have andres katte rendende på ens grund og grave i ens bede osv..
Det giver selvfølgelig ikke ret til mishandling, men desværre er der jo nogle der reagere sådan
dec 2013
Men kan gidten have forårsaget blodigt opkast siden den ene have blød ved hagen?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jun 2006
Og det kan jo så have været en hund der har haft fat i din kat, efter den var død..
Familien til min kæreste i gymnasiet havde en rød hankat, der havde fået indtaget rottegift (i følge dyrlægen, som de tog ham til da han blev syg), han ætsede så at sige op indvendigt ifht hvad jeg husker..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jamen en hel del vilde dyr vil kunne finde på at bide i en død kat, men det kan jo også have været en hund der har bidt katten da den har været svækket, men alt er jo kun gætterier..
Men skal indrømme at hvis jeg var dig ville jeg da nok genoverveje ny kat til fritløb, for i dit sted ville jeg være nervøs for at have en katte mishandler i nabolaget, da jeg syntes det pege meget i den retning..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
dec 2013
Men mon ikke det er gift så, når de nu begge er døde, og formentlig samme nat da de forsvandt samtidig trods den ene næsten aldrig forlader vores grund.
Mennersker der gør sådan. .... gider ikke en gang at starte den men ja...!
dec 2013
jun 2006
Du kan finde rigtig meget inspiration til folks løsninger her http://www.katteindhegning.dk/ (der en kæmpe links samling med folk indhegnede haver, løbegårde mv.)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det eneste der kunne være værre var, hvis det kun var den ene kat I havde fundet, og den anden var forsvundet. Nu har I i det mindste vished. Men pyha pyha, hvor er det dog forfærdeligt.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Yep, men I og evt. nye katte vil helt sikkert blive glade for det
Min have: http://beydana.dk/loeb3.htm
Det gør mig virkelig ondt for jeres katte
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Jeg kender godt kvarteret nogenlunde og da det ligger ved havnen vil jeg gætte på mange underlige typer godt kunne gå rundt der desværre. Der er jo steder der er ret øde og forladte i de sene aftentimer men der kan vel også være både ræve og løse hunde. Måske var det en ide at gå lidt rundt og se om du kan finde ud af om der er andre spor efter ulykken eller hvad der nu er sket ude i skoven. Det er jo ikke sikkert du nogensinde finder en forklaring Stakkels misser det var synd..
Vores to store katte, fundet døde i baghaven???