1.219 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar

19. feb 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 33
Kat - "Fede op" Kat - "Fede op"
Hej.
Er der nogen der kender noget man kan give sin kat, for at den får lidt fedt på kroppen.
Min hunkat på 13 år, - hun er steriliseret.. hun er ikke tynd, men jeg ville gerne have en lille smule fedt på hende, hvis man kan sige det sådan... - Det ville hun hvertfald ikke få det dårligt af.:-)
Hun spiser tørfoder som det passser hende, og drikker om det passer hende, og begge dele får hun vist nok af!:-) Vi giver altid vores katte vådfoder 1 gang om dagen, men det vil hun ikke have, hun slikker kun lidt på det, og det er det..
Så jeg tænker på noget olie, eller et eller andet mad..
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Normalt ville jeg anbefale dig at skrue op for vådmaden, men hvis hun ikke gider spise det, så er det jo lidt svært..
Evt kan du kigge på om hun evt skal gå over på seniorfoder, jeg ved ikke lige hvor meget fedt der er det, men det kan være hun så ville begynde at spise mere, da seniorfoder skulle dufte kraftigere og lækkert, noget af det første der forringes på katte som de kommer op i alderen er lugtesansen..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Nej, det er ikke sundt at være fed, men gamle katte kan godt blive lidt "tynde" eller hvordan jeg nu skal formulere det.
De ændrer figur.
Mavediæter indeholder meget fedt. Måske var det en idé?
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 33
Beltane: Kan godt være du har misforstået mig.. Hun skal jo ikke ligefrem fedes op, så hun bliver fed. Hun har en meget fin foderstand, men er lidt til den tynde side, altså hun ville ikke have noget imod at tage en meget lille smule på. For her på det sidste har hun tabt sig en lille smule, og derfor ville jeg gerne få hende tilbage til som hun var før, inden hun måske taber sig meget og ikke rigtig kan tage på igen..
Marianne: Tusind tak, det vil jeg da prøve!:-)
Og det var præcis det jeg mente.. Ældre katte, kan godt blive lidt tynde bagved fx. hvis de ændrer figur
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
feb 2011
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
feb 2011
Kat - "Fede op"