{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Overvægtig kat.. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en ca. 1kg overvægtig kat.. og det er jo temmelig meget for såen en "lille" fyr..
Jeg vil starte med at fortælle lidt om hans liv.
Hubert har efter været efterladt, og har fået ham fra et internat. han er oveni det sent kastereret.
da jeg fik ham gav jeg ham doseret mad, men da han havde lært at der altid var mad, fyldte jeg bare skålen og der var ikke de store problemer.. han var som en almindelig kasterat ville være, en smule til den bløde side.
Jeg fik så en anden kat og det gik fint indtil han så fik mave/tarm problemer. så måtte jeg tilbage på at dosere mad, da han skulle ha I/D fra hills og den anden fik fortsat Nutra nuggets maintaince.
Det ender med at jeg køre begge katte på I/D, da Hubert (den fede) skubbede karlo væk og åd hans mad.. og så spiste Karlo hans mad, som han ikke kunne tåle, og det var ikke just holdbart.

Begge katte får nu RC young neutred male.
Hubert har fået 60g dagligt
og karlo ca. 60-70g.

Hubert vejer 6kg
og karlo lige knapt 4kg og han er fuldstændig perfekt.. han har ikke engang hænge vom..

Dyrlæge har været inde over og sagde jeg bare skulle blive ved med at give Hubert 60g, så skulle han nok tabe sig stille og roligt, MEN der sker bare intet!!!!!!
Nu har jeg fyldt skålene igen, og lader dem små spise når de har lyst i håb om at Hubert begynder at spise et par bider, laver noget.. forbrænder det.. og starter forfra.. i stedet for spiser 30g går ud.. kommer ind spiser 30 g igen.. snork sover!

Jeg behøver ikke foder råd (overvægtighedsfoder, da jeg godt ved at det findes)

men hvad har I gjort for jeres katte, når de har været overvægtige? nogle gode metoder til hvordan man får dm til at tabe sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægtig kat..
  • #3   22. dec 2013 Camilla: sidste jeg gav mine katte foder fra aldi, begyndte den ene at skide blod.. =/ køber kun foder fra dyrlægen..
    kunne være at jeg skulle prøve en foder bold.. smiley


  • #6   22. dec 2013 Foder med masser af vådmad, enten råt eller almindeligt kattemad (det kan også købes hos dyrlægen) vådmad mætter mere og længere og så vil jeg anbefale dig at købe sådan nogle aktivitetsdimser og fodre udelukkende i dem i stedet for i skåle, det gør at de skal arbejde for føden og derfor ikke voldspiser..

    Jeg har selv en overvægtig kat og jeg har denne, som jeg syntes er super god...


    profilbillede
  • #7   23. dec 2013 Jeg prøver en mad bold/tårn..
    Og så må jeg ha fingerne i noget vådkost


  • #9   23. dec 2013 Det er lidt sjovt at du ikke vil have foderråd, når det er det der hjælper, du kan jo ikke få ham til at løbe det af sig ;-D
    Men masser af vådt og råt og et ordentligt tørfoder uden korn med masser af kød i.
    Jeg tror tørfoder til neutraliserede katte og light foder er det værste du kan give ham, da det er proppet med korn= de bliver fede smiley


  • #10   23. dec 2013 Lisbet: min er samme størrelse som basse.. hvilke typer råtkød bruger I?

Kommentér på:
Overvægtig kat..

Annonce