1.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

line J
line J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Perser hunkat- hjælp jeg ved ikke hvad jeg skal gøre Perser hunkat- hjælp jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Hej jeg har en perser hunkat på 15 måneder og hun har haft løbetid for 2 uger siden. Jeg har altid været bange for sterilisation, nu tænker jeg på at det nok er den bedste løsning for måde hende og jeg .. men nu har jeg læst nogen steder på internettet at der er risiko for hunkatte end hankatte at blive steriliseret og på grund af dens alder osv. er der høj risiko at den ikke kommer over narkosen operationen?.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og om der er nogen derude som har prøvet sterilisation med sin perser hunkat på ligt over 1år ? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perser hunkat- hjælp jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
  • #1   22. dec 2013 Vil du smide nogle links til de sider, hvor du har læst det?

• #2   22. dec 2013 Ikke lige med en perser, men i sommer fik vi vores steriliseret. Hun er 3 år. Det gik rigtig godt, og hun var lynhurtig frisk igen. Vil klart råde dig til at få hende ordnet smiley

• #3   22. dec 2013 Altså selvfølgelig er der altid en risiko ved at blive opereret men jeg synes helt klart du skal få hende ordnet. Det er forskellig fra kat til kt hvordan de tager det. Min mitte var frist igen om aftenen, ved Misling tog det godt 1,5 døgn før hun var ovenpå smiley men jo yngre de er jo nemmere kommer de over narkosen.

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#4   22. dec 2013 Trine A...tak for din besked, jeres kat er 3år uden problemer det lyder lækkert .. men jeg er bare meget nervøse over sådan en operation men du du har haft en god oplevelse det er jeg glad for at høre smiley

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#5   22. dec 2013 Liv B... tak for din besked jeg tror jeg kontakter dyrlægen efter nytår og håber så det går godt ...jeg er glad for dine katte har det godt smiley jeg er som en menneske bare meget nervøse over for sådan ting med operation osv .. selv når dyrelægen stikker hende for jeg det dårligt ..

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#6   22. dec 2013 Tinka .. uha kan ikke ligefrem finde dem det var nogen hjemmesider på engelsk.. hvis jeg finder dem vil jeg gerne dele dem herinde ..

• #7   23. dec 2013 Da du har en perser ville jeg få det gjort ved en dyrlæge der bruger gas/skåne bedøvelse. Nogle persere reagere på indsprøjtning bedøvelse og er lidt længere om at vågne. Det kan skyldes luftveje ved fladsnuder er så korte i forhold til "alm" katte

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#8   23. dec 2013 Tzari. Tak for din besked, det du siger vil jeg navne til dyrelægen igen tak tak.

• #9   23. dec 2013 Der er altid en risiko. Og selvfølgelig har du læst artikler hvor det er gået galt, det r en af de operationer på katte der bliver udført allerflest af.

Men derfor er det stadig set absolut bedste for katten og hun skal nok komme sig over narkose . Mew var næsten to inden hun blev fixet, hun var over det efter en nat

• #10   23. dec 2013 Min Birma var over to år, da hun blev ordnet. Ganske uden problemer. Min nye MCO var næsten to år, da hun blev fikset nogle uger før, hun kom hjem til mig. Og hun lever i bedste velgående;)
    Lidt ældre katte kan være lægere tid om at komme over narkosen og hele efterfølgende. Lidt ligesom børn også heler hurtigere end voksne i mange tilfælde. Men det betyder så absolut ikke at en sund og rask kat vil dø af en neutrilsering. tvært imod forlænger du hendes liv ved at skåne hende for meget stress og sygdomme.

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#11   23. dec 2013 Heidi J.. Tak for din besked, jeg kontakter dyrelægen helt sikkert efter nytår ..

Maiken A.. Tak for din besked, jeg kontakter dyrelægen efter nytår. Håber også min pige kommer over det så godt som jeres misser.

• #12   23. dec 2013 Begge mine hunkatte er neutraliserede. Medea var 1 år og Coco var 2 år. Det var slet ikke noget problem og de kom fint over det. Mine katte har alle været i narkose op til flere gange, og de har aldrig haft nogen problemer fordi de var persere/Exotic, så det er ikke noget jeg kan genkende.

• #15   23. dec 2013 Min perser på 9 mdr er lige blevet steriliseret og det gik helt fin smiley

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#16   23. dec 2013 Momo&Gaia tak for din besked ..

Vibse & Missebanden tak for din besked ..

Camilla tak for din besked..

Jeg har også tænk mig og for det overstået efter nytår. Rigtig mange takke til jer allesammen.. Hun er min første kæledyre i mit liv og ønsker alt det bedste for hende.. Men nu har jeg hørt alle jeres glade misser i fik tilbage efter operationen, det gøre mig glad håber min pige oplever det også sådan. Igen tak tak for alle jeres beskeder.

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#17   23. dec 2013 Tilde G. Tak for din besked. Det bliver jeg glad for at høre.

• #18   23. dec 2013 Held og lykke med det, og alt går nok rigtigt fint, for du har vel en dyrlæge med speciale i katte?
    Ikke alle dyrlæger har de samme kompetencer, så bare du ved han er til katte og ikke heste og får smiley

• line J
    line J Tilmeldt:
    dec 2013

#19   23. dec 2013 Jette L , Tak tak for din besked. smiley

Kommentér på:
Perser hunkat- hjælp jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Annonce