{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Hvordan er jeres kat? {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet uddybes lige her:

Hvordan er jeres kat ift. når de har sovet om natten?
Spurter de rundt? Og med ordet spurter, mener jeg om de nærmest kravler på væggene?

Sover jeres katte hver nat, hele natten (udover at spiser, drikke og bruge bakken altså)

Grund til disse spørgsmål, er at Putte, altid sover om natten, i enten fodenden eller oppe ved hovedet, hun sover der +/- hele natten. Men om morgen er hun, seriøst ikke til at tæmme på 100 tønder land, det er lige før hun kravler i loftet. Og leger vi med hende når hun er så meget oppe og køre, bliver det ti gange værre.
Er det noget I genkender? Hun bliver leget med minimum 3 gange om dagen, men det er ligesom om at leg med drillepind eller andet, med os ikke interessere hende i mere end et par min af gangen, og ellers leger hun derudover meget sig selv, med sin yndlings bold eller mus.
Jeg har derudover fået voilere til min lille prinsesse, med en gren, der går på tværs.. Som hun har lært at bruge flittigt, indenfor de sidste par dage, og det virker som om hun bruger meget energi ved det.

Åh, jeg håber på nogle kender dette og ved om jeg kan gøre noget andet, da jeg føler det er hendes måde at sige hun ikke bliver kørt nok træt af det vi gør.. Eller om det er normalt for killinge-alderen - de der 16 uger..

I får lige da lige et billed af hende i sit 'træ' i voileret. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeres kat?
  • #1   25. dec 2013 Mine katte trisser bare en tur ud i haven, og forlanger morgenvådfoder, og den ene vil også leges lidt med. De er så også 9 år gamle.
    For en killing i den alder din har, ville være underligt, hvis den ikke skulle af med noget krudt efter en laaang lur. Så måske en kat mere .... Men inden jeg vil anbefale det, vil jeg spørge hvad grunden var til at du måtte skille dig af med din anden killing?


  • #3   25. dec 2013 Mini (ham jeg måtte skille mig af med) angreb mig, så turde ikke beholde ham, da jeg ikke selv havde/har mulighed for at skubbe den ned/væk - han bed desværre hul i min hånd.. Så muligheden for at beholde ham var der ikke... Desværre.. smiley
    Der kommer ikke endnu en kat ind, da Putte også blev angrebet og derefter ikke har været særlig vild med andre dyr i det hele taget..
    Men hvis du mener det 'er meget normalt' vil jeg da ikke være nervøs for det er mig der ikke gør det godt nok smiley


  • #4   25. dec 2013 CamillaJ - tit passer det bare meget sammen med, at jeg har været meget hjemme fx. smiley Er der det undre mig, at når vi leger med hende, så bliver det værre/vildere det hun gør.. smiley

  • #5   25. dec 2013 Jeg har en hankat, på ca. 7 mdr.
    Han sover hele dagen væk, og larmer, leger og pusler rundt hele natten. En sjælend gang, giver han sig og kommer og putter et par timer om aftenen;)
    Om aftenen/eftermiddagen når han begynder at komme ud til os andre, er han så til gengæld over det hele;) En fuldblods bølle!


  • #6   25. dec 2013 De har jo en enorm energi som skal ud og da Putte ikke kan komme ud render hun jo rundt som hun kan det i dine stuer voliere m.m . Det vil jeg mene er ganske normalt. Jeg ved så ikke helt hvad du mener med at hun bliver vildere. Min plejer at have sådan nogle ture flere gange om dagen hvor hun er noget vild men hun er også ude kat og får sikkert afløb for en del derude. Min går i seng sammen med mig kl. 24 og vågner mellem kl. 5 og 7 og så er hun frisk til at lege med det samme hun er vågen. Hvis ikke jeg gider går hun ud men det gør jeg som regel og hun kan sagtens blive ved i en time. Der er også stunder hvor hun ikke gider rende efter legetøj men er på jagt efter edderkopper i alle kroge eller bare selv leger eller går ud. Jeg ser hende tit løbe frem og tilbage udenfor meget af dagen og så kommer hun ind med mellem rum og snakker med mig eller vi leger lidt. Mener du det er synd for Putte og er du nervøs for at hun ikke trives på grund af energien. ? En killing har altså meget energi og jeg tror de fleste med killinger der er indekatte oplever at de løber på væggene i perioder.Min som er ude tager også nogle ordentlige spurte ture indenfor og om aftenen farer den rundt med den ældste en times tid og der kan den godt køre op i højt gear indtil den gamle siger stop. Husk at skifte lidt mellem legetøjet, Tag en ny pap kasse med hjem til hende . Det er godt hun har sin voliere måske kan du finde noget at variere med derude så der er lidt nyt engang imellem. Jeg kæler mest med min når vi går i seng ellers har hun ikke tid til andet end lige at blive nusset lidt og hilse pænt. Så der skal ske noget i den alder. Min er også meget glad når der kommer nogle gæster, der gider lege lidt: Når min datter kommer på besøg kommer hun straks spurtende og skal kæle og lege.

  • #7   25. dec 2013 Jamen det jeg mener med at hun bliver 'vildere' når vi leger med hende, er at hun kommer endnu mere op i gear - men kan læse mig til alle mener det er meget normalt med hendes energi niveau.. Men ikke det er synd, som sådan. Men måske jeg bare have behov for at vide om hun trængte til mere eller om det var normalt smiley

  • #8   25. dec 2013 Jeg har to piger på 9 og 12 måneder, og hvis bare jeg leger med dem en times tid inden jeg går i seng så kan jeg sove uforstyrret indtil 7-7.30 smiley men ja, en enkelt putte kat eller to kan da forekomme i løbet af natten. Når jeg en sjælden gang står op kl 5 bliver begge katte liggende hvor de er og sover videre smiley men jeg kan ikke slippe for at lege med dem inden sengetid og så er det lige meget om klokken er 21 eller 03 om natten!

  • #9   25. dec 2013 Nu har jeg jo voksne katte, Tøsen er 6 år og hun sover hele natten hun går i seng sammen med mig og sover i benenden og så står hun op sammen med mig, til tider modvilligt da hun helst vil snue i senge til kl 8-9 stykker hvis hun kunne få lov, men skal jeg på arbejde så bliver hun vappet ud af sengen samtidig med mig smiley

    Smilla er 1,5 år sådan cirka, hun sover det meste af natten, har jeg ladet mig fortælle, for hun sover ikke sammen med mig, men når der er overnattende gæster eller min bror falder i søvn i stuen, så fortæller de at hun vågner omkring kl 5-6 stykker og så er der gang i hende, så skal der lige spurtes racerløg gennem stuen og leges med alt hvad der kan leges med, men hun klare aktiveringen helt alene og så falder hun lidt til ro igen..

    Men vil sige med en killing på 16 uger så lyder det til at være helt almindelig adfærd, Smilla tog sig indtil flere ture spurtende rundt i huset om dagen da hun var yngre, ja faktisk frem til hun var omkring 1 år, så dalede energien lidt til noget mere moderat, jeg tror ikke din kat mistrives, hun har blot en masse energi der skal ud..


  • #10   25. dec 2013 Er der noget jeg kan lave med hende som bruger meget energi? smiley

  • #11   25. dec 2013 Jeg tror ikke der er noget specielt du kan gøre for at hun bruger ekstra energi, men måske skal du lokke hende til at bruge hendes hjerne mere, evt med sådan nogle hunde aktiverings ting med godbidder, eller måske er hun egnet til klikker træning, hjernegymnastik er lige så god energibruger som noget aktivt smiley

  • #12   25. dec 2013 Hun har kasser med 'pote-huller' i.. Dem bruger hun effektivt når der er guffere i - og også en med legetøj i.. Den bruger hun også smiley

  • #13   25. dec 2013 Superfint..
    Her er nogle flere ideer:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej
    Noget af det til hunde kan også bruges til kat:
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/intelligenslegetoej


  • #14   25. dec 2013 Jeg har 2 på hhv. 3 og 4 år.
    De har ikke adgang til soveværelset og hvis jeg skal op tidligt om morgenen - kl. 5 måske, så er der fest smiley
    Jeg kan ikke gå i seng igen uden at udlevere en godbid.
    Sover jeg igennem - hvilket jeg gør for det meste, så skal de vækkes!
    Så det er morgen/natteritualerne her i huset smiley


  • #15   26. dec 2013 Jeg har to tosser (en han og en hun) på knap 1,5 år. De plejede at være så vilde nogle gange om dagen at det næsten var med livet som indsats at sidde i stuen! Nu er de meget roligere (dvs han får stadig sine flip, men klarer det ofte selv om natten)
    Hun sover helst hele natten, det har han ikke gjort længe smiley det meste af natten er han dog rolig, heldigvis.
    Mine gider ikke rigtig lege med mig, de vil helst selv. Når det tynder ud i legetøjsspanden er det tid til at muge ud under møblerne og så går den vilde jagt igen efter alt det "nye" legetøj smiley
    For mig lyder det helt normalt at hun flipper på den måde, jeg var nødt til at dreje klatretræet for at de ikke væltede det i deres vilde ture smiley


  • #17   26. dec 2013 Mine 3 er forskellige, og Røde på 2 er nok den mest aktive og den der vil ud i haven i næsten alt slags vejr, han har 1-2 nætter i ugen hvor han larmer og snakker meget og natten, det og så spurte ture sammen med en af de andre katte kommer i ture.
    Birk er 8 og ikke så aktiv, men tager nu og da en løbelege tur med Mitti eller Røde.
    Mitti er den Lille og bliver 8 mdr den 29/12, han er vild og tuntet i perioden men også god til, at slappe af, ham og Birk er den som sover mest hos mig, jeg tror Røde bruger meget tid på, at holde øje med de katte som går der ude i natten, for han vil ikke have katte nær hans have ( den er indhegnet)
    PS her i julen har de haft ekstra aktivitet, juletræet med sin pynt smiley


    profilbillede
  • #18   26. dec 2013 Vores 6 måneder gamle kattepus sover i sengen hos os langt det meste af natten. Om morgenen når vi står op skal hun lige krudte af og det gør hun i ca et kvarter eller sådan noget, hvor hun bare drøner rundt og faktisk er mere optaget af hendes eget tumleri end hvis vi prøver at lege med hende..
    Når hendes drøn er overstået kommer hun selv hen og vil nusses og er klar til at lege med os smiley

    Vi leger med hende om morgenen inden vi tager på arbejde, når vi kommer hjem samt inden vi går i seng. Hun går som indekat.


  • #20   26. dec 2013 Jeg er over bevist om at hun ikke blir som Mini - af den årsag at Mini var vild og aldrig burde være blevet solgt som almindelig huskat - men derimod være blevet som stald kat, som hvor han kom fra (fik den gang af vide at han var vant til at være i hænder dagligt, hvilket man kan mærke, ift til hende at han ikke var) mini og putte er to VIDT forskellige kat, hvilket min egen dyrlæge gav mig helt ret i. Putte har meget energi og leger voldsomt, men hun har aldrig bidt eller lignende i leg, som Mini altid gjorde. Putte er en anden støbning. Og den gang jeg første gang var til dyrlæge med Mini nævnte dyrlægen at hun ikke mente han var en god kat, netop fordi han havde det med at bide :(.. Men chancen skulle han ha.

  • #21   26. dec 2013 Når der der ikke kan blive tale om kat nr to, vil jeg foreslå mere udendørsplads. Tænker at I nok har have (når I har voliere), og haven kan hegnes ind. smiley

  • #22   26. dec 2013 Der hvor jeg bor, må jeg desværre ikke indhegne haven, mere end den er..

Kommentér på:
Hvordan er jeres kat?

Annonce