{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Nytårsaften + lidt løse andre spørgsmål ift kattekillinger {{forumTopicSubject}}

Hvis en kat ikke reagere yderligere end lige at kigge op/ud, når der bliver skudt af, skal jeg så være nervøs, nytårsaften kl 24?

Hvad plejer I at gøre, hvis I fx ikke er hjemme? Plejer I at total mørkelægge nogle rum, så de kan finde mest mulig 'ro'? Grunden til jeg spørger, er fordi min nytårs aften ikke er sikker endnu, om det er her eller hos venner. Så vil hellere være forberedt hvis det ikke bliver herhjemme, selvom jeg helst ser det ske her i huset så jeg kan være der for Putte.
Giver I noget mod nerver? Medicin eller lignende.. Jeg spørger da jeg aldrig har haft mit eget kæledyr, en nytårs aften, at passe på - udover hundene jeg voksede op med, som mine forældre jo sørgede for med disse dage..

Jeg kan nemlig mørklægge og sådan, sove- og badeværelse, som ligger i forbindelse med hinanden. Er det en idé?

Så vil jeg derimod gerne hører, bider jeres killinger/katte også i ledninger? Hvis ja, hvordan opdrager I så til at lade være? Prøver at aflede med leg og andet, men det hjælper ikke.

Hvordan 'opdrager' I generelt? Fx bryder jeg mig ikke om katte på borde osv., hvordan har I lært jeres missere, hvad de ved, de ikke må?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsaften + lidt løse andre spørgsmål ift kattekillinger
  • #2   29. dec 2013 Vores katte reagerer ikke på fyrværkeri så vi gør ikke noget særligt. Jeg plejer at trække for i et par af vores værelser og resten af vinduerne kan de kigge ud af, så kan de jo selv vælge.
    I forhold til ledninger har vi samme problem. Jeg havde hørt at det kunne hjælpe at smøre camfer creme på dem så det har vi prøvet men katte er nu temmelig ligeglad med det, så løsningen har været at gemme alle ledninger.
    Når katten er på bordet siger du nej og tager den ned. Vores yngste kat kan stadig finde på at gå på bordet men de to andre gør det ikke (altså de gør det ikke når vi kigger smiley )

• #3   29. dec 2013 Mine er ligeglade med fyrværkeri og jeg er altid hjemme da jeg hader at være ude når der er fyrværkeri smiley
    Jeg gør intet anderledes end alle andre dage, bortset fra at huske datteren på at huske ikke må springe op for se fyrværkeri, hun må gå stille og roligt hen til vinduet og så vente på at der kommer mere. Det kan være temmelig hårdt for en pige på 8, i år er hun 9 og forhåbentlig endnu bedre til at være rolig smiley (selvom hun faktisk var smadderdygtig sidste år, som var vores første som katteejere)

• #4   29. dec 2013 Her er det kattene som opdrager mig smiley

Ledninger skal bare gemmes, julelys kæder er sårbare med de tynde ledninger de er jo sjove, så de har været gemt under måtter ( næste år laver jeg et hul i juletræsdugen, så ledningerne kan komme ned på undersiden.

Jeg har haft katte som har klaret nytåret uden noget ekstra, de første bimser sad i vinduet og havde udsyn til hele haløjet ind over Århus, vi kunne så også se og høre tivolifriheden i det fjerne, og de fyre jo jævnligt af.

Jeg har ny kat i år, jeg er spændt på hans reaktion, men det skal nok gå fint smiley

Mit største problem i år er, at jeg skal passe min datters hund ( det gjorde jeg også sidste år) og han vil gerne løbe efter kattene, det gjorde han ikke da jeg havde Manne han blev bare siddende,og han kunne da bare prøve på noget, så kunne han få en på bærret smiley men de små løber og så løber han efter, så der bliver sat gitter op, så har de halvdelen hver af lejligheden.

• #5   29. dec 2013 Hun må skam gerne være i hele lejligheden, undtagen gæsteværelse og bryggers, da jeg i mit gæsteværelse har oplevet hun ét par gange har været ved at besørge i sengen derinde. Og bryggerset er grunden at jeg har tunge hjælpemidler som hun én gang hoppede op på, hvor hun var tæt på at komme i klemme i - så dét tør jeg ikke.

Normalt er hun ikke i soveværelset uden opsyn, fordi hun to gange har besørget i sengen, og netop ledninge-bideriet. Har dog tænkt at gøre én undtagelse, hvis hun skal være alene nytårsaften. Jeg har et stort vindue, hun plejer at være i meget, inde i stuen som jeg havde tænkt mig at lade være åbent for gardiner og så mørkt i soveværelset så hun havde noget at 'vælge' imellem, hvad synes du om den idé?

• #7   29. dec 2013 Hvis du ikke ved om hun kan lide skyts, så lad lyset være tændt og tv eller radio med lyd, så kamuflere du det som foregår uden for.

Hvis alt er stille og mørkt, høre hun alt og ser glimtene.

Hun kan så have et sted hvor hun kan gemme sig i en hule, det kan være et tæppe over en stol eller 2 eller et skab, men det er måske ikke det smartestes hvis hun tisser der.
    Du skal nok have hende set efter for urinvejs problemer som tit er skyld i urenlighed, jeg går ud fra hun er neutraliseret? Ellers kan det også give grund til urenlighed.

• #8   29. dec 2013 Det er kun min mobilledning mine har været interesseret i, den er nu omviklet med klar tape og den er ikke længere interessant måske pga tapelugten ....?

• #9   29. dec 2013 Skal hun i det nye år som noget af det første, tisseriet er stoppet efter jeg hver gang har taget hende i bakken, og har fundet ud af hun ikke var vant til at bruge kattebakke, efter snak med sælger, så tror primært problemet lå dér. smiley
    Hun får også masser af små huler smiley

• #10   29. dec 2013 N9nna klart et forsøg. smiley

• #12   29. dec 2013 Momo - skal hun jo også, så lad være at lyd som om jeg ikke har tænkt mig at få det gjort - som jeg skrev højere oppe SKAL hun det som noget af det første i det nye år, jeg har bare ledt efter dét rigtige sted, ift at få det gjort ordentligt, vi har tid d. 4. januar - så jeg TAGER ansvar.

• #14   29. dec 2013 Mine katte synes det er enormt spændende med alle de "sjove" ting, der farer rundt på himlen. Så jeg giver ikke mine noget og gør heller ikke noget for at mørklægge osv.
    Jeg tror det er meget vigtigt at du ikke overfører din angst for at killingen skulle blive bange, til killingen. Hvis du holder dig helt rolig og giver udtryk for at det er helt ok, så er der stor sandsynlighed for at din killing heller ikke lader sig påvirke. Det samme med tordenvejr.

I forhold til ledninger, så gem alle dem du kan af vejen. Du kan så pensle enten camferine eller tabascosovs på resten. Det sidste hvis camferinen ikke er nok. Du kan købe en tube for omkring 20 kr i de fleste Brugser og Kvickly.

• #15   29. dec 2013 Vi gør ingenting i forhold til kattene. De får lov til at være, hvor de vil nytårsaften.

Mht. ledninger så har vi fodlister, der kan rumme ledninger. Vi har også ledningsskjulere, og så kan man købe en ledningssamler. Den er genial til at beskytte løse ledninger mod killingetænder. Sådan en har jeg lige sat på ledningen til vores vandfontæne.

• #16   29. dec 2013 Sådan som du skriver, lyder det som en meget løftet pegefinger, og det provokerede mig en anelse da der står højere oppe at hun skal ordnes her efter nytåret.

Men nok om det - her er ingen sure miner smiley

Og ja, er desværre de færreste der tager deres ansvar - men sådan er jeg ihvertfald ikke.

• #17   29. dec 2013 Problemet er bare at jeg ikke kan 'gemme' dem væk, da det primært er hjælpemidler som skal kunne flyttes. Er vand en mulighed?

• #18   29. dec 2013 Nej vand dur som regel ikke, for så skal du sidde og vente døgnet rundt, for hun kan jo også bide, når du ikke er der. Derfor så gem det væk du kan og smør noget på, der smager grimt, så som Camferine eller Tabasco

• #19   29. dec 2013 hvad er camferine? og kan det ikke ødelægge hendes mave? smiley

• #20   29. dec 2013 Det er en håndcreme, der stinker af kamfer. Nej, det ødelægger ikke hendes mave, for så meget skal der ikke pensles på. Og jeg er også ret sikker på at hun ikke har lyst til at slikke for meget af det i sig. smiley

• #21   29. dec 2013 Det er jo netop det smarte ved en ledningssamler, som jeg også skrev før. Den kan du sagtens sætte på ledninger, der skal kunne flyttes. Min vandfontæne skal jo netop også kunne flyttes for at blive gjort ren, tømt, fyldt op osv.

profilbillede
  • #22   29. dec 2013 Susanne hvor køber man sådanne? smiley

Okay super smiley

• #23   29. dec 2013 Åh jamen de fleste steder der handler med el-artikler. Jeg har købt mine i Bilka. smiley

• #24   29. dec 2013 Tak smiley

• #25   29. dec 2013 Jeg tror, mine katte har opdraget mig godt. smiley Jeg bliver simpelthen hjemme hos dem (og hunden og hestene) nytårsaften. smiley

Når klokken nærmer sig 24, sætter jeg lidt musik på, og ellers opfører jeg mig bare stille, roligt og afslappet, som jeg plejer. Så er der ingen af dyrene, som reagerer på nytårsskytset udenfor. smiley

Ang. ledningerne i huset, har jeg sikret dem så godt, jeg nu kan, men er dog også så heldig, at ingen af kattene her (7-9-13) bider i ledninger. De små killinger, jeg har haft i pleje, prøver nogle gange, men reagerer, når jeg siger "nej" og flytter dem nogle gange - så holder de simpelthen op igen. smiley

I øvrigt er jeg nok ikke den rette at spørge om opdragelse... Mine katte ved, hvad "nej" betyder, men det er nu ikke et ord, som bliver brugt ret tit herhjemme. smiley

Faktisk har vi kun 2 husregler: Man må ikke kradse i møblerne, og der må ikke være katte på bordet, når der laves mad eller spises. smiley

• #27   30. dec 2013 Jeg hr også hørt at citron saft på ledninger skulle virke eller det der god negl til dem der bider negle...
    Det var det jeg havde planlagt ovenpå tapen, men kattene synes heldigvis at tapen er grum nok smiley

• #28   30. dec 2013 Mine reagere ikke på fyrværkeri smiley eller altså jeg prøver at holde huskattene indefor da de ikke er vilde med at være ude imens men ellers er der ikke noget problem smiley
    Mine bider i ledninger men jeg gemmer dem så vist muligt væk eller hæver stemmen en anelse hvis jeg ser det men jeg råber ikke meget højt smiley eller bare et bybt nej det forstår de godt med ændring i toneleje smiley

• #29   30. dec 2013 Mine reagere først når man ikke opføre sig som man plejer, hvilket vil sige de er total ligeglad med skyderi..

• #30   30. dec 2013 Vores hund blev godt nok lige lidt chokeret, selvom han ikke er bange for fyrværkeri som sådan. Der lød et ordentlig brag, så vores vinduer klirrede. smiley

• #31   30. dec 2013 Her er der blevet fyret lidt af i dag og kattene har bare søgt vinduerne for, at se hvad der sker smiley jeg håber det fortsætter sådan.

Kommentér på:
Nytårsaften + lidt løse andre spørgsmål ift kattekillinger

Annonce