Nytårsaften + lidt løse andre spørgsmål ift kattekillinger {{forumTopicSubject}}
Hvis en kat ikke reagere yderligere end lige at kigge op/ud, når der bliver skudt af, skal jeg så være nervøs, nytårsaften kl 24?
Hvad plejer I at gøre, hvis I fx ikke er hjemme? Plejer I at total mørkelægge nogle rum, så de kan finde mest mulig 'ro'? Grunden til jeg spørger, er fordi min nytårs aften ikke er sikker endnu, om det er her eller hos venner. Så vil hellere være forberedt hvis det ikke bliver herhjemme, selvom jeg helst ser det ske her i huset så jeg kan være der for Putte.
Giver I noget mod nerver? Medicin eller lignende.. Jeg spørger da jeg aldrig har haft mit eget kæledyr, en nytårs aften, at passe på - udover hundene jeg voksede op med, som mine forældre jo sørgede for med disse dage..
Jeg kan nemlig mørklægge og sådan, sove- og badeværelse, som ligger i forbindelse med hinanden. Er det en idé?
Så vil jeg derimod gerne hører, bider jeres killinger/katte også i ledninger? Hvis ja, hvordan opdrager I så til at lade være? Prøver at aflede med leg og andet, men det hjælper ikke.
Hvordan 'opdrager' I generelt? Fx bryder jeg mig ikke om katte på borde osv., hvordan har I lært jeres missere, hvad de ved, de ikke må?
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
I forhold til ledninger har vi samme problem. Jeg havde hørt at det kunne hjælpe at smøre camfer creme på dem så det har vi prøvet men katte er nu temmelig ligeglad med det, så løsningen har været at gemme alle ledninger.
Når katten er på bordet siger du nej og tager den ned. Vores yngste kat kan stadig finde på at gå på bordet men de to andre gør det ikke (altså de gør det ikke når vi kigger
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Jeg gør intet anderledes end alle andre dage, bortset fra at huske datteren på at huske ikke må springe op for se fyrværkeri, hun må gå stille og roligt hen til vinduet og så vente på at der kommer mere. Det kan være temmelig hårdt for en pige på 8, i år er hun 9 og forhåbentlig endnu bedre til at være rolig
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Ledninger skal bare gemmes, julelys kæder er sårbare med de tynde ledninger de er jo sjove, så de har været gemt under måtter ( næste år laver jeg et hul i juletræsdugen, så ledningerne kan komme ned på undersiden.
Jeg har haft katte som har klaret nytåret uden noget ekstra, de første bimser sad i vinduet og havde udsyn til hele haløjet ind over Århus, vi kunne så også se og høre tivolifriheden i det fjerne, og de fyre jo jævnligt af.
Jeg har ny kat i år, jeg er spændt på hans reaktion, men det skal nok gå fint
Mit største problem i år er, at jeg skal passe min datters hund ( det gjorde jeg også sidste år) og han vil gerne løbe efter kattene, det gjorde han ikke da jeg havde Manne han blev bare siddende,og han kunne da bare prøve på noget, så kunne han få en på bærret
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
Normalt er hun ikke i soveværelset uden opsyn, fordi hun to gange har besørget i sengen, og netop ledninge-bideriet. Har dog tænkt at gøre én undtagelse, hvis hun skal være alene nytårsaften. Jeg har et stort vindue, hun plejer at være i meget, inde i stuen som jeg havde tænkt mig at lade være åbent for gardiner og så mørkt i soveværelset så hun havde noget at 'vælge' imellem, hvad synes du om den idé?
maj 2012
Hvis alt er stille og mørkt, høre hun alt og ser glimtene.
Hun kan så have et sted hvor hun kan gemme sig i en hule, det kan være et tæppe over en stol eller 2 eller et skab, men det er måske ikke det smartestes hvis hun tisser der.
Du skal nok have hende set efter for urinvejs problemer som tit er skyld i urenlighed, jeg går ud fra hun er neutraliseret? Ellers kan det også give grund til urenlighed.
dec 2012
nov 2013
Hun får også masser af små huler
nov 2013
nov 2013
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg tror det er meget vigtigt at du ikke overfører din angst for at killingen skulle blive bange, til killingen. Hvis du holder dig helt rolig og giver udtryk for at det er helt ok, så er der stor sandsynlighed for at din killing heller ikke lader sig påvirke. Det samme med tordenvejr.
I forhold til ledninger, så gem alle dem du kan af vejen. Du kan så pensle enten camferine eller tabascosovs på resten. Det sidste hvis camferinen ikke er nok. Du kan købe en tube for omkring 20 kr i de fleste Brugser og Kvickly.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
Mht. ledninger så har vi fodlister, der kan rumme ledninger. Vi har også ledningsskjulere, og så kan man købe en ledningssamler. Den er genial til at beskytte løse ledninger mod killingetænder. Sådan en har jeg lige sat på ledningen til vores vandfontæne.
nov 2013
Men nok om det - her er ingen sure miner
Og ja, er desværre de færreste der tager deres ansvar - men sådan er jeg ihvertfald ikke.
nov 2013
feb 2010
nov 2013
feb 2010
nov 2013
nov 2013
Okay super
nov 2013
nov 2013
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Når klokken nærmer sig 24, sætter jeg lidt musik på, og ellers opfører jeg mig bare stille, roligt og afslappet, som jeg plejer. Så er der ingen af dyrene, som reagerer på nytårsskytset udenfor.
Ang. ledningerne i huset, har jeg sikret dem så godt, jeg nu kan, men er dog også så heldig, at ingen af kattene her (7-9-13) bider i ledninger. De små killinger, jeg har haft i pleje, prøver nogle gange, men reagerer, når jeg siger "nej" og flytter dem nogle gange - så holder de simpelthen op igen.
I øvrigt er jeg nok ikke den rette at spørge om opdragelse... Mine katte ved, hvad "nej" betyder, men det er nu ikke et ord, som bliver brugt ret tit herhjemme.
Faktisk har vi kun 2 husregler: Man må ikke kradse i møblerne, og der må ikke være katte på bordet, når der laves mad eller spises.
dec 2012
Det var det jeg havde planlagt ovenpå tapen, men kattene synes heldigvis at tapen er grum nok
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
Mine bider i ledninger men jeg gemmer dem så vist muligt væk eller hæver stemmen en anelse hvis jeg ser det men jeg råber ikke meget højt
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2013
maj 2012
Nytårsaften + lidt løse andre spørgsmål ift kattekillinger