{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Nytårsaften og kat {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre hvordan jeres katte havde det med fyrværkeri.

Berte var fløjtende ligeglad, heldigvis.

Jeg tænker lidt at katte er mere ligeglade med fyrværkeri end hunde er. Grunden til det kan jeg ikke regne ud. Begge har jo god hørelse.

Hvad er jeres forklaring på denne forskel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsaften og kat
  • Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
    #1   18. jan 2015 Freja er heldigvis også ligeglad..
    Vi trækker for, og lukker lidt af i lejligheden, så hun i det mindste slipper for lysglimt.

Jeg ved det ikke.. Jeg har selv undret mig over hvordan de fleste katte kan være så rolige omkring det, når man tænker på hvor paniske hunde kan være.

Nu har jeg så en hund, der er ret sikker på at han er rottweiler, så han skælder ud og er farlig!
    Han har vidst ikke indset endnu trods hans 6 år, at han nu faktisk er en mops x'D

• #2   18. jan 2015 Jeg har selv haft hund og to ud af tre skulle have piller den aften. Når jeg bar ude at gå og der blev skudt af, lukkede de af for alt og de ville hjem med lynets hast

• #3   18. jan 2015 Min mis var også fuldstændig ligeglad med fyrværkeriet smiley og pyler mor her var blevet hjemme.. Om det var fordi jeg var der at han var ligeglad ved jeg ikke... I forhold til hunde, så har min storebrors hunde altid været med ude og det har gjort dem mere rolige end hvis de var inde..

• A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #4   18. jan 2015 Mine var også totalt ligeglad,.

Min hun havde sin første nytår, og han reagerede heller ikke på det smiley

• #5   18. jan 2015 Mine katte var lidt delt i tre lejre. Et par puttede sig lidt afsides. De fleste sov, hvor de plejede, og et par synes at det var så festligt, at de skulle sidde i vinduerne og holde øje.

Hunden derimod var for første gang meget rastløs og urolig over al balladen.

• #6   18. jan 2015 1 ud at mine 16 reagere på det

• #7   18. jan 2015 Begge mine er ret ligeglade, de syntes nærmest det er spændende at sidde i vinduet og se alle de spændende farver himlen får..
    Og bordbomber, truthorn m.m. kunne heller ikke rage dem mindre, det nærmeste de kan blive er lidt fornærmede over at få forstyrret deres skønhedssøvn smiley :P smiley :P smiley

• #8   18. jan 2015 vi bruger aldrig bordbomber eller andet indenfor.

• #9   18. jan 2015 Det gør vi, for hvis kattene ikke gider larmen så kan de trække på første salen i fred og ro, men det vælger de ikke at gøre de sover bare videre... smiley

• #10   18. jan 2015 De 3 af mine katte på 2 og 5 og 6år var var ligeglad de kigge lige og så var det det og mine andre 3 på 7-8mdr en af dem var lidt bange og hun lå under dynen ved mig og de andre to var lidt urolig kun ,

• #11   18. jan 2015 3 ud af fire her var i panik, den sidste er totalt ligeglad og sidder gerne i vinduet og glor på det

• #12   18. jan 2015 Hvad tror i der gør forskellen for hund og kat?

• Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
    #13   18. jan 2015 Jeg kunne forstille mig (Jeg ved det ikke, men nu tænker jeg bare højt)
    At det handler om dyrets evne til at være selvstændig..
    Måske katte er bedre til sådanne situationer, da de har "styr på det" så længe de er et vant og sikkert sted..

Hvor hunde er noget mere trygheds og socialt søgende, og har mere brug for flok følelsen end katten har..

Igen, det variere jo fra hund til hund, og kat til kat.. Men, det kunne være en teori?

• #14   18. jan 2015 Er det så her man skal være vittig og sige fordi katten er klogere end hunden og ved at det er noget der sker udenfor og ikke rammer dem, hvor hunden ikke kan lokalisere lyden og derfor bliver bange for det ukendte smiley :D smiley :D

Nej jeg ved det ikke men tænker lidt det kan have noget med lokalisering af lyden at gøre, hunde kan jo godt have lidt svært ved det de ikke kender altså hvis en ukendt lyd kommer så er de på vagt og når de så ikke kan lokalisere lyden så bliver de nervøse, katte virker til at være bedre til at lokalisere lyde, og til at finde ud af om det er en lyd tæt på eller langtfra, og så tror jeg at når katten ikke kan se hvor lyden kommer fra og lyden forsvinder, de ingen fare ser så gider de ikke bruge energi på at finde ud af hvad det var..

• #15   18. jan 2015 jeg tror at det sammen med at hunde er flokdyr, og her skal man passe på hinaden, og man er flere til at være på vagt.
    lidt lige som heste
    og katten er mere selvstændig, dermed skal tage ansvar for sig selv og kun sig selv.

• #16   18. jan 2015 hvorfor der er forskel ved jeg ikke - har aldrig haft hund.
    min nabos hunde er bestemt ikke glad for nytårskrudt, men vores katte tager det ret roligt.
    Det er først når helvedet bryder løs kl 12 at de lige smutter under sofaen i 20 min. De sidder ikke og er skræmte, men synes bare det er liiige rigeligt med alle de brag oven i hinanden. Men derudover reagere de ikke på skud og brag.

• #17   18. jan 2015 Vores gamle hund var alt andet end bange. Tværtimod ville han fange det sjove noget, der fór hen af vejen.

Og ham vi har nu plejer ikke at være bange. Men det var han denne gang. Det var dog ikke rigtig slemt, så vi håber, at det bliver bedre igen. Han er en ret usikker hund sådan generelt, da hans opdrætter har slået og sparket ham.

• #20   20. jan 2015 Signe. Du lyder faktisk ikke tosset. Den teori har jeg ikke haft i tankerne. Det luder meget rigtigt. smiley

• #21   21. jan 2015 Det der larm og farver er spændene syntes Brage der sad det meste af aftnen i vinduet men halen ud under gadinet svingende fra side til side ind i mellem. Dharma tilbragte aftnen hvor hun plejer på ynglings pladsen på hendes pude på hylden under sofabordet og Joey min hund kom i hans bur da han skælder meget ud og han var på smerte stillende fra dyrlægen pga. Ondt i ryggen så alt det springen rundt det duede ikke så der lå han inde og brummede det meste af aftnen og kom med et enkelt vov ind i mellem. Ryggen har det helt fint nu. ??

• #22   22. jan 2015 Susanne det var dog en forfærdelig hunde opdrætter smiley Godt hunden er kommet til jer og væk fra ham.

Vi har engang oplevet at få besøg af en fremmed tævehund nytåraften. Min ene datter var ikke så gammel dengang og opdagede dens store hoved, da den stod og kiggede ind af vinduet i døren ude i mørket og sagde far der står et underligt væsen udenfor. Det var så heldigvis bare hovedet af en stor ung bull mastif og ikke noget uhyre . Den kom så hjem næste dag og var løbet langt over 5 kilometer væk efter at der var blevet skudt raketter af hvor den boede, sikkert for at fange dem. Vores egne hunde var ikke bange for fyrværkeri men man kunne fornemme at de blev ophidsede og den ene ville sikkert også ha faret efter det hvis den havde fået chancen. . Vi lukkede hunden ind og holdt hende inde til hun blev hentet næste dag. Men hold da op en basse af en hund. Den kunne feje vores egne store han hunde væk så let som ingenting når de blev for nærgående. Og det var noget af en oplevelse at ha den enorme tunge kæmpe tumlende rundt i sofaen og i stuen. Den var ikke videre velopdragen men heldigvis sød og godmodig.

• #23   22. jan 2015 Britt, det har taget omkring 2 år, før han holdt op med at dukke sig, når vi lavede en hurtig bevægelse. Og i starten tissede han på gulvet, når vi kom til at vifte med arme eller ben. Eller hvis vi kom til at hæve stemmen.

• #24   23. jan 2015 Det gør jo helt ondt at høre at han var haft det sådan. Ja, det må jo tage sin tid at hele efter at ha været igennem sådan en mishandling med tæsk og bank og så igen kunne stole på at mennesker ikke er onde og farlige. Godt i kunne redde ham fra det mareridt.

Kommentér på:
Nytårsaften og kat

Annonce