Sur/bange ved besøg Sur/bange ved besøg
Hej alle sammen
Jeg har jo min skønne dreng Nunu, han har normalt altid været i møde kommende overfor alle gæster der kommer udover min far og hans dame. Men en dag hvor min far og hans dame var på besøg hos os, så Nunu hvæsede af dem som han plejer at gøre, og de plejer bare at ignorere det.
Men så den gang da de skulle hjem stod min kæreste med Nunu på armene da de skulle afsted for at han ikke skulle løbe ud, men min fars dame vælger så og "hvæse" Nunu op i hovedet så han hvæsede igen og blev bange.
Siden da har han altid holdt sig på afstand. Men i dag da vi havde gæster viste han faktisk en god og normal adfærd, og han plejer ikke at have noget i mod man løfter ham, så en af vores gæster ville snakke med ham og han nød det og ville gerne nusses, og da hun så prøver at løfte ham op, hvæser han af hende, og gjorde det senere igen af en anden gæster der bare satte hånden ned til ham.
Og han virker panisk bare i det gæster rejser sig, han er så bange.
Er det fordi han er blevet så bange da min fars dame gjorde dette?
og skal vi sige til gæster fremover de bare skal lade ham være så han ikke viser denne adfærd igen?
Kan vi gøre noget for at forebygge det, så han igen vil være glad ved gæster?
Det skal lige siges han har den ikke når det bare er mig og min kæreste der er hjemme, der er han ligeglad med om vi nusser ham eller løfter ham.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
og jeg tror bare at jeres gæster skal lade jeres kat være og lad den selv komme hen til dem hvis den vil snakke
min mand og jeg har selv en hankat som er en smule bange og nervøs når vi får gæster
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
Det er bare en skam han skal have det sådan pga hende.
aug 2012
Nunu, har altid været typen der ikke har haft noget i mod nogen har løftet ham, så jeg kunne ikke se et problem i dette. Men vi har jo så fundet ud af at han ikke kan lide det ved andre. Han vidste jo ingen tegn på at ville ned, da jeg så da han blev løftet, an hvæste bare og hun satte ham selvfølgelig ned med det samme, da hun selv blev skræmt af dette.
Begge vores katte har fri rum i vores soveværelse da de går under sengen, eller i hjørnet mellem vores to sofaer, så han vælger selv at gå hen til folk.
Det skal også sige han ikke blev trængt op i en krog, da han selv går han til dem for at snakke, og i det de så ville snakke med ham, så er det han hvæser.
For vi ved at sådan en som Jax slet ikke vil løftes, det vil han knap nok af os, så ham siger vi pænt de ikke skal gøre det ved. Men i det vi aldrig har oplevet problemer med Nunu, kunne jeg ikke se et problem i det.
Men vi må nok bare begynde at sige de ikke skal komme til Nunu.
Men ja min fars kæreste er en biiiip, for det har sat sit præg på katten, og han havde ikke haft det nemt i forvejen.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2012
Men ja vi har også snakket om der skal til at siges når vi får gæster at de skal lade kattene være indtil de selv kommer. Men nu har vi ikke så tit gæster, så de er jo heller ikke rigtig vandt til andre end os to her hjemme.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg var blevet stiktosset hvis nogen havde behandlet een af mine katte på den måde.
Her i huset er det kun mig og udvalgte (af kattene) personer, der får lov at løfte på´mine katte. Lær jeres gæster at katten nok skal komme selv, hvis den gerne vil snakke med den. Ellers må de beundre den på afstand.
aug 2012
Ja, men af andre årsager har jeg ikke sagt noget til hende, men min kæreste fortæller hende hvad hun har gjort næste gang.
aug 2012
Men igen, vi er kommet frem til at gæster skal "ignorere" kattene med mindre de kommer hen til dem selv.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Tøsen hvæser af 85 % af vores gæster hvis de nærmer sig hende, hun bliver ekstremt stresset, men har efterhånden lært at holder hun sig på sit kradsetræ eller i vindueskarmen, så kan hun falde til ro..
Alle gæster der kommer her ved eller får at vide at de ikke skal kontakte Tøsen, og hvis de gør så skal de lade hende snuse til deres hånd først og hvæser hun ikke så må de klø hende bag øret og ikke andre steder med mindre hun selv indbyder, hvilket hun sjældent gør..
Hun er begyndt i perioder selv at kontakte enkelte gæster, men ellers er hun ret afvisende, undtagen over for os, eller i hvert fald mig, for hvis hun er stresset så kan hun også finde på at hvæse af min bror, mig hvæser hun kun af hvis vi bliver uvenner
Sanne jeg syntes bare i skal fortælle jeres gæster at hvis de vil snakke med katten så må de vente og se om katten ønsker at snakke med dem, sådan er der desværre nogle katte der er og andre er som min Smilla hun vil snakke med alt og alle, og ignorere de hende eller er lidt for længe om at kæle hende, så hopper hun da bare op på skødet og gør opmærksom på sig selv, hun går ikke før hun er blevet kælet
Og din fars dame er da en gås der ikke forstår hvordan man behandler en nervøs kat
aug 2012
Hun kan slet ikke lide katte
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Katte er de dejligste væsner her på jord
Nå men hun må jo lære at acceptere at i har kat og det er jeres hjem, håber det lykkedes for jer og det vil gøre at kattene bliver mere vante med at der er fremmede mennesker i deres hjem..
Mi har i hvert fald lettere ved at acceptere gæster hvis de lader hende være i fred, så ligger hun bare og sover..
aug 2012
Sur/bange ved besøg