lukket kattebakke lukket kattebakke
Hej alle sammen..
Vi har en hund der har det med at gå i vores kats bakke og spise hendes aff. hvis ikke vi får fjernet det hurtigt nok.
Vi har ikke mulighed for at sætte et børnegitter op da det er på badeværelset den står, derfor søger jeg en lukket kattebakke..
Er der nogle der kender et sted hvor de har dem billigt enten på nettet eller i rødekro elleeller aabenraa (kan ikke komme i land og fritid da der er for langt)
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Jeg anbefaler at kigge på enten en kattebakkeskjuler, hunden ikke kan komme i eller en kattebakke hvor katten går i oppefra:)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Den tyske side er billigere: http://www.zooplus.de/
Men hav i mente at det godt kan være at din kat ikke finder en lukket kattebakke som en god løsning, og så må du jo hen og finde en anden løsning af kattebakke - hund problemet..
Forstår i øvrigt heller ikke hvorfor et børnegitter ikke er en løsning blot fordi det er et badeværelse, i mennesker kan vel nemt åbne gitteret, og hunden skal vel ikke nødvendigvis have adgang til badeværelset..
mar 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 5
Vi har en labrador så tvivler på at hun kan få hovedet derind.
En krog ville hun få hevet ud da døren åbner ud mod badeværelset, så Hvis hun hopper op vil krogen ryge ud af væggen og vores datter på 4 1/2 år skal også kunne komme derud.
Et Børnegitter er ikke muligt igen af den grund at datteren skal kunne gå ubesværet på wc..
Vi har før passet en kat før hvor den havde en lukket kasse og der gik vores kat ind i engang imellem så tror at hvis hun ved det er der ville hun bruge den dog kun hvis jeg tager lågen af...
Vil prøve at kigge diverse links igennem så jeg forhåbentlig snart kommer det til livs
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Så selvom hunden fik hovedet ind i kassen kunne den ikke nå langt nok ind til at komme ind i selve kattebakken og spise afføringen.
Jeg vil lige prøve at se om jeg kan finde nogen af eksemplerne.
sep 2012
Der er 2 versioner af den.
1: Boksen er så høj at hunden ikke kan nå bunden og spise afføringen men katten kan nemt hoppe ind og ud af hullet i toppen.
2: boksen er stor nok til at sætte en kattebakke med låg så huden vil skulle dreje hovedet 90grader for at komme ind i kattebakkens åbning.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men kan en lukket kattebakke fungere så hunden ikke kan komme i den og katten kan forliges med en lukket kattebakke så er det jo fint..
Siger blot at det ikke er alle katte der er enige i at en lukket bakke er super, især ikke hvis der kommer et stort hundehoved ind gennem hullet mens den er på bakken, så katten føler sig fanget..
sep 2012
http://www.instructables.com/id/Dog-Proof-Cat-Litter-Box/
en variation af samme løsning: http://i.imgur.com/GSAj9wm.jpg
lukket kattebakke