847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Lukket kattebakke Lukket kattebakke

Nu har jeg omsider fået købt en gigantisk kattebakke, så mine missere har god plads til hvad de nu skal gøre. Jeg har købt en bakke der hedder MaxiBella i Farmland på 50x66x46. Koster 400 kr. Den er dejlig rummelig.

Men men men, den er med låge og det kan mine små katte ikke forstå. Vi har allerede haft et uheld i nat, hvor en af dem synes det var lettere at skide i hjørnet istedet for bakken. Jeg har haft bakken siden i går aftes.

Hvad kan jeg gøre, for at få dem til at forstå konceptet?

Lågen kan desværre ikke tages af, ellers ville jeg have prøvet det.. De er vant til en lukket kattebakke, men ikke med en låge.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukket kattebakke
  • #1   31. jan 2008 leg lidt med lågen sammen med hende... vis hende den ikke er farlig.. sæt hende ind i bakken og lok hende ud...

• #2   31. jan 2008 Jeg har prøvet, men synes ikke vi kommer så meget nærmere. Lige nu har hun siddet inde i bakken i en halv time, og selvom jeg skubbet til lågen og prøver at vise hende hvordan hun komme ud, sker der ingenting smiley

Skal jeg bare vente på hun selv finder ud??

• #3   31. jan 2008 Karen
    Hehe, det har jeg faktisk også prøvet, men den falder bare ned igen efter 5 minutter.. Jeg fortsætter med at holde øje med dem og se om ikke jeg kan putte dem derind når de bliver trængende..

Tænkte bare om der er nogen af jer der har oplevet det samme? Altså at kattene var lidt tungnemme ;o)

• #4   31. jan 2008 Ja, jeg oplever det med min grå.

Han kan bare ikke, eller vil ikke.

Mange uheld fordi han ikke vil/kan med lågen. Vi har hjulpet ham, siddet derude med ham, klistret lågen op og ja alt. Men han gider bare ikke, lige nu er lågen af smiley

• #5   31. jan 2008 jeg oplevede det med Nynne, men jeg kunne heldigvis tage lågen af smiley

• #6   31. jan 2008 Maria
    Øv, det lyder træls. Jeg håber godt nok at mine kan lære det, det er lidt surt at bruge 400 kr på en bakke de ikke vil bruge.. Jeg tror bare de skal have lidt tid til at vænne sig til det, men hvis det ikke bliver bedre, må de jo få deres lille bakke uden låge tilbage.. :o(

• #7   31. jan 2008 Lena
    Lærte hun så at bruge den med låge på alligevel?

• #8   31. jan 2008 Mille, du kan tage lågen af Bella modellerne, det er det jeg har gjort... hvis det går helt galt...

• #9   31. jan 2008 Maria
    Okay, jeg synes bare ikke det ser ud som om man kan tage den af, med mindre man skærer den af..

Men det gør jeg nok også hvis de får ideer om at de hellere vil skide alle andre steder end i bakken..

• #10   31. jan 2008 Mille: Nej... Jeg opgav... Tog lågen af og den er ik kommet på igen.. har prøvet at sætte den på men hun nægter at gå ind...

• #11   31. jan 2008 Hej Mille.
    Jeg har også lige købt kæmpe bakke med låge og lod den stå uden grus de første dage og så med noget lækkert mad bag lågen. Da de så var blevet vant til den og syntes det var sjovt at komme ind til maden, blev den byttet ud med den gamle og det virkede fint. Nu grisser de ikke nær så meget med gruset( pga lågen altså:o) )

• #12   31. jan 2008 Ligeledes her;I hverken min kat eller min kammerat der har 3 main coons kan få lågen til at virke:) Det er i grunden mærkeligt, måske er det pga. mørket? Hvis der er filter med til din kattebakke, (til min fulgte der et sort med) kan du evt. prøve at undlade det ene eller begge filtrene, således der er lys derinde, måske er det det der afholder katten for at gå derind?

• #13   31. jan 2008 ik for noget. men tviler på at man ik kan få låget a med en sav eller en hobby kniv. og så er det problem over..

• #14   31. jan 2008 vi har også prøvet at vores to bakker var med låge men tog dem af. Louis stak hovedet ind og fortrød så og ville trække hovedet til sig igen men så sidder den fast og så begynder han at hyle og så er bakken ikke en god ting. så vi stoppede selvom vi nu gerne ville ahve dem til at bruge bakken m. låge

• #15   31. jan 2008 Nu har Paulus været inde i den, helt selv, så jeg krydser fingre for at de finder ud af det :o)

Kommentér på:
Lukket kattebakke

Annonce