2.756 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Din kat er ligeglad med dig.. Din kat er ligeglad med dig..
Idag i Søndagsavisen er der en artikel.. Overskriften lyder "din kat er ligeglad med dig". Den korte artikel fortæller at katte er fuldkommen ligeglade med deres ejere og ser os som deres kæledyr fremfor omvendt. Den er ligeglad med hvad du vil, og den opsøger dig udelukkende for at sætte sin duft på dig. De hader menneske lugt og derfor slikker de sig altid rene efter berøring.. Modsat hunden er katten ikke istand til at nære følelser for mennesker, og hvis den ikke blinker når du kigger på den er det fordi den ikke kan lide dig.. Jeg er målløs over den artikel..
0 synes godt om
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Gad vide om der sidder nogle hundemennesker på den redaktion.
Katte er ligeså (hvis ikke mere) populær som hunde er i dagens danmark.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Mine vasker sig aldrig efter jeg har kælet dem. De ruller sig I tøj og siddepladser der dufter af mig/min datter og ser ud til at nyde det helt utroligt meget. De kommer begge når jeg kalder. De "svarer" når jeg taler til dem. De lystrer deres navne. Osv osv
Er med på at de også har opdraget mig til at lystre når de kalder. Nusse når de beder om det. Servere mad og servicere dem. Osv osv
Grrrr ingen skal nedgøre mine tosser! (ligesom ingen skal nedgøre min datter) så kommer kløerne frem
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 169
-Jeg er da ikke i tvivl om at min kat har det fint med mig? Hvis han var ligeglad med mig, eller ikke kunne lide mig kom han formentlig ikke hjem.:o
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
Hvis de selv har katte må de godt nok ikke tage sig særligt meget af dem.
Eller også er det katte i bur de har lavet forsøg på
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Ja rotter er total ligeglad med om man er der eller ej.. Bare de havde hinanden (Har haft tamrotter)
Kattene er glade for man er der, og ikek kun til at komme med mad fra den magiske bøtte, men også for at "stjæle" varme og hengivenhed fra
maj 2013
maj 2013
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
I artiklen i Søndagsavisen henvises til en artikel på Huffington Post ( http://m.huffpost.com/us/entry/4351732/ ) som igen nævner en artikel som Reddit har haft fat i: http://ajw.asahi.com/article/behind_news/social_affairs/AJ201311210008
Når jeg læser de to artikler er der to ting der slår mig:
1: Jeg synes ikke et studie af 20 kælekatte over 8 måneder er særligt repræsentativt for et studie
2: Jeg kan umiddelbart kun læse mig frem til resultater om kattens reaktion på at blive kaldt på, og dermed ikke noget om at den fx fluks vasker sig efter at været i kontakt med et menneske.
Så Søndagsavisens kvalitet er ifølge min mening på niveau med ekstrabladet der tidligere har trykt direkte oversatte satire artikler fra både Huffington Post og Reddit
Vores kat kommer når man kalder - hvis hun ikke allerede er sammen med os for hun er utrolig social. Jeg har svært ved at tro at hun putter i vores tøj der dufter af os, når vi ikke er hjemme, hvis hun ikke kan lide vores lugt.
Just saying; Søndagsavisen har manglet en artikel og har klippet og klistret noget juks sammen hvor de ikke engang selv har nødder eller viden til at henvise til det egentlige studie
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Så i morges, da mew lå mellem mine ben hele morgen, der var hun ligeglad? Yeah right:D
dec 2012
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Mine kommer også når jeg kalde, altså hvis solsorten ikke lige sider i naboens have
De ville vel heller ikke selv bede om, at blive kælet for og bænke hovede med en hvis de ikke gad :
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Den måde katte lever på ligger lidt længere fra menneske end hunden gør, for katten har jo altid kunnet klare sig selv og er ikke afhængig af vores eller andre kattes selskab, hvor det er hunden.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
Men der er nu et stykke derfra og til at konkludere at katte slet ikke kan lide mennesker og straks vasker menneskelugten af sig når den er blevet nusset
Katten er sin egen - og det er derfor det er så fantastisk et dyr!
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Ikke at den har ret i alt, men noget af det, er der vel noget om..
En ting er sikkert.. Min kat skal ihf. nok gøre alt for at fortælle de andre at jeg er HENDES !, men at hun hader min duft tvivler jeg på.. Min barndomskat sov altid i min seng eller i den dyne jeg havde sovet i når jeg kom hjem på besøg.. Det gjorde hun i knap 2 uger eller indtil den blev vasket..
Min hunkat nu, gør det samme.. Hun kommer kun ind når jeg er hjemme, eller hun kan sove i fred i mine ting..
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Vi vil så gerne at vores katte elsker os lige så højt som vi elsker dem
Det tror jeg så ikke at de gør, men at de skulle være ligeglade tror jeg ikke på.
Vores Louie kommer altid os i møde når vi kommer hjem, hvis han er ude og da han er ret reserveret over for fremmede, så er det ikke noget han gør bare "fordi der kommer nogen", men samtidig tror jeg da også at det hænger sammen med at han så ved der vanker vådmad ;-D
Og man kan ikke sammenligne hunde og katte, da hunde er meget mere behagesyge, og katte vil bare behages...og det er derfor jeg foretrækker katte;)
Deres skønne egenrådige væsen, det passer lige til mig
dec 2012
Din kat er ligeglad med dig..