2.756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Din kat er ligeglad med dig.. Din kat er ligeglad med dig..

Idag i Søndagsavisen er der en artikel.. Overskriften lyder "din kat er ligeglad med dig". Den korte artikel fortæller at katte er fuldkommen ligeglade med deres ejere og ser os som deres kæledyr fremfor omvendt. Den er ligeglad med hvad du vil, og den opsøger dig udelukkende for at sætte sin duft på dig. De hader menneske lugt og derfor slikker de sig altid rene efter berøring.. Modsat hunden er katten ikke istand til at nære følelser for mennesker, og hvis den ikke blinker når du kigger på den er det fordi den ikke kan lide dig.. Jeg er målløs over den artikel..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din kat er ligeglad med dig..
  • #1   19. jan 2014 Lol sikke da noget bræk de skriver....
    Gad vide om der sidder nogle hundemennesker på den redaktion.

Katte er ligeså (hvis ikke mere) populær som hunde er i dagens danmark.

• #2   19. jan 2014 Jeg blev faktisk rigtig skuffet da jeg læste den og vandrede lidt rundt og overvejede om jeg skulle lave en tråd smiley
    Mine vasker sig aldrig efter jeg har kælet dem. De ruller sig I tøj og siddepladser der dufter af mig/min datter og ser ud til at nyde det helt utroligt meget. De kommer begge når jeg kalder. De "svarer" når jeg taler til dem. De lystrer deres navne. Osv osv

Er med på at de også har opdraget mig til at lystre når de kalder. Nusse når de beder om det. Servere mad og servicere dem. Osv osv

Grrrr ingen skal nedgøre mine tosser! (ligesom ingen skal nedgøre min datter) så kommer kløerne frem smiley

• #4   19. jan 2014 Hvad er det for noget? o.O'
    -Jeg er da ikke i tvivl om at min kat har det fint med mig? Hvis han var ligeglad med mig, eller ikke kunne lide mig kom han formentlig ikke hjem.:o

• #5   19. jan 2014 mon ikke dem der har skrevet det kun har erfaring med UDE katte der KUN lige hurtigt er inde og hente lidt mad og så er de smuttet igen, for dem har folk jo tit ikke et specielt tæt forhold til

• #6   19. jan 2014 Sikke en gang BULLSHIT at skrive. Gad vide hvad det er for nogle laboratorierotter der har lavet den undersøgelse?
    Hvis de selv har katte må de godt nok ikke tage sig særligt meget af dem.
    Eller også er det katte i bur de har lavet forsøg på smiley

• #7   19. jan 2014 Hmm, hvordan kan rotters afdærd samlignes med kattes?

Ja rotter er total ligeglad med om man er der eller ej.. Bare de havde hinanden (Har haft tamrotter)

Kattene er glade for man er der, og ikek kun til at komme med mad fra den magiske bøtte, men også for at "stjæle" varme og hengivenhed fra

• #8   19. jan 2014 artiklen ligger også her (link fjernet)

• #9   19. jan 2014 hvis det var mit du hentydede til Beltane, så var det dem der havde lavet undersøgelsen jeg kaldte rotter ikke, at rotter og katte skulle sammenlignes smiley

• #10   19. jan 2014 Den "artikel" er da så tynd, overfladisk og generaliserende, at det er helt pinligt. Desværre er der mange der tager alt, hvad de læser, for gode varer. smiley

• #11   19. jan 2014 Det er sjovt som en historie kan udvikle sig..
    I artiklen i Søndagsavisen henvises til en artikel på Huffington Post ( http://m.huffpost.com/us/entry/4351732/ ) som igen nævner en artikel som Reddit har haft fat i: http://ajw.asahi.com/article/behind_news/social_affairs/AJ201311210008

Når jeg læser de to artikler er der to ting der slår mig:
    1: Jeg synes ikke et studie af 20 kælekatte over 8 måneder er særligt repræsentativt for et studie
    2: Jeg kan umiddelbart kun læse mig frem til resultater om kattens reaktion på at blive kaldt på, og dermed ikke noget om at den fx fluks vasker sig efter at været i kontakt med et menneske.

Så Søndagsavisens kvalitet er ifølge min mening på niveau med ekstrabladet der tidligere har trykt direkte oversatte satire artikler fra både Huffington Post og Reddit smiley

Vores kat kommer når man kalder - hvis hun ikke allerede er sammen med os for hun er utrolig social. Jeg har svært ved at tro at hun putter i vores tøj der dufter af os, når vi ikke er hjemme, hvis hun ikke kan lide vores lugt.

Just saying; Søndagsavisen har manglet en artikel og har klippet og klistret noget juks sammen hvor de ikke engang selv har nødder eller viden til at henvise til det egentlige studie smiley

• #12   19. jan 2014 Mine kommer også, medmindre de laver ballade smiley Det kunne jo være jeg havde mad

• #13   19. jan 2014 Hvor er det løgn smiley

Så i morges, da mew lå mellem mine ben hele morgen, der var hun ligeglad? Yeah right:D

• #14   19. jan 2014 Hvor er jeg glad for at i andre er ligeså uenige i artiklen som mig! Det ærgerlige er jo så at folk der ikke ved bedre vil tro på det smiley

• #15   19. jan 2014 Synes faktisk man burde skrive til avisen hvad det er for noget vrøvl de har gang i!

• #18   19. jan 2014 Det er får mig til at tvivle mest på om det passer alt det her; er faktis min kat Ya-hoo som føst flyttede ind hos mig da han var 1,5 år. Han er virkelig min kat og skal altid være i nærheden af mig. Gæster godkendes men det er ikke sådan han sidder på skødet af dem, men når hans gamle ejer er på besøg så er det kun hende der er god nok og jeg kan ikke kalde ham til mig. Det er så tydelig at han kan huske hende og stadig er stærkt knyttet til hende smiley

• #20   19. jan 2014 Katte er jo ikke flok dyr som hunde og ja de er ikke mennesker og jeg vil betvivle de fleste studier hvor hund, menneske og kat testes ud fra den samme skabelon.

Mine kommer også når jeg kalde, altså hvis solsorten ikke lige sider i naboens have smiley og de er da lige så gode til, at komme som min datters hund smiley

De ville vel heller ikke selv bede om, at blive kælet for og bænke hovede med en hvis de ikke gad : smiley

• #21   19. jan 2014 Jeg tænker, hunde er så meget flok dyr og tages så tidlig fra mor, så de ser jo menneske som mor og herre og alt mad og godt kommer jo også fra mennesker, så når hunden kommer har den jo også en forventning om noget godt smiley og de har det med at indordne sig efter en leder.... Det gør katte ikke.
    Den måde katte lever på ligger lidt længere fra menneske end hunden gør, for katten har jo altid kunnet klare sig selv og er ikke afhængig af vores eller andre kattes selskab, hvor det er hunden.

• #22   19. jan 2014 Altså, i bund og grund er det vel bare rigtigt at katten er sin egen. Og så er jeg da helt enig i at katten petter sit menneske - og lader mennesket pette sig - fordi katten får noget ud af det.

Men der er nu et stykke derfra og til at konkludere at katte slet ikke kan lide mennesker og straks vasker menneskelugten af sig når den er blevet nusset smiley

Katten er sin egen - og det er derfor det er så fantastisk et dyr!

• #23   20. jan 2014 Men vi er da enige om at vi er slaver for kattene, ikke? For så har artiklen vel delvist ret..
    Ikke at den har ret i alt, men noget af det, er der vel noget om..

En ting er sikkert.. Min kat skal ihf. nok gøre alt for at fortælle de andre at jeg er HENDES !, men at hun hader min duft tvivler jeg på.. Min barndomskat sov altid i min seng eller i den dyne jeg havde sovet i når jeg kom hjem på besøg.. Det gjorde hun i knap 2 uger eller indtil den blev vasket..
    Min hunkat nu, gør det samme.. Hun kommer kun ind når jeg er hjemme, eller hun kan sove i fred i mine ting..

• #25   20. jan 2014 Tildels passer det jo, tror jeg;)
    Vi vil så gerne at vores katte elsker os lige så højt som vi elsker dem smiley
    Det tror jeg så ikke at de gør, men at de skulle være ligeglade tror jeg ikke på.
    Vores Louie kommer altid os i møde når vi kommer hjem, hvis han er ude og da han er ret reserveret over for fremmede, så er det ikke noget han gør bare "fordi der kommer nogen", men samtidig tror jeg da også at det hænger sammen med at han så ved der vanker vådmad ;-D
    Og man kan ikke sammenligne hunde og katte, da hunde er meget mere behagesyge, og katte vil bare behages...og det er derfor jeg foretrækker katte;)
    Deres skønne egenrådige væsen, det passer lige til mig smiley

• #26   20. jan 2014 Den artikel kan jeg så meget bedre forholde mig til! Den er jo skrevet med humor og glimt i øjet smiley

Kommentér på:
Din kat er ligeglad med dig..

Annonce