{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er din kat neutraliseret?
  • #1   21. nov 2009 De katte, vi ikke bruger til avl, er neutraliserede smiley Pt har vi 8 katte - 3 er avlskatte, 3 er tidligere avlskatte (neutraliserede), de sidste to er neutraliserede hyggekatte.

  • #2   21. nov 2009 Ja selvfølgelig er de det. Men man kan godt fortryde det lidt en gang imellem, når nu man alligevel gerne vil opdrætte smiley

  • #3   21. nov 2009 drengene var da jeg fik dem.. og pigen blev fordi jeg ik kunne se hvorfor hun skulle gå og have løbetid når hun ik sku have killinger alligevel smiley

  • #4   21. nov 2009 Min Lilje er ikke, fordi jeg har købt
    hende som avls kat.... men jeg kan
    e at der er vildt mange katte til salg
    og hun er ikke kommet i løb endnu.
    Så hvis der stadg er lige så mange
    katte til salg når hun er et års tid, så
    bliver hun neutraliseret, for jeg har de
    kate, som jeg ønsker.


  • #5   21. nov 2009 Alle mine katte, som ikke skal bruges til ell. er brugt i avl, er neutraliserede, så jeg har i dag 13 katte, hvoraf 2 er fertile.

    Og før jeg begyndte mit opdræt, har alle mine katte været neutraliseret (og øremærket).

    Kælekillinger er neutraliserede, FØR de går hjemmefra.


  • #6   21. nov 2009 alle undtaget dem til avl er neutraliserede her i huset....alt andet er da synd for kattene

  • #8   21. nov 2009 Jeg er opdrætter og har en enkelt fertil pige, og så en hankastrat og en hunkastrat, alle kælekillinger bliver neutraliseret inden de flytter hjemmefra. ;o)


  • #9   21. nov 2009 Hvad jeg ikke selv skal bruge i avl er neutraliceret.
    ALLE kæle katte er neut. inden de forlader os.

    Synes at det er bedst for kattene..

    Lonnie


  • #10   21. nov 2009 Albert er neutraliseret.
    Det er han fordi han er købt ved opdrætter og ikke skulle bruges til avl men som dejlig hygge mis smiley


  • #11   21. nov 2009 begge mine hankatte er og min hun kat bliver det når hun er gammel nok
    og grunden til de er det/bliver det er at der er alt for mange katte i forvejen der ikke har noget hjem smiley


  • #12   21. nov 2009 Mine to katte er købt til kæl, så de var neutraliserede, før jeg fik dem hjem.

    Jeg mener også, at det er det bedste for katten, hvis ikke den skal bruges i avl!!


  • #13   21. nov 2009 Jeg har 3 der er neutraliseret og Bastian blir på torsdag. Den sidste sølvfine er fertil, da jeg gerne vil opdrætte. Katte der ikke bruges i avl, skal efter min mening neutraliseres.

  • #14   21. nov 2009 Selvfølgelig er mine katte neutraliserede (det var de nu allerede da jeg fik dem). Hverken kattene eller jeg har noget at bruge hormonkuller til. Og killinger er der jo flere end rigeligt af - jeg ønsker ikke at bidrage til at gøre det problem større, end det allerede er i forvejen.

    Forresten ville det være rart, hvis man i profil skulle skrive om katten er neutraliseret. Efter min mening er det mere relevant end fx hvilke tricks de kan.


  • #15   21. nov 2009 Helmuth er. Primært fordi jeg gerne vil kunne sende ham ud at lege uden at risikere, at han bringer en stakkels lille hunmis (hvis ejere måske ikke tænkte sig så godt om) i ulykke smiley

  • #16   21. nov 2009 Jeps...begge to. Selv om de er inde katte også. Gigi kastererede vi så han ikke strintede og så han blev en rigtig kæle kat og Fleur blev steraliseret så hun ikke stressede over løbetid og fordi jeg synes hun var for tynd- og det hjalp så meget! Og så er det bare et plus at hun oveni også er blevet meget mere kælen smiley

  • #17   21. nov 2009 Mine er ikke endnu, men de skal snart... De er ikke blevet det endnu da jeg gerne har villet have killinger...

    mvh Pia


  • #18   21. nov 2009 Mine avsdyr er ikke - men alle der forladr mit hus er

  • #19   21. nov 2009 alle vores er neutrale......har fået 3 hold killinger på 3 år...vi har 11katte så skal ikke have flere lige nu

  • #20   21. nov 2009 Mine 2 hunkatte og hanen er neutraliseret

  • #21   21. nov 2009 Tinka: Helt enig! Jeg skriver ved køn at mine er neutraliseret. Synes også det ville være rart hvis der i salgsannoncerne var en boks hvor sælger skulle krydse af om katten er fertil el. ej.

    Mine er neutraliserede. Michelle ved det godt, for hun har selv gjort det smiley Men til I andre kan jeg fortælle, at jeg simpelthen synes det er så synd for alle de uønskede huskatte som bliver forladt i en skov, druknet el. andet. Vil ikke risikere at mine skulle få killinger som ingen vil have, for jeg ville aldrig kunne nænne at skaffe mig af med katte på ovenstående måder, og synes heller ikke at sunde, raske, veltilpassede katte skal aflives. Så jeg ville bare ende mig at have en million katte smiley

    Hvis vi vil have flere killinger er der jo masser til salg herinde og rundt omkring på internaterne, og vil man prøve at have helt små nyfødte misser kunne man jo blive plejermor for et internat.


  • #22   21. nov 2009 Selvfølgelig er alle mine tre også neutraliserede :o)

  • #24   21. nov 2009 Min huskat som er en kælekat er neutraliseret. Udover ham har vi en fertil han, og 2 fertile hunkatte som er avlskatte. Vi har også et kuld på 6 killinger, hvoraf den ene bliver hjemme til avl. De 5 killinger der skal sælges bliver alle neutraliserede inden de flytter.

    Jeg har den samme regel som Lis, alle der forlader huset er neutraliserede :o)


  • #25   21. nov 2009 Rottweiler er, fordi han ikke skal avles på..

    Madeleine er ikke endnu, da jeg har aftalt med opdrætter at hun gerne må få 1-2 kuld før hun bliver neutraliseret..

    Hun skal dog i det nye år testes for om hun har A eææer B blod, hvis hun har B blod bliver hun neutraliseret før hun får kuld, da jeg ikke føler jeg har erfaringen nok til at avle b-blods katte, plus Européen i Danmark er for lille til de kan deles op i A og B blods katte


  • #26   21. nov 2009 Jep, ud af mine 26 (snart 28 ) er alle pånær én neutraliseret. Og den der ikke er det, bliver det så snart vi mener den er i stand til at klare at komme i narkose.

    Og de er alle pånær 3 øremærkede. De 3 der ikke er, er den der endnu ikke er neutraliseret, og den bliver det i samme omgang, og så 2 der er chippede.
    de 2 der er chippede, vil blive øremærkede hvis de på et tidspunkt skal i narkose alligevel. Enten med en almindelig øretatovering, eller et kryds, for at vise at det er en kat der har en ejer et sted.

    Hilsen Dorte og nussemisserne.



  • #27   21. nov 2009 nå ja, Rottweiler er øremærket, og Madeleine er chippet

  • #28   21. nov 2009 min hankat er neutraliseret fordi han tidligere rendte frit rundt, og synes der er alt for mange overskudskillinger :S så vil ikke være skyld i det.

    Min hunkat er pt. på p-piller, men skal stereliseres her i det nye år-


  • #29   21. nov 2009 Min birma pige er lige blevet steriliseret sammen med hendes sidste kuld killinger, da hun ikke skal have flere kuld.. Alle de killinger vi har solgt er neutraliseret inden de flytter hjemmefra, da de kun skal være kælekatte, og det er nemmere og billigere for køber - samt vigtigst af alt bedst for katten smiley

  • #30   22. nov 2009 Begge mine er også neutraliserede.. Der er ingen grunde til at de ikke skulle være det.. smiley

  • #32   22. nov 2009 Alle mine er neutraliserede.

    Min gamle raceblanding blev købt som kæledyr, så det har hun selvfølgelig fået lov at være. I øvrigt kunne jeg ikke drømme om at avle på en blandingskat smiley

    Mine 2 burmesere var egtl. begge købt med den hensigt at bruge dem i avl. Jeg ombestemte mig dog med den første og lod hende neutralisere. Den næste fik desværre en genstridig livmoderbetændelse i en tidlig alder og måtte neutraliseres. Men uanset hvad ville begge for længst være gået på pension nu, hvor de er 9 og 6 år gl. og dermed også være neutraliserede.

    Mine 4 huskatte er alle resultatet af andres sløseri med neutralisering. Deres liv startede som uønskede, og jeg vil ikke bidrage til, at der kommer flere huskatte til, når vi allerede har så mange at folk smider dem væk som affald smiley De blev alle neutraliserede som killinger. Det er den eneste sikre måde at forhindre avl på - og den mest skånsomme for kattene selv.


  • #33   22. nov 2009 Alle vores 3 han huskatte er , da de er kæle/hyggekatte. Mivser fik min kæreste fra en gård hvor moderen blev kørt over da de var meget små , Elvos von Lømmel fik jeg fra en mand som havde fundet ham og hans søster da de var nogle uger gamle og han flaskede dem op og vores sidste nye Nullermann blev sammen med sine søskende fundet i en hestestald uden mor og opflasket hos en fantastisk plejefamile hos hittekilling.dk hvor vi fik ham fra. Derfor kender vi godt til uønskede killinger og forladte killinger. Jeg tager hatten af for alle jer opdrættere som kun sælger killinger som er "fixet" inden de forlader jer (hvis de ikke skal bruges til avl). Hvis alle sørgede for dette inden killingerne blev solgt (også alm. huskatte) så ville der ikke være så mange uønskede killinger. Jeg syntes , at det koncept som hittekilling.dk bruger er en god ide da alle deres katte bliver "fixet", vaccineret 1. gang og øremærket samt reg. i katteregister inden køberen får dem.

Kommentér på:
Er din kat neutraliseret?

Annonce