Hvorfor er soveværelset pludselig så interessant?? {{forumTopicSubject}}
Ja, af en eller anden grund er soveværelset pludselig blevet voldsomt interessant for Misling og det har stået på i et par måneder nu. Hun vil rigtig gerne i soveværelset og har fundet ud af at hun kan hoppe op af døren og på den måde åbne døren, så nu må vi låse døren. Det har aldrig været et problem førhen, heller ikke selvom døren har stået låst op og soveværelset har altid været no go. Jeg havde håbet på at ved at låse døren ville hun stoppe når hun fandt ud af at hun altså ikke kommer ind, men det forsætter og hun hopper konstant op af døren, både om natten men også om dagen selvom både mig og kæresten sidder i stuen så det er nok ikke fordi hun "savner os". Men det er nu mest om natten at det er træls fordi det larmer.
Kan der være en forklaring på hende pludselige adfærd, er der mon noget jeg har overset? Men hun er sund og rask, spiser, drikker og går på bakken, vil gerne lege osv.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Vi har i øjeblikket også en lukket dør, og så snart en af os går forbi, står Feline der og vil ind. Rummet er bare opbevaringsrum, og der er intet interessant derinde. Men hun synes det er interessant, netop fordi hun ikke har uhindret adgang
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Så opnår hun jo lige præcis, det hun vil
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
En sidste grund kan være at soveværelset ofte er det sted der dufter mest af os mennesker og dermed kan være et sted hvor kattene føler sig trygge fordi de så er omgivet af en tryg og velkendt duft..
Men jeg tror mest på de 2 første grunde
En mulighed for jer i stedet for at låse døren er at vende jeres håndtag til soveværelset, så i stedet for at trygge håndtaget ned for at åbne døren så skal i trygge opad, det ved jeg min søster og svoger gjore da deres tidligere kat fandt ud af at åbne døre, det var meget effektivt, for det kan kattene ikke finde ud af..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Blackie turde i et år ikke at hoppe op på køkkenbordet, nu tør han det godt
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
Hvorfor er soveværelset pludselig så interessant??